Darydamas tokią prielaidą Malaizijos premjeras remiasi naujais įrodymais, gautais iš satelitų ir radarų.
Anot premjero, negalima tiksliai nustatyti, kur buvo orlaivis, kai paskutinį kartą išsiuntė signalą į palydovą.
Paskutinis kontaktas palydovinio ryšio kanalais su laineriu „Boeing 777“ įvyko praėjus daugiau nei 6,5 val. nuo lėktuvo dingimo iš civilinio radaro ekranų kovo 8-ąją, apie 1 val. 30 min. vietos (kovo 7-ąją 19 val. 30 min. Lietuvos) laiku.
N.Razakas pridūrė, kad Malaizija nutraukė paieškas Pietų Kinijos jūroje, gavus informacijos, jog dingęs laineris veikiausiai pasuko į vakarus.
„Baigiame operaciją Pietų Kinijos jūroje ir iš naujo vertiname savo išteklių perskirstymą“, – sakė premjeras.
Duomenys, gauti iš palydovų, rodo, kad orlaivis, nutrūkus ryšiui, pakeitė kursą ir galėjo dar skristi apie septynias valandas. Anot premjero, „šie veiksmai sąmoningai buvo atlikti lėktuve esančio asmens ar asmenų“.
Pareigūnas teigia, kad pakeitęs kursą orlaivis ėmė judėti atgal per Malaiziją Indijos link. Šiuo metu tyrėjai bando nustatyti du galimus maršrutus: į šiaurę nuo Kazachstano ir Turkmėnistano pasienio Tailando link arba į pietus nuo Indonezijos per Indijos vandenyną.
Orlaivis ir juo skridę 239 keleiviai jau savaitę laikomi dingusiais be žinios.
Apieškojo piloto namus
Malaizijos policija šeštadienį atliko kratą dingusio lėktuvo piloto namuose. Prieš tai vykusioje spaudos konferencijoje šalies premjeras patvirtino, kad lėktuvo kursas buvo pakeistas sąmoningai. Apie tai praneša „Reuters“, remdamasi Malaizijos policija.
Pareigūnai į piloto Zaharie Ahmado Shaho namus atvyko šeštadienio popietę, pasibaigus spaudos konferencijai.
Kol kas žiniasklaida nepateikia duomenų apie įkalčius, kurie tyrėjams leistų sieti pilotą su savavališkais veiksmais ir pakeistu lėktuvo maršrutu.