Kinai rado pražuvusį Malaizijos lėktuvą? Amerikiečiai abejoja

Kinijos patrulinis laivas Indijos vandenyne šeštadienį galbūt aptiko pradingusio Malaizijos lėktuvo „Boeing 777“ juodosios dėžės signalus. Pavakarę pranešta, kad toje vietoje lėktuvai užfiksavo plūduriuojančių daiktų. Tai reikštų, kad po mėnesio bevaisių paieškų pagaliau rastas pirmieji tikri pėdsakai. Tai paskelbė Kinijos naujienų agentūra „Xinhua“. Tačiau Amerikos ekspertai informaciją vertina skeptiškai ir smarkiai kritikuoja Kinijos žiniasklaidą.

„Ocean Shield“ naudos velkamą signalų lokatorių, galintį aptikti signalus iš dingusios lainerio juodosios dėžės.<br>AP nuotr.
„Ocean Shield“ naudos velkamą signalų lokatorių, galintį aptikti signalus iš dingusios lainerio juodosios dėžės.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

AFP, BNS ir lrytas.lt inf.

Apr 5, 2014, 4:03 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 8:48 PM

Šeštadienio rytą Kinijos valdžios kontroliuojamos žiniasklaidos priemonės pranešė, kad aptiko signalą, kuris gali padėti nustatyti pražuvusio lėktuvo buvimo vietą. Signalo, kurį pagavo laive „Haixun 01“ sumontuotas specialus jutiklis, dažnis – 37,5 kiloherco. Tai atitinka akustinius signalus, kuriuos skleidžia lėktuvų juodosios dėžės.

„Tai yra standartinis juodųjų dėžių dažnis“, - sakė signalinius švyturius gaminančios bendrovės prezidentas Anishas Patelis. 

Kitaip tariant, būtent tokį signalą siunčia vadinamoji juodoji dėžė, kuri išsaugo informaciją apie lėktuvų skrydžius, jei šiems nutinka nelaimė. 

„Aš neįsivaizduoju, kad tai galėtų būti kas nors kita. Tokį signalą siunčia tik juodosios dėžės“, - sakė CNN aviacijos analitikas Davidas Souchie. Jis juokavo - jei tas daiktas bus ne juodoji dėžė, tai bus „prastas likimo pokštas“.

Dar daugiau - apie 17 val. 30 min. kinai pranešė, kad žvalgybiniai lėktuvai aptiko plūduriuojančių nenustatytos kilmės daiktų maždaug toje vietoje, iš kurios sklido signalas. Kinai teigia, kad buvo padarytos ir nuotraukos, tačiau jos kol kas nepaviešintos.

Ekspertai pabrėžė, kad net jei signalas tikras, tai juodosios dėžės baterijos gali nusėsti po valandos ar kelių dienų. Kitaip tariant, jei daiktas nebus surastas labai greitai, tai vilčių aptikti juodąją dėžę bus labai mažai.

Šiuo metu įvykio vietoje dirba specialistai, kurie turėtų nustatyti, ar Indijos vandenyne sklindančio signalo šaltinis - dingusio Malaizijos lėktuvo juodoji dėžė.

Amerika abejoja ir smerkia

Tačiau dauguma Amerikos apžvalgininkų buvo nusiteikę labai skeptiškai ir smerkė Kinijos žiniasklaidą, kuri paskelbė nepatikrintą, labai jautrią informaciją. 

Abejones kelia tai, kad pranešimus išplatino Kinijos laivas ir Kinijos kontroliuojama žiniasklaidos priemonė. Ši šalis suinteresuota parodyti savo technologijų pranašumą ir pasikelti šalies prestižą. „Kinai nėra komandos žaidėjai, jie mėgsta manipuliuoti informacija. Visas daug sudėtingiau, nei atrodo“, - CNN eteryje sakė aviacijos analitikas Peteris Goelzas.

Specialistai atkreipia dėmesį, kad kai kurios pranešimų detalės kelia abejonių.

„Nestokoju skepticizmo kaip ir kiti. Ypač, kai mums sako, kad buvo tik vienas signalo impulsas. Kodėl tik vienas? Tai labai keista“, - kalbėjo amerikiečių ekspertas Gregas Stone'as. Jis norėjo pabrėžti, kad dažniausiai juodosios dėžės siunčia daug signalo impulsų, o ne vieną.

„Teritorija, kurioje buvo atliekamos paieškos, yra toli nuo tos vietos, kur buvo pagautas signalas. Leiskite paklausti - ką jie veikė toje vietoje?“, - klausė CNN žurnalistas Richardas Questas.

„Jei tai yra melas, tai - nusikalstama“, - aštriai rėžė aviacijos analitikas P.Goelzas. Jis priminė, kad ši kinų žinutė suteikė vilčių lėktuvo įgulos ir keleivių artimiesiems.

Entuziastus ramino ir Australijos gynybos ministras Davidas Johnstonas. Pasirodžius kinų pranešimui jis sakė: „Šis kartas ne pirmas, kai kažkas randama, o vėliau smarkiai nusiviliama.“

Amerikiečiai sako, kad pirmiausiai reikia sulaukti Australijos specialistų, kurie taip pat dalyvauja paieškose, patvirtinimo. Tai būtų patikima informacija.

Dingo be pėdsakų

Kovo pradžioje dingusio 370-ojo reiso orlaivio jau beveik mėnesį ieško kelių šalių gelbėtojai.  Australijos karinių jūrų pajėgų laivas „Ocean Shield“, kuriame yra sumontuotas Jungtinių Valstijų atsiųstas juodųjų dėžių detektorius, penktadienį pradėjo naršyti teritoriją Indijos vandenyne, ieškodamas dingusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lainerio, tačiau šios operacijos vadovas perspėjo, kad to lėktuvo skrydžio duomenų įrašymo įrenginių signalai gali greitai nutilti.

Didelio masto paieškos buvo tęsiamos tuo metu, kai Malaizijos opozicijos lyderis Anwaras Ibrahimas pareiškė manantis, kad ilgametis valdantysis režimas slepia informaciją apie šią krizę, tikindamas, kad vyriausybė žino daugiau negu eiliniai žmonės.

„Ocean Shield“ naudoja velkamą signalų lokatorių, galintį aptikti signalus iš dingusios lainerio juodosios dėžės.

Dar 14 lėktuvų skraido virš paieškų teritorijos atokioje Indijos vandenyno dalyje, tikėdamiesi rasti užuominų, kur gali būti lainerio nuolaužos.

Lėktuvas „Boeing 777“ dingo kovo 8-ąją, o jo paieškas koordinuojančios Australijos tarnybos skubiai pasiuntė į vandenyną laivą su specialia įranga, baiminantis, kad sudužusio lainerio juodosios dėžes akumuliatoriai, tiekiantys energiją signalus skleidžiančiam prietaisui, gali išsikrauti.

„Geriausiu atveju lokalizacijos švyturys veikia apie mėnesį, kol liaujasi siuntęs signalus, todėl labai priartėjome prie laiko, kai jo akumuliatoria) gali išsikrauti“, – sakė paieškų, kuriose dalyvauja aštuonios šalys, koordinavimo centro vadovas Angusas Houstonas.

Lėktuvas „Boeing 777“, skraidinantis 239 žmones, dingo pakeliui iš Kvala Lumpūro į Pekiną, suglumindamas aviacijos ekspertus ir išprovokuodamas kritiką dėl Malaizijos pareigūnų nesugebėjimo paaiškinti, kaip galėjo pranykti tas didžiulis orlaivis.

Per didžiulę paieškų operaciją iki šiol nebuvo rasta jokių to lėktuvo nuolaužų. Kad juodųjų dėžių paieškos būtų veiksmingos, reikia nustatyti bent apytikrę vietą, kur nukrito laineris.

Pasak A.Houstono, „Ocean Shield“ prisidėjo prie Didžiosios Britanijos karinių jūrų pajėgų hidrografijos tyrimų laivo „HMS Echo“, kuris nuo ketvirtadienio irgi mėgina išgirsti juodųjų dėžių pypsėjimą.

„Karališkasis Australijos laivynas ir Karališkasis laivynas šiandien pradėjo signalų iš „Malaysia Airlines“ MH370 reiso lėktuvo juodosios dėžės povandenines paieškas“, – aiškino jis.

„Ocean Shield“ taip pat turi per atstumą valdomą povandeninį robotą, naudojamą jūros dugno kartografavimui.

Pasak A.Houstono, lėktuvai ir laivai taip pat toliau ieškos plūduriuojančių nuolaužų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.