Ieškojo MH370 – rado XIX a. nuskendusį laivą

Trečiadienį pareigūnai pranešė, kad beieškant „Malaysia Airlines“ reiso MH370 giliai po vandeniu buvo aptiktas kitoks radinys – nuskendusio laivo nuolaužos. Dingusio lėktuvo paieškos prasidėjo prieš du metus, nuo to laiko tai jau antras tokio pobūdžio radinys, praneša „The Guardian“.

Sonarinis vaizdas parodė 3,7 km gylyje gulintį nuskendusį laivą.<br>„AFP“/“Scanpix“ nuotr.
Sonarinis vaizdas parodė 3,7 km gylyje gulintį nuskendusį laivą.<br>„AFP“/“Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 13, 2016, 8:31 PM, atnaujinta Jun 11, 2017, 4:37 AM

Jūros dugne gulinčio laivo korpusas buvo pagamintas iš geležies arba plieno. Manoma, kad jis nuskendo prasidedant XIX a. Jis buvo rastas 3,7 km gylyje.

Vienas iš trijų laivų, kurie ieško MH370, pavadinimu „Havila Harmony“ panaudojo atskirą povandeninį įrenginį, kad kruopščiau ištirtų radinį ir pateikė auštos rezoliucijos sonarinį laivo vaizdą.

„Vakarų Australijos muziejaus Sudužusių laivų galerijos (The Shipwreck Galleries) atliko pirmąsias sonarinių vaizdų peržiūras ir pranešė, kad laivas greičiausiai buvo pagamintas iš plieno arba geležies maždaug nuo XIX a. pradžios“, – sakė Jungtinės agentūros koordinacijos centras (Joint Agency Coordination Center).

Australijos vadovaujama komanda ir toliau šukuoja pietinę Indijos vandenyno dalį vis dar puoselėdama viltį surasti vietą, kurioje atgulė 2014 metų kovą dingęs orlaivis. Jis skrido iš Kvala Lampūro į Pekiną ir gabeno 239 žmones.

2015 metų liepą į Indijos vandenyno pakrantę Reunjono saloje buvo išplauta dviejų metrų ilgio flaperonu vadinama lėktuvo sparno dalis. Buvo patvirtinta, kad ji priklausė dingusiam skrydžiui. Tai buvo pirmas konkretus įrodymas, kad orlaivis tikrai sudužo.

Vis dėlto nuo to laiko daugiau nieko nebuvo rasta, nepaisant to, kad paieškos vykdomos 80 tūkst. kvadratinių kilometrų pločio teritorijoje, atsižvelgiant į palydovų nustatytą lėktuvo trajektoriją po to, kai jis nukrypo nuo savo skrydžio kurso.

2015 metų gruodžio 19 dieną JACC nustatė „neįprastą sonarinį kontaktą“, o analizė leido spręsti, kad panašu, jog objektas buvo pagamintas žmogaus, greičiausiai – sudužęs laivas.

Tai jau antros nuskendusio laivo nuolaužos, kurios buvo rastos beieškant dingusio orlaivio. 2015 metų gegužę sonariniai vaizdai parodė vandenyno dugne gulintį inkarą ir kitus žmogaus gamybos objektus bei tai, kas tyrėjų manymu yra anglies gabalai.

Tyrėjai mano, kad reisui MH370 baigėsi kuras ir jis nukrito kažkur pietinėje Indijos vandenyno dalyje. Šio lainerio dingimas tapo viena didžiausių paslapčių aviacijos istorijoje.

Spėlionės dėl lėktuvo dingimo priežasties sukasi aplink galimą mechaninį arba struktūrinį gedimą, užgrobimą ar teroristinį scenarijų bei pražūtingą piloto poelgį.

Nepaisant to, kad palydovų duomenys leidžia spręsti, jog lėktuvas nukrito, daug reisu skridusių kinų artimųjų šiuo klausimu išlieka skeptiški ir yra įsitikinę, kad jų mylimi žmonės yra gyvi ir galimai laikomi nežinomoje vietoje.

Tyrėjai teigia, kad tik atradus lėktuvo sudužimo vietą ir ištyrus juodosios dėžės duomenis valdžios institucijos galės išspręsti MH370 katastrofos mįslę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.