„Twitter“ socialinio tinklo vartotojai, ypač vokiečiai, netruko pastebėti mažų juodų žaibo simbolių ant 60 svarų (apie 260 Lt) kainuojančios palaidinės panašumą į ženklą, kurį nešiojo „Schutzstaffel“ (SS) organizacijos nariai. Ši sukarinta organizacija Antrojo pasaulinio karo metu buvo pavaldi tuometiniam Vokietijos vadovui Adolfui Hitleriui ir jo partijai.
Iš Ispanijos kilusi „Mango“ buvo priversta oficialiai atsiprašyti, o sutapimą parduotuvių tinklas pavadino „atsitiktine asociacija“. Tačiau kritikų toks parduotuvių tinklo žingsnis neužčiaupė, ir priekaištai liejasi toliau.
Pasipiktinę „Twitter“ vartotojai naujosios „Mango“ kolekcijos palaidinės dizainą pavadino „stilistiniu nesusipratimu“ ir „nacistine elegancija“.
„Po „Zaros“ – SS palaidinė iš „Mango“. Ispanai turi smerktiną pardavimo techniką“, – rašė viena komentatorė, primindama rugpjūčio įvykius. Tuomet dar vienas iš Ispanijos kilęs parduotuvių tinklas „Zara“ buvo priverstas atsiprašyti už tai, kad naujos kolekcijos marškinėliai pirkėjams kėlė sąsajų su kalinių vilkėtais drabužiais nacių koncentracijos stovyklose.
Tačiau atsirado ir komentatorių, kuriems pirkėjų pastebėtos asociacijos pasirodė perdėtos. Jie teigė, jog nors panašumą pastebėti nesunku, tai viso labo yra tik palaidinė.
„Atleiskite, tačiau kas darosi jūsų galvose, jeigu visur matote nacių simbolius? Hitleris yra ne „Mango“, o jūsų galvose“, – vokiečių kalba piktinosi „Twitter“ vartotoja.
„Ši palaidinė priklauso kolekcijai, kurioje atsispindi sumažinti motyvai. Turime dar du modelius, kuriuose vaizduojamos žvaigždės ir širdies simboliai“, – teisinosi „Mango“ atstovai.
Tai yra jau ne pirmas kartas, kai drabužių gamintojas yra priverstas atsiprašyti už prekybą drabužiais su antisemitiniais simboliais. Spalio mėnesį „Sears“ tinklalapis buvo išpeiktas už internetiniame kataloge pasirodžiusį žiedą su svastika.
Parengė Emilija Riaukaitė