Girtas rusų jūrininkas milžinišką laivą užplukdė ant seklumos

Jūra ir romas dažnai gretinami įvairiuose filmuose apie jūrininkus ir piratus. Bet vienas rusų pareigūnas dėl savo pomėgio taurelei kaip reikiant pridarė bėdų.

Kai įvyko incidentas pareigūno girtumas net aštuonis kartus viršijo limitą.<br>„Twitter“ nuotr.
Kai įvyko incidentas pareigūno girtumas net aštuonis kartus viršijo limitą.<br>„Twitter“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 23, 2015, 6:58 PM, atnaujinta Oct 3, 2017, 5:30 AM

Vyriškis prieš savo budėjimą išlenkė pusę litro romo, dėl to nesugebėjo adekvačiai įvertinti situacijos ir 129 metrų ilgio septynis tūkstančius tonų sveriantis krovininis laivas visu greičiu šturmavo Škotijos krantus, rašo „The Independent“.

Įmonės „Lysblink Seaways“ laivas iš Belfasto į Norvegijos Skogno miestelį gabeno popieriaus krovinį, kai šių metų vasario 18 dieną užstrigo vakarinėje Škotijos pakrantėje, netoli Kilchoano kaimo Ardnamerchano pusiasalyje.

Vyriausiasis pareigūnas 36 metų rusas, prieš vidurnakčio budėjimą išgėrė pusę litro romo. Tuo metu likę laivo darbuotojai miegojo.

Apsvaigęs pareigūnas nepastebėjo, kaip laivas visu greičiu užlėkė ant uolėtos Škotijos pakrantės. Ten dėl prasto oro jis liko užstrigęs dar dvi dienas.

Jūrų laivų avarijų ir incidentų tyrimų skyrius (MAIB) paskelbė, kad laivui buvo padaryta tokia didelė žala, kad jis tebuvo tinkamas metalo laužui, o dėl pažeidimų korpuse ir kuro talpyklose į vandenį išsiliejo 25 tonos degalų.

Laivybos įmonė „DFDS Seaways“ savo darbuotojams visiškai neleidžia vartoti alkoholio, tačiau šis pareigūnas vis tiek sugebėjo išgerti tiek alkoholio, kad jo girtumo lygis net aštuonis kartus viršytų limitą.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad tiltelio budėtojo signalinė sistema (BNWAS), kuri galėjo perspėti įgulą apie tai, kad pareigūnas nėra pajėgus dirbti, nebuvo įjungta, o signalizacija, kuri perspėja nukrypus nuo kurso, buvo išjungta.

„Radaro stebėjimo signalas suskambėdavo kas šešias minutes, tačiau snūduriuojantis pareigūnas sugebėdavo atnaujinti jį nepalikdamas savo kėdės“, – rašoma pranešime.

Taip pat skelbiama, kad nepaisant „nulinės tolerancijos“ alkoholiui politikos, „Lysblink Seaways“ laive buvo sandėlis, kuriame buvo laikomi stiprieji gėrimai, alus ir vynas.

„Įrašai rodo, kad sandėlis buvo nuolat pildomas, o po šio incidento laive rasti tušti alaus, vyno ir stipriųjų gėrimų buteliai bei kartoninės talpos bylojo, jog įgulos nariai tikrai nevengė išgerti“, – dėstoma pranešime.

„Tai, kas nutiko laive, buvo visiškai neatsakinga. Mes laikomės labai aiškios ir puikiai išaiškintos „nulinės tolerancijos“ alkoholiui politikos, kurios nesuprasti tiesiog neįmanoma.

Mes niekada anksčiau nesusidūrėme su atveju, kad pareigūnas pažeistų šią politiką ir niekada anksčiau nematėme, kad kas nors taip nepaisytų mūsų saugumo procedūrų.

Šis pareigūnas jau nebėra „DFDS“ darbuotojas. Mes tikimės, kad dėl šio incidento nekris įtarimų šešėlis ir ant kitų mūsų pareigūnų, kurie pelnytai turi labai gerą reputaciją“, – sakė „DFDS“ atstovas.

MAIB pranešime nebuvo pateiktos jokios rekomendacijos, nes, kaip teigiama, įmonė „DFDS“, kuriai priklausė laivas, jau ėmėsi veiksmų ir panaikino alkoholio sandėlius iš kai kurių savo laivų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.