Apsukrūs britai iš viešbučių Ispanijoje išviliojo apvalią sumą

Ispanijos viešbučiai išleido milijonus eurų, kad atlygintų žalą britams, apsinuodijusiems jų maistu. Ėmus aiškėti, kad dalis pasipelnyti norėjusių turistų melavo, verslininkai nutarė pasisamdyti detektyvus.

Britai jau daugelį metų yra didžiausia atostogautojų grupė Ispanijoje.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Britai jau daugelį metų yra didžiausia atostogautojų grupė Ispanijoje.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Britai jau daugelį metų yra didžiausia atostogautojų grupė Ispanijoje.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Britai jau daugelį metų yra didžiausia atostogautojų grupė Ispanijoje.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Britai jau daugelį metų yra didžiausia atostogautojų grupė Ispanijoje.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Britai jau daugelį metų yra didžiausia atostogautojų grupė Ispanijoje.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

AFP, „The Local“ ir „Lietuvos rytas“ inf.

Aug 2, 2017, 5:31 PM, atnaujinta Aug 2, 2017, 9:55 PM

Per 2016–2017-ųjų turistinį sezoną Ispanijos viešbučių konfederacija CEHAT užfiksavo apie 10 tūkst. skundų apsinuodijimu. Galima palyginti: 2015–2016-ųjų sezoną šis skaičius siekė apie 600.

CEHAT vadovas Ramonas Estalella įsitikinęs, kad 90 proc. šių skundų yra iš piršto laužti.

Mat už patirtus sveikatos sutrikimus turistai gauna kompensacijas, siekiančias iki kelių tūkstančių eurų.

Jau daugybę metų didžiausią poilsiautojų Ispanijoje dalį sudaro britai.

Pasak R.Estalellos, šios tautybės žmonės daugiausia ir prisidengia išgalvotais apsinuodijimais, kad gautų pinigų.

Jie kreipiasi į skundų valdymo kompanijas, kurios reikalauja kompensacijų iš viešbučių.

Tokia problema kyla todėl, kad Jungtinės Karalystės vartotojų teisė nereikalauja iš ieškovų pateikti medicininius apsinuodijimo įrodymus, o pretenzija gali būti pareikšta praėjus net 3 metams nuo to laiko, kai ieškovai ilsėjosi viešbutyje.

„Jei toks pat įstatymas galiotų Vokietijoje, Ispanijoje ar Prancūzijoje, esu tikras, kad iš ten kilę žmonės taip pat imtų taip piktnaudžiauti“, – aiškino R.Estalella.

Britiškos skundų administravimo įmonės Ispanijos viešbučius mato kaip verslo nišą: pernai Tenerifės saloje pastebėtas greitosios pagalbos automobilis, ant kurio šono buvo užklijuotas lipdukas „Skundų klinika“.

Bendra per 2016–2017-ųjų sezoną išieškotų skundų suma siekia daugiau nei 100 milijonų eurų. Tačiau kodėl viešbučiai sutinka juos mokėti?

Anot verslininkų, aiškintis santykius Jungtinės Karalystės teismuose būtų daug brangiau, nei tiesiog išmokėti kompensacijas.

Bet šiais metais, išaugus skundų skaičiui ir atsiradus didžiulio masto piktnaudžiavimui, Ispanijos viešbučių savininkams jau trūko kantrybė.

Viešbučių atstovai susitiko su Jungtinės Karalystės diplomatais. Jie paprašė, kad Užsienio reikalų ministerija perspėtų keliautojus, jog už melagingus kaltinimus dėl apsinuodijimo gali grėsti baudžiamoji atsakomybė.

Policija jau ėmėsi veiksmų: liepą vieną britą suėmė, o dar vieną ėmė stebėti po to, kai kilo įtarimų, kad jie pasitinka turistus prie viešbučių ir siūlo melagingai apskųsti šias apgyvendinimo įstaigas dėl apsinuodijimo.

Tyrimas pradėtas gavus įrodymus, kuriuos surinko viešbučio pasamdyti privatūs detektyvai.

Jie pateikė pluoštą nuotraukų ir dokumentų, įrodančių, kad beveik tūkstančio šio viešbučio lankytojų skundai buvo melagingi ir prieštaravo realybei.

Pavyzdžiui, buvo pateiktos baro sąskaitos, kuriose užfiksuota, jog vyras, kuris tvirtino nukentėjęs nuo siaubingo apsinuodijimo maistu, per atostogas išgėrė 100 džino ir toniko kokteilių. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.