Londono pašto traukinio nesunaikino net bombos

Giliai Londono požemiuose važinėjo mažulytis traukinys, apie kurį žinojo labai nedaug žmonių. Pašto siuntas ir laiškus per žemės gelmes gabenusio traukinuko nesunaikino Antrojo pasaulinio karo baisumai.

Pašto traukinys anksčiau buvo skirtas tiktai spartesniam siuntų gabenimui, o nuo šio mėnesio juo galės pasivažinėti kiekvienas norintis ir uždarų erdvių nebijantis parodos lankytojas.
Pašto traukinys anksčiau buvo skirtas tiktai spartesniam siuntų gabenimui, o nuo šio mėnesio juo galės pasivažinėti kiekvienas norintis ir uždarų erdvių nebijantis parodos lankytojas.
Daugiau nuotraukų (2)

AFP ir „Lietuvos rytas“ inf.

2017-07-31 09:33, atnaujinta 2017-07-31 09:34

Nuo šiol visi žmonės galės pamatyti paslaptingąjį sąstatą, kuris vežiojo milijonų žmonių siuntas per siaurą geležinkelio liniją giliai po Londono miestu.

Turistai galės ne tik apžiūrėti žalią pašto traukinį, bet ir juo pasivažinėti požemio labirintais.

Traukinuko greitis – visai nedidelis, siekia vos 6,4 kilometro per valandą. Jo plotis – šiek tiek daugiau nei 60 cm.

Šiuo mažu kelių vagonų traukiniu visi norintys galės nukeliauti maršrutą, kuriuo važinėdavo nesunaikinamas mažylis Antrojo pasaulinio karo metais.

Važiuodami siaurais tuneliais keleiviai pamatys vaiduokliškai atrodančias apleistas požemines platformas ir vadinamąsias traukinių kapines, kuriose dūlėja ir rūdija nebevažiuojantys lokomotyvai ir vagonai.

„Šis traukinukas niekada iki šiol nebuvo keleivinis, jis buvo skirtas išskirtinai pašto siuntoms gabenti, – naujienų agentūrai AFP pasakojo Londono pašto muziejaus direktorius Adrianas Steelas. – Tai bus pirmas kartas, kai žmonės važinėsis šiais tuneliais ir sužinos požeminio geležinkelio istoriją.“

Didžiąją XX amžiaus dalį veikusi transporto priemonė buvo gerai saugoma paslaptis – apie ją žinojo labai retas Jungtinės Karalystės sostinės gyventojas.

Požeminio pašto traukinio bėgiai pradėti tiesti 1914-aisiais, tačiau projektas turėjo būti greitai sustabdytas – siaučiant Pirmajam pasauliniam karui trūko darbuotojų ir medžiagų.

Per karą jau iškasti tuneliai buvo naudojami kaip sandėliai: čia, siekiant išvengti sunaikinimo, buvo laikomi neįkainojami meno kūriniai.

Pasibaigus karui projektas buvo atnaujintas, pirmasis traukinukas išriedėjo 1927-aisiais. Po žeme gabenti siuntas iš vieno pašto padalinio į kitą buvo daug greičiau – sutaupoma nuo pusės valandos iki dviejų.

Sistema sėkmingai veikė ir per Antrąjį pasaulinį karą, atlaikė nacių bombas. Nors viena stotis 1943-iaisiais buvo apgriauta, siauru geležinkeliuku toliau buvo gabenamos siuntos. Galiausiai požeminių traukinių maršrutas buvo uždarytas 2003-iaisiais, kai pašto skirstymo centrai buvo iškelti į užmiestį. Per 76 metus veiklos traukinukas dūzgė kaip bitė: dirbdavo po 22 val. per parą, vidutiniškai per dieną suvežiodavo 4 mln. laiškų.

Kelionė atkurtu traukiniu yra dalis ekspozicijos, į kurią kviečia Pašto muziejus. Parodoje bus pasakojama, kokią svarbą Karališkasis Jungtinės Karalystės paštas turėjo per 500 veiklos metų.

Lankytojams bus pasakojama apie piratus, bandžiusius išplėšti pašto siuntas, apie bandymus išgelbėti laiškus iš skęstančių laivų, apie nepavykusius mėginimus raketomis išsiųsti laiškus į atokias Škotijos salas.

Kitas įspūdingas lankytojams pristatomas įvykis – 1816-aisiais nepavykęs siuntų gabenimas, kai pašto karietą užpuolė pasprukusi liūtė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.