Neįprasta valdžios institucijų kampanija Japonijoje: ragins jaunimą vartoti daugiau alkoholio

Japonijos jaunimas yra tikras blaivybės pavyzdys, tačiau šalies valdžios institucijos tikisi tai pakeisti vykdydamos naują kampaniją.

Japonijos jaunimas yra blaivybės pavyzdys – valdžios institucijos tikisi tai pakeisti vykdydamos naują kampaniją.<br>Reuters/Scanpix asociatyvi nuotr.
Japonijos jaunimas yra blaivybės pavyzdys – valdžios institucijos tikisi tai pakeisti vykdydamos naują kampaniją.<br>Reuters/Scanpix asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 1, 2022, 9:19 AM, atnaujinta Sep 1, 2022, 9:22 AM

Jaunoji karta geria mažiau alkoholio nei jų tėvai, dėl to nukentėjo iš tokių gėrimų kaip sakės – tradicinio japonų ryžių vyno – pardavimų surenkami mokesčiai.

Todėl nacionalinė mokesčių agentūra paskelbė nacionalinį konkursą, kurio tikslas – pasiūlyti idėjų, kaip pakeisti šią tendenciją.

Kampanija „Sake Viva!“ tikimasi sukurti planą, kaip padaryti gėrimą patrauklesnį ir paskatinti alkoholio pramonę.

Konkurse 20–39 metų amžiaus žmonių prašoma pasidalyti savo verslo idėjomis, kurios padėtų paskatinti paklausą tarp jų bendraamžių – nesvarbu, ar tai būtų japoniška sakė, šoču, viskis, alus, ar vynas.

Mokesčių institucijos konkursą rengianti grupė teigia, kad dėl naujų įpročių, iš dalies susiformavusių per COVID-19 pandemiją, ir senėjančios visuomenės sumažėjo alkoholio pardavimai.

Ji nori, kad konkurso dalyviai sugalvotų akcijas, prekės ženklo kūrimą ir net pažangiausius planus, susijusius su dirbtiniu intelektu.

Japonijos žiniasklaida teigia, kad reakcija buvo nevienareikšmiška, o kai kurie kritikuoja pasiūlymą skatinti nesveiką įprotį.

Konkurso dalyviai savo idėjas turi pateikti iki rugsėjo pabaigos. Geriausi planai bus tobulinami padedant ekspertams, o galutiniai pasiūlymai bus pateikti lapkričio mėn.

Kampanijos interneto svetainėje rašoma, kad Japonijos alkoholio rinka mažėja, o tai lemia ne tik mažėjantis gimstamumas, bet ir vyresnio amžiaus šalies gyventojai.

Naujausi mokesčių agentūros duomenys rodo, kad 2020 m. žmonės gėrė mažiau alkoholio nei 1995 m. – nuo 100 litrų vidutiniškai per metus iki 75 litrų vienam suaugusiajam.

Mokestinės pajamos iš alkoholiui taikomų mokesčių per metus taip pat sumažėjo. Laikraščio „The Japan Times“ duomenimis, 1980 m. šios pajamos sudarė 5 proc. visų pajamų, o 2020 m. – tik 1,7 proc.

Pasaulio bankas nurodo, kad beveik trečdalis Japonijos gyventojų yra 65 metų amžiaus ir vyresni – tai didžiausia dalis pasaulyje.

Susirūpinimas dėl sakės ateities yra ne vienintelė problema, kuri kyla Japonijos ekonomikai – nerimaujama dėl jaunų darbuotojų pasiūlos tam tikroms darbo vietoms ir pagyvenusių žmonių priežiūros ateityje.

Parengta pagal BBC inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.