Į Europą plūstantys migrantai žūsta ir jūroje, ir po traukiniais

Makedonijoje naktinis traukinys mirtinai sužalojo 14 migrantų, kurie eidami geležinkelio bėgiais bandė nelegaliai prasmukti į Europą, praneša „Associated Press“.

Beveik 200 kilometrų ilgio nelegalių imigrantų kelias per Makedoniją daugiausia eina geležinkeliu, todėl tokia didelio masto pabėgėlių žūtis, valdžios atstovų teigimu, tebuvo laiko klausimas.<br>AP nuotr.
Beveik 200 kilometrų ilgio nelegalių imigrantų kelias per Makedoniją daugiausia eina geležinkeliu, todėl tokia didelio masto pabėgėlių žūtis, valdžios atstovų teigimu, tebuvo laiko klausimas.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 26, 2015, 9:37 AM, atnaujinta Jan 5, 2018, 9:21 PM

Nors daugiausia dėmesio pastaruoju metu sulaukė tūkstančiai Viduržemio jūroje skęstančių migrantų, per Vengriją į ES patekti bandantys nelaimėliai dažnai lieka nepastebėti.

Geležinkelių pareigūnai teigia, kad dauguma ketvirtadienio naktį žuvusių žmonių sustojo pailsėti po ilgas valandas trukusio sekinančio ėjimo ir užmigo ant bėgių, kur juos pervažiavo traukinys.

Sausumo kelias iš Graikijos per Makedoniją ir Serbiją pastaruosius dvejus metus tapo populiaria trasa pabėgėliams, norintiems išvengti ypač pavojingo persikėlimo jūra iš Šiaurės Afrikos į Italiją.

Praėjusiais metais traukiniai pražudė 40 migrantų. Dažniausiai jie žūva pavieniui arba keliaudami grupelėmis po du. Tai nedidelis skaičius, palyginti su Viduržemio jūroje vien per pastarąsias tris savaites žuvusiais 1,3 tūkst. migrantų. Dėl šių siaubingų duomenų 2015-ieji jau dabar pretenduoja tapti rekordiniai.

Beveik 200 kilometrų ilgio nelegalių imigrantų kelias per Makedoniją daugiausia eina geležinkeliu, todėl tokia didelio masto pabėgėlių žūtis, valdžios atstovų teigimu, tebuvo laiko klausimas.

Geležinkelio bėgiai taip pat eina per siaurus medinius tiltus ir du ilgus kalnų tunelius, kuriuose užklupti traukinio migrantai negalėtų ištrūkti. Dažni posūkiai palei upes taip pat neleidžia išgirsti ir pamatyti atvažiuojančių traukinių.

Miegojo ant bėgių

Ketvirtadienio nelaimė nutiko siaurame bėgių ruože tarp Vardaro upės ir stataus skardžio. Naktinis traukinys, vykęs iš Tesalonikės į Belgradą, buvo ką tik pravažiavęs Veleso miestą Makedonijoje, kai mašinistas tamsoje pastebėjo maždaug šimto migrantų grupę, besibūriuojančią ant bėgių.

„Kai traukinys rėžėsi į migrantų grupę, jie ilsėjosi ir miegojo ant bėgių. Mašinistas signalizavo garsu ir bandė stabdyti, tačiau jau buvo per vėlu“, – sakė Makedonijos geležinkelių atstovas Nikola Kostovas.

Jis taip pat teigė, kad traukinys neviršijo greičio. Vidutinis šio maršruto traukinio greitis siekia 45 kilometrus per valandą.

Pareigūnų teigimu, dauguma iš 14 žuvusiųjų buvo Somalio ir Afganistano pabėgėliai iki 30 metų. Daugiau duomenų apie juos nežinoma, nes pabėgėliai dažnai dėl saugumo keliauja be dokumentų.

Būtent somaliečiai ir afganistaniečiai dažniausiai į Europą patekti bando šiuo keliu iš Rytų. Už jų rikiuojasi sirai, bėgantys nuo tėvynėje nerimstančio pilietinio karo.

Policija sulaikė 9 migrantus, kurie pasiliko įvykio vietoje, ir penktadienį juos apklausė. Liudininkai pasakojo, kaip lipo į stačius akmenuotus šlaitus arba laikėsi už pakrantėje esančių krūmų šakų, kad išvengtų traukinio.

Balkanų maršruto veteranai „Associated Press“ pasakojo, kad Makedonijos geležinkelio bėgių atkarpa yra pati baisiausia mėnesius trunkančios kelionės dalis. Jie taip pat rizikuoja būti sulaikyti arba išsiųsti atgal į Graikiją, kur kelionę turės pradėti iš naujo.

Prekeiviai žmonėmis dažnai pataria migrantams keliauti naktimis. Nors tamsoje jie labiau rizikuoja būti užklupti traukinio, teisėsaugos pareigūnams juos tada būna sunkiau pastebėti.

Nuolatinis pavojus

Daugumai Balkanų kelias prasideda Turkijoje, kur migrantai sėda į mažas valteles, dažnai vadovaujamas pačių migrantų, ir plaukia į artimiausias Graikijai priklausančias salas. Ši kelionė dėl nepatyrusių „kapitonų“ ir pergrūstų laivelių taip pat gali būti laikoma viena pavojingiausių kelionės dalių.

Susirinkusiems prie Makedonijos sienos pabėgėliams prekeiviai, besirūpinantys jų kelione, liepia išsiskirstyti į nedideles grupeles, kad išvengtų susidūrimo su traukiniu.

Naktį einant geležinkeliu jiems sunku atskirti medinius pabėgius nuo akmeninių tarpų, o dažnai dėl atvykstančio traukinio reikia ridentis į purvą arba žvyrą.

„Kai traukinys atvažiuoja, jis nesignalizuoja. Čia miškai – čia nieko nėra“, – sakė 18 metų Hamedas Kouyate iš Dramblio Kaulo Kranto, kuriam per dvi savaites pavyko pereiti Balkanų kelią.

H.Kouyate pasakoja, kad jo grupės nariai keliaudavo naktimis, kai nešviesdavo mėnulis, ir dažnai tamsoje susižeisdavo.

Dėl dvasinio ir fizinio išsekimo pabėgėliai dažnai neturi jėgų reaguoti į atvažiuojančius traukinius. Vaikinas pasakoja apie vieną moterį sužeista koja, kurią reikėjo nustumti nuo bėgių prieš atvažiuojantį traukinį, nes ji tiesiog nejudėjo iš vietos.

„Kai esi ant bėgių, visą laiką bijai. Baisu, nes vieną minutę gali tiesiog pasirodyti traukinys“, – sakė į Prancūziją galiausiai patekęs pabėgėlis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.