Susitarimas su Iranu „yra politinės geros valios potencialo įrodymas, darant tai nuoširdžiai, kantriai ir nuolatos“, – sakė popiežius savo kalboje Jungtinėse Tautose.
„Reiškiu savo viltį, kad šis susitarimas bus ilgalaikis ir efektingas, ir atneš trokštamų vaisių bendradarbiaujant visoms su tuo susijusioms šalims“, – pažymėjo jis.
Tokias pastabas Pranciškus pareiškė po ketvirtadienį įvykusio draugiško sutikimo JAV Kongrese, kur daugelis respublikonų įstatymų leidėjų karštai kritikavo prezidentą Baracką Obamą dėl derėjimosi su Iranu, Jungtinių Valstijų ir Izraelio priešu nuo 1979 metų Islamo revoliucijos.
Kreipdamasis į Jungtines Tautas popiežius taip pat vėl prašė apsaugoti krikščionis bei kitus ekstremistų persekiojamus Sirijoje ir Irake žmones.
Skatino gerbti vyrų ir moterų skirtumus
Popiežius Pranciškus penktadienį paragino gerbti „natūralų skirtingumą“ tarp vyrų ir moterų ir perspėjo prieš „svetimo“ gyvenimo būdo primetimą.
Pranciškus, laikomas mažiau priešišku gėjams negu jo pirmtakai, savo kalboje Jungtinėse Tautose nurodė, kad jis nepriima transseksualų teisių.
„Mes pripažįstame moralinę teisę, įrašytą pačioje žmogaus prigimtyje; ji apima natūralų vyro ir moters skirtingumą ir absoliučią pagarbą gyvybei visose jos stadijose ir visais jos aspektais“, – pasakė popiežius.
Matyt, netiesiogiai užsimindamas apie tos pačios lyties santuokas, Pranciškus perspėjo prieš „ideologinį kolonizavimą, primetant anomalius modelius ir gyvenimo būdus, kurie yra svetimi žmogiškai tapatybei ir, galiausiai, yra neatsakingi“.
Atkreipė dėmesį į klimato kaitą
Taip pat popiežius pareiškė esąs tikras, kad gruodį Paryžiuje vyksiančioje konferencijoje klimato kaitos klausimais bus pasiekta susitarimo.
„Aš esu ... įsitikinęs, kad Paryžiaus klimato kaitos konferencija užtikrins fundamentalius ir efektyvius susitarimus“, – sakė popiežius, kalbėdamas iš Jungtinių Tautų tribūnos.
Vėl patvirtindamas „teisę į aplinką“ 78-erių pontifikas pasakė, kad Visata yra „Kūrėjo mylimo sprendimo vaisius“ ir kad žmonija „nėra įpareigota kenkti jai, ar tuo labiau griauti“.
„Savanaudiškas ir begalinis galios ir materialaus klestėjimo troškulys veda prie gamtos išteklių eikvojimo, taip pat silpnųjų ir nuskriaustųjų atskirties“, – pažymėjo Pranciškus.