Nauja dingusio lėktuvo mįslė – jis smarkiai nukrypo nuo kurso

Dingusio „Malaysia Airlines“ oro linijų lėktuvo „Boeing 777“ paieškos plečiasi, tačiau prasidėjus ketvirtajai paieškų dienai gelbėtojai dar nerado jokio ženklo, kuris padėtų įminti mįslę. Antradienio vakarą paaiškėjo, kad lėktuvas buvo gerokai nukrypęs nuo maršruto – jis beveik 1,5 valandos skrido kita kryptimi, praneša CNN.

Lėktuvo ženklų jau keturias dienas neranda 40 laivų ir daugiau kaip 30 lėktuvų. Po naujos informacijos ekspertai vis garsiau kalba: lėktuvo skrydžio kryptį pakeitė žmogaus ranka.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Lėktuvo ženklų jau keturias dienas neranda 40 laivų ir daugiau kaip 30 lėktuvų. Po naujos informacijos ekspertai vis garsiau kalba: lėktuvo skrydžio kryptį pakeitė žmogaus ranka.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 11, 2014, 9:22 AM, atnaujinta Feb 15, 2018, 1:04 PM

Lėktuvu skrido 239 žmonės. Pareigūnai taip pat sėkmingai sprendžia kitą galvosūkį: kas buvo du keleiviai, skridę su vogtais pasais.

Kinija, kurios 153 piliečiai buvo tame lėktuve, sakė, kad pasitelks 10 palydovų, o „Boeing“ pranešė, jog prisideda prie JAV vyriausybinės grupės, kuri aiškinasi, kas nutiko kompanijos 777-200 modelio lėktuvui.

Kai dingusio „Malaysia Airlines“ lėktuvo paieškų ėmėsi gynybos ekspertai, jų tyrimas atskleidė įdomių detalių ir iškėlė naujų klausimų. Malaizijos oro pajėgų specialistai nustatė, kad lėktuvas pasuko į Vakarus, beveik apsigręžė ir ėmė skristi atgal taip vis labiau nukrypdamas nuo kurso.

Skrisdama klaidinga kryptimi lėktuvo įgula daugiau negu valandą dispečeriams nesiuntė jokių žinučių, o vėliau signalas visiškai nutrūko – lėktuvas pranyko iš radarų virš vienos mažytės salos.

Kas valdė lėktuvą?

Dabar visi spėlioja, kas lėmė tokį lėktuvo manevrą. Teroro akto versija nekeliama.

Tai dar labiau apsunkino gelbėtojų darbą, nes sugriovė visas ankstesnes versijas, kur lėktuvas galėjo nukristi.

Didžiulis paieškos plotas atspindi pareigūnų sumišimą dėl dingusio lėktuvo, kurio ženklų jau keturias dienas neranda 40 laivų ir daugiau kaip 30 lėktuvų.

Pareigūnai daug jėgų skyrė abiejų pilotų iš Malaizijos charakteristikų ir socialinių ryšių tyrimams.

Įgulos kapitonas buvo 53 metų Zaharie Ahmadas Shahas, kuris bendrovėje dirbo nuo 1981 metų. Patyręs veteranas ore praleido daugiau kaip 18 tūkst. valandų. Antrasis pilotas –  Fariqas Ab Hamidas turėjo kur kas mažiau patirties. 27 metų vyras buvo skraidęs 2763 valandas. Anksčiau jis skraidė kitokio modelio orlaiviu ir dabar mokėsi įvaldyti „Boeing 777-200“.

 Oro sąlygos buvo geros.

Tačiau svarbiausia lieka nežinoma – ar kas nors buvo patekęs į pilotų kabiną, kai įgula prarado ryšį su oro eismo kontrolės pareigūnais. Ekspertams atrodo keista, kad pilotai neužsiminė apie jokias skrydžio problemas. Tačiau specialistai neabejoja: lėktuvo skrydžio kryptį pakeitė žmogaus ranka.

Pilotas kabinos duris atverdavo moterims?

Bendrovei „Malaysia Airlines“ papildomo darbo davė viena Australijos televizija, kuri parodė reportažą apie tai, kaip prieš porą metų pilotas Fariqas Abdul Hamidas į kabiną skrydžio metu įsileido dvi moteris ir leido joms užsibūti viduje. Kaip įrodymą reportažo autoriai pateikė kelias nuotraukas, kuriose užfiksuotos moterys ir prie valdymo pulto sėdintys pilotai.

Viena iš moterų Jonti Roos televizijai pasakojo, kad ji ir jos draugė taip linksminosi apie valandą, kai 2011 metų gruodį skrido iš Tailando kurorto Puketo į Kvalą Lumpūrą. Moteris tikino, kad sutikimą įeiti į pilotų kabiną nebuvo sunku gauti, o pilotas F.A.Hamidas, pašnekovės teigimu, atvirai flirtavo ir plepėjo su keleivėmis, rūkė ir pozavo nuotraukoms.

Paieškos rajonas antradienį buvo apėmęs ir sausumos dalį pačios Malaizijos pusiasalyje, taip pat akvatoriją prie vakarinių jo krantų ir rajoną į šiaurę nuo Indonezijos Sumatros salos.

Lėktuvo dabar ieškoma ir toli nuo jo numatyto maršruto esančiose vietose. Pareigūnai sako, kad lėktuvas galėjo dėl neaiškios priežasties pasukti atgal Kvala Lumpūro link.

Su vogtais pasais keliavo iraniečiai

Per spaudos konferenciją Kvala Lumpūre nelaimės tyrėjai atskleidė, kad tiriamos kelios versijos, bet teroristinio akto galimybę atmeta. Be to, tyrėjai tikina, kad vienas su vogtu pasu skridęs vaikinas, 19 metų iranietis, buvo tiesiog paprastas pabėgėlis, norintis pasiekti Vokietiją ir ten paprašyti prieglobsčio.

Malaizijos policijos vadovas, generolas Khalidas Abu Bakaras teigia neradęs kokių nors įrodymų, kad jaunasis iranietis būtų priklausęs teroristų grupuotei. Tyrėjams pavyko susisiekti su pražuvėlio motina, kuri gyvena Vokietijoje ir laukia žinių apie savo sūnaus likimą kaip ir tūkstančiai kitų žmonių, kurių artimieji dingo.

Iraniečio, kuris skrido su vogtais dokumentais, motina sūnaus laukė Frankfurto oro uoste.

O BBC žurnalistams Kvala Lumpūre pavyko rasti jaunuolį, kuris tikina pažinojęs dingusį iranietį. Šis šaltinis pasakoja, kad ir antras su vogtu pasu skridęs asmuo buvo iranietis. Vėliau šią informaciją patvirtino Interpolas.

Tailando žiniasklaida praneša, kad vaikinai su vogtais pasais planavo iš Pekino skristi į Amsterdamą. Bilietus jų kelionei pirko Tailando kelionių agentūros atstovas iranietis.

CNN apžvalgininkai primena, kad ieškant Atlanto vandenyne dingusio „Air France“ 2009 metais praėjo 5 dienos, kol buvo aptiktos pirmosios nuolaužos vandens paviršiuje.

Orlaivis „Boeing 777-200ER“, kuriuo iš Kvala Lumpūro į Kinijos sostinę Pekiną skrido 227 keleiviai ir 12 žmonių įgula, kaip spėjama, sudužo šeštadienį Pietų Kinijos jūroje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.