Lėktuvo dingimas Azijoje apaugo mįslėmis

Mistinės istorijos toliau gaubia dingusį bendrovės „Malaysia Airlines“ lėktuvą. Tikėtasi, kad paslaptį padės praskleisti informacija apie du asmenis, orlaiviu skridusius su vogtais pasais. Tačiau taip nenutiko, rašo „Lietuvos rytas“, remdamasis BBC, „The Daily Mail“ ir „The Washington Post“ informacija.

Spėjama, kad laineris, kuriuo skrido 239 žmonės, sudužo kažkur Pietų Kinijos jūroje. Tačiau orlaivio liekanų vis dar nerasta, todėl keleivių artimieji, nors ir puolę į paniką, nepraranda vilties.<br>„Reuters“ nuotr.
Spėjama, kad laineris, kuriuo skrido 239 žmonės, sudužo kažkur Pietų Kinijos jūroje. Tačiau orlaivio liekanų vis dar nerasta, todėl keleivių artimieji, nors ir puolę į paniką, nepraranda vilties.<br>„Reuters“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 12, 2014, 6:21 AM, atnaujinta Feb 15, 2018, 12:35 PM

Dabar pareigūnai nebesieja vyrų su lėktuvo dingimu, o incidento versijų daugėja.

Kai lėktuvas „Boeing 777“ šeštadienį išnyko iš radiolokatorių ekranų pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną, netrukus paaiškėjo, jog du vyrai orlaiviu skrido su vogtais pasais. Bilietus telefonu jiems užsakė trečias asmuo – iranietis Kazemas Ali.

Su vogtais Austrijos ir Italijos piliečio pasais keliavę vyrai įsėdo į lėktuvą, kai kažkas sumokėjo už bilietus grynaisiais.

Paaiškėjus tokiai informacijai imta dar garsiau kalbėti apie galimą teroristinį išpuolį. Tačiau Malaizijos pareigūnai vakar atmetė šias spėliones.

Norėjo gyventi Europoje

Pareigūnai paskelbė išsiaiškinę, kad vienas su vogtu pasu keliavęs asmuo – 19-metis iranietis Pouria Nouras Mohammadas Mehrdadas.

Manoma, kad jaunuolis keliavo į Vokietiją, kurioje esą ruošėsi prašytis prieglobsčio ir įsikurti. Vokietijoje gyvena P.N.M.Mehrdado motina, kuri pareigūnams sakė ketinusi pasitikti sūnų Frankfurte.

Vienas Kvala Lumpūre gyvenantis iranietis žiniasklaidai prisistatė esantis vieno iš asmenų, skridusių su vogtais pasais, mokyklos draugas.

Esą abu vyrai vogtus pasus įsigijo Malaizijoje ir buvo pas jį apsistoję prieš įsėsdami į paslaptingai prapuolusį lėktuvą. Abu nelegalai dalijosi viltimis įsikurti Europoje.

Anot Malaizijos pareigūnų, asmenų su vogtais pasais įsodinimas į lėktuvą – saugumo pažeidimas. Tačiau regione, laikomame nelegalios migracijos centru, tokie nusikaltimai gana dažni.

P.N.M.Mehrdadas nesiejamas su jokia teroristų grupe. Informacija apie jauno iraniečio kelionės draugą vakar dar buvo tikrinama, tačiau užuominų apie sąsajas su teroristinėmis grupėmis taip pat nebuvo girdėti.

Sujudimas dėl signalų

Jokių aiškesnių žinių apie dingusį „Boeing 777“ ir jame buvusius 239 asmenis nesulaukiantys artimieji, kaip teigiama, yra puolę į isteriją.

Ne tik dėl to, kad lėktuvo paieškos, kuriose dalyvauja mažiausiai 40 laivų ir 34 orlaiviai, vakar dar nebuvo davusios rezultatų.

Paniką didina ir tai, kad artimieji mato kai kuriuos skridusiuosius lėktuvu prisijungusius internete, o skambindami jiems į mobiliuosius telefonus girdi kvietimo signalą. Kai kurios šeimos sako mačiusios savo artimuosius prisijungusius prie Kinijos greitųjų žinučių paslaugos „QQ“. Tačiau dingusiesiems nusiųstos žinutės taip ir liko be atsako.

Vienas vyras pasikvietė pareigūnus į savo namus norėdamas parodyti, kad jo dingęs giminaitis visą laiką yra prisijungęs prie „QQ“. Bet jis labai nusivylė pamatęs, kad pirmadienio popietę giminaitis atsijungė nuo greitųjų žinučių paslaugos.

Lėktuvu skridusio kito kino sesuo skambino jam į mobilųjį telefoną ir tiesioginiame televizijos eteryje.

„Šį rytą, apie 11 val. 40 min., skambinau vyresnėliui broliui du kartus ir girdėjau kvietimo signalą“, – JAV žiniasklaidai teigė Bian Liangwei. Tą pačią dieną moteris paskambino broliui apie 14 valandą ir vėl išgirdo kvietimo signalą.

Daugelis šeimų klausia, kodėl neįmanoma moderniomis technologijomis nustatyti mobiliųjų telefonų, į kuriuos skambinant girdimas kvietimo signalas, buvimo vietos. Tačiau aiškaus atsakymo iš pareigūnų šeimos vakar nebuvo sulaukusios.

„Malaysia Airlines“ pareigūnai tik patikino, kad šie telefonų numeriai perduoti Kinijos pareigūnams.

Pasak tinklalapio china.org.cn, 19 šeimų, kurių nariai buvo „Malaysia Airlines“ lėktuve, pasirašė pareiškimą patvirtindami, kad dingus lėktuvui skambino artimiesiems ir girdėjo kvietimo signalą, tačiau niekas neatsiliepė.

Pareiškimo autoriai skundžiasi, kad „Malaysia Airlines“ atstovai nepasako visos tiesos, ir reikalauja išsamaus tyrimo.

Tarp versijų – raketa

Anot telekomunikacijų eksperto Alano Spencerio, jei skridusiųjų lėktuvu telefonai skamba, jie negali būti po vandeniu, kaip manyta iš pradžių.

Orlaivis esą turėtų būti ant žemės ir ne džiunglių vidury, o ten, kur yra telefono ryšys.

Savo ruožtu oro saugumo ekspertas Philipas Baumas pateikė daugybę mažiau svarstomų „Boeing 777“ dingimo versijų. Viena jų – orlaivį galėjo numušti per karines pratybas nuo kurso nukrypusi raketa.

„Juk atsiminkime, kad JAV buvo atsakingos už bendrovės „Iran Air“ lėktuvo numušimą virš Persijos įlankos 1988 metais“, – rašo Ph.Baumas.

Ekspertas taip pat neatmeta terorizmo versijos.

Nors po 2001 metų rugsėjo 11-osios išpuolių sustiprinta pilotų kabinos apsauga, iš tiesų čia pašalinis asmuo esą gali patekti labai nesunkiai.

Pavyzdžiui, tai padaryti galima, kai į pilotų kabiną nešamas maistas ar gėrimai arba kai kas nors iš pilotų eina į tualetą.

Be to, Ph.Baumas pabrėžia, kad yra pasitaikę atvejų, kai orlaivių pilotai nusprendė nusižudyti skraidindami keleivinius lėktuvus.

Būtent taip nutiko pernai lapkričio 29 dieną, kai „Mozambique Airlines“ pilotas sudaužė lėktuvą Namibijoje ir užmušė visus 33 jame buvusius žmones.

Aviacijos pramonės atstovai taip pat yra labai susirūpinę dėl grėsmių „iš vidaus“. Esą kone kiekviename pasaulio oro uoste egzistuoja pavojus, kad patikimu darbuotoju laikomas asmuo įneš į orlaivį sprogmenį.

Įtariama, jog būtent taip nutiko 1955-ųjų balandžio 11 dieną, kai Honkongo oro uosto valytojas įnešė sprogmenį į lėktuvą, skrendantį į Džakartą.

Sprogmuo į lėktuvą galėtų patekti ir su įregistruotu bagažu.

Patikrinimo prietaisai, Ph.Baumo tvirtinimu, puikiai veikia tik laboratorijoje.

Orlaivis turėjo nusileisti Pekine

Paslaptingiausios lėktuvų katastrofos

1945 metų gruodžio 5 dieną į pratybas iš Fort Loderdeilio (Florida, JAV) išskridę 5 karinio laivyno lėktuvai mįslingai dingo ir lėmė legendos apie Bermudų trikampį atsiradimą. Charleso Tayloro vadovaujami penki „Navy Avenger“ lėktuvai į dangų pakilo esant puikioms orų sąlygoms. Tačiau praėjus 90 minučių pilotai prarado orientaciją ir neatpažino vietovių. Galiausiai skrydžių kontrolės bokštas prarado ryšį su Ch.Tayloro lėktuvais ir jų daugiau niekas niekada nematė.

1999-ųjų spalio 31 dieną į Atlanto vandenyną nukrito iš Los Andželo į Kairą skridęs bendrovės „EgyptAir“ lėktuvas „Boeing 767-300ER“. Žuvo visi 217 žmonių. JAV Nacionalinė transporto saugumo taryba vėliau nustatė, jog antrasis pilotas buvo linkęs į savižudybę ir lėktuvą sudaužė tyčia dėl nežinomų asmeninių priežasčių. Egipto išvada – priešinga: kad katastrofa įvyko dėl mechaninio gedimo. O sąmokslo teorijų šalininkai kalbėjo apie sąmokslą nužudyti 33 Egipto generalinio štabo narius, kurie skrido minėtu lėktuvu.

Lėktuvas „Star Dust“ 1947 metų rugpjūčio 2 dieną skraidino 6 keleivius bei 5 įgulos narius iš Argentinos sostinės Buenos Airių į Čilės sostinę Santjagą. „Star Dust“ dingo virš Andų likus vos kelioms minutėms iki nusileidimo. Paskutinę akimirką lėktuvo radijo operatorius Morse abėcėle perdavė paskutinę žinią: STENDEC. Šio žodžio mįslė išlieka iki šios dienos.

Nuo praėjusio amžiaus septintojo dešimtmečio nukrito net 5 orlaiviai, kurių skrydžio numeris buvo būtent 191. O 2012 metais 191-uoju numeriu pažymėto skrydžio lėktuve pilotui pasimaišė protas ir jis ėmė postringauti apie Jėzų, teroristus ir rugsėjo 11-ąją.

1996 metais vos pakilęs iš Johno F.Kennedy oro uosto Niujorke nukrito bendrovės „TWA Flight“ lėktuvas. Žuvo 230 žmonių. Po 4 metų JAV pareigūnai paskelbė, kad tragediją sukėlė elektros laidų sistemos defektas. Tačiau liudininkai teigė matę lėktuvo link skriejantį šviesos spindulį ir po to įvykstantį sprogimą. Todėl atsirado manančių, kad lėktuvas galėjo būti numuštas raketos.

Iki šiol neatskleista, kas nutiko 44 žmonėms, 1957 metais iš San Fransisko išsirengusiems į prabangią kelionę aplink pasaulį. „Pan Am“ lėktuvas „Boeing 377“ nukrito į Ramųjį vandenyną, o po savaitės jo nuolaužos aptiktos plūduriuojančios netoli Havajų. Vandenyje buvo aptikta keliolika žmonių kūnų. Jie buvo užsivilkę gelbėjimosi liemenes, visi be batų, apsibraižę, jų kūnuose buvo padidėjęs anglies monoksido kiekis. Spėjama, kad katastrofa įvyko kilus gaisrui ir žmonėms apsinuodijus smalkėmis. Kodėl galėjo kilti gaisras? Keliamos teorijos nuo įpykusio įgulos nario keršto iki variklių gedimo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.