Žymaus tinklo palaidines papuošė nacistine simbolika

Tarptautinis prekybos drabužiais ir avalyne tinklas „Mango“, išleidęs naują mados liniją, net nenujautė, jog už naujųjų rūbų dizainą vėliau teks atsiprašinėti. Tačiau pastabių pirkėjų dėmesį greitai patraukė palaidinė, ant kurios pavaizduoti žaibo simboliai jiems priminė nacistinės Vokietijos organizacijos narių skiriamuosius ženklus, skelbia „Daily Mail“.

Tarptautinis prekybos drabužiais ir avalyne tinklas „Mango“, išleidęs naują mados liniją, net nenujautė, jog už naujųjų rūbų dizainą vėliau teks atsiprašinėti.<br>Mango.com nuotr.
Tarptautinis prekybos drabužiais ir avalyne tinklas „Mango“, išleidęs naują mados liniją, net nenujautė, jog už naujųjų rūbų dizainą vėliau teks atsiprašinėti.<br>Mango.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 22, 2014, 10:00 PM, atnaujinta Jan 25, 2018, 1:13 AM

„Twitter“ socialinio tinklo vartotojai, ypač vokiečiai, netruko pastebėti mažų juodų žaibo simbolių ant 60 svarų (apie 260 Lt) kainuojančios palaidinės panašumą į ženklą, kurį nešiojo „Schutzstaffel“ (SS) organizacijos nariai. Ši sukarinta organizacija Antrojo pasaulinio karo metu buvo pavaldi tuometiniam Vokietijos vadovui Adolfui Hitleriui ir jo partijai.

Iš Ispanijos kilusi „Mango“ buvo priversta oficialiai atsiprašyti, o sutapimą parduotuvių tinklas pavadino „atsitiktine asociacija“. Tačiau kritikų toks parduotuvių tinklo žingsnis neužčiaupė, ir priekaištai liejasi toliau.

Pasipiktinę „Twitter“ vartotojai naujosios „Mango“ kolekcijos palaidinės dizainą pavadino „stilistiniu nesusipratimu“ ir „nacistine elegancija“.

„Po „Zaros“ – SS palaidinė iš „Mango“. Ispanai turi smerktiną pardavimo techniką“, – rašė viena komentatorė, primindama rugpjūčio įvykius. Tuomet dar vienas iš Ispanijos kilęs parduotuvių tinklas „Zara“ buvo priverstas atsiprašyti už tai, kad naujos kolekcijos marškinėliai pirkėjams kėlė sąsajų  su kalinių vilkėtais drabužiais nacių koncentracijos stovyklose.

Tačiau atsirado ir komentatorių, kuriems pirkėjų pastebėtos asociacijos pasirodė perdėtos. Jie teigė, jog nors panašumą pastebėti nesunku, tai viso labo yra tik palaidinė.

„Atleiskite, tačiau kas darosi jūsų galvose, jeigu visur matote nacių simbolius? Hitleris yra ne „Mango“, o jūsų galvose“, – vokiečių kalba piktinosi „Twitter“ vartotoja.

„Ši palaidinė priklauso kolekcijai, kurioje atsispindi sumažinti motyvai. Turime dar du modelius, kuriuose vaizduojamos žvaigždės ir širdies simboliai“, – teisinosi „Mango“ atstovai.

Tai yra jau ne pirmas kartas, kai drabužių gamintojas yra priverstas atsiprašyti už prekybą drabužiais su antisemitiniais simboliais. Spalio mėnesį „Sears“ tinklalapis buvo išpeiktas už internetiniame kataloge pasirodžiusį žiedą su svastika.

Parengė Emilija Riaukaitė 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.