Rusijos avialinijos: lėktuvas galėjo būti numuštas

Rusijos avialinijos „Kogalymavia“ paskelbė, kad dėl keleivinio lėktuvo katastrofos Egipto Sinajaus pusiasalyje kalti „išoriniai veiksniai“. Tai reiškia, kad manoma, jog orlaivis galėjo būti numuštas.

Neatmetama, kad lėktuvas galėjo būti numuštas.<br>AP nuotr.
Neatmetama, kad lėktuvas galėjo būti numuštas.<br>AP nuotr.
Lėktuvo nuolaužose bus ieškoma užuominų, kurios padės suprasti, kodėl lėktuvas sudužo.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužose bus ieškoma užuominų, kurios padės suprasti, kodėl lėktuvas sudužo.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužose bus ieškoma užuominų, kurios padės suprasti, kodėl lėktuvas sudužo.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužose bus ieškoma užuominų, kurios padės suprasti, kodėl lėktuvas sudužo.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužose bus ieškoma užuominų, kurios padės suprasti, kodėl lėktuvas sudužo.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužose bus ieškoma užuominų, kurios padės suprasti, kodėl lėktuvas sudužo.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužose bus ieškoma užuominų, kurios padės suprasti, kodėl lėktuvas sudužo.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužose bus ieškoma užuominų, kurios padės suprasti, kodėl lėktuvas sudužo.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužose bus ieškoma užuominų, kurios padės suprasti, kodėl lėktuvas sudužo.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužose bus ieškoma užuominų, kurios padės suprasti, kodėl lėktuvas sudužo.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužose bus ieškoma užuominų, kurios padės suprasti, kodėl lėktuvas sudužo.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvo nuolaužose bus ieškoma užuominų, kurios padės suprasti, kodėl lėktuvas sudužo.<br>„RIA Novosti“/“Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

lrytas.lt

Nov 2, 2015, 11:18 AM, atnaujinta Oct 6, 2017, 6:40 AM

„Vienintelis paaiškinimas yra tai, kad jis nukrito dėl išorinių veiksnių. Lėktuvas buvo puikios būklės. Mes atmetame mechaninio gedimo arba žmogiškos klaidos versijas“, – pareiškė „Kogalymavia“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Smirnovas, o kitas bendrovės atstovas pridūrė, kad lėktuvas buvo visiškai sutaisytas po nedidelės avarijos 2001 metais.

„Kogalymavia“ atstovai „Associated Press“ teigė, kad reisu KGL 9268 skridusio lėktuvo greitis sumažėjo prieš pat sudužimą. Paskutinę minutę prieš avariją orlaivio greitis nukrito 300 kilometrų per valandą, o aukštis staigiai sumažėjo 1,5 kilometro.

„Nėra tokio sisteminių gedimų derinio, kuris priverstų lėktuvą subyrėti ore“, – pridėjo A.Smirnovas. 

Paprašytas detaliau papasakoti, kas galėjo sukelti pražūtingą smūgį, „Kogalymavia“ atstovas tikino negalintis pasidalinti detalėmis, kadangi aviakatastrofos tyrimas dar nesibaigė.

Per anksti išvadoms

Rusijos federalinės aviacijos agentūros vadovas Aleksandras Neradka supeikė A.Smirnovo iškeltą vieną lėktuvo sudužimo versiją. 

Pareigūno teigimu, tyrėjai neturi pakankamai duomenų, kad galėtų jau dabar pateikti išvadas. Daugiau pasakyti bus galima tik tada, kai bus išanalizuotos visos nuolaužos ir juodosiose dėžėse išsaugoti duomenys. 

A.Neradka taip pat pranešė, kad Egipto institucijos nepradės tirti juodųjų dėžių tol, kol neatvyks visos tyrėjų komandos. Prie tyrimo prisideda ne tik Rusijos ir Egipto pareigūnai, bet ir atstovai iš Prancūzijos, Vokietijos bei Airijos. 

Airijos aviacijos administracija (IAA) pranešė, kad Sinajaus dykumoje sudužęs lėktuvas buvo registruotas Airijoje. 

Lėktuvas „Airbus A321“ priklausė Airijos kompanijai „Willmington Trust SP Services“ ir buvo nuomojamas Rusijos avialinijoms.

„Balandžio ar gegužės mėnesį Airijos aviacijos administracija atliko kasmetinį lėktuvo sertifikatų patikrinimą ir visi duomenys tuo metu atitiko reikalavimus“, – pranešė IAA atstovai. 

Subyrėjo ore

Kremliaus atstovas Dmitrijus Peskovas paklaustas apie galimas sudužimo versijas taip pat patikino, kad teroro aktas negali būti atmestas kaip galima lėktuvo katastrofos priežastis. 

Rusijos nepaprastųjų situacijų ministras Vladimiras Pučkovas pirmadienį pranešė, kad lėktuvo katastrofos vietoje rastos juodosios dėžės yra geros būklės. Jas buvo leista apžiūrėti Rusijos pareigūnams.

Ekspertai anksčiau pranešė, kad orlaivis subyrėjo ore, tačiau iki šiol atsisakė įvardyti, kodėl tai galėjo įvykti.

Katastrofos metu žuvo visi 224 lėktuve buvę žmonės. Keleivių kūnai ir lėktuvo dalys rastos išsibarsčiusios 32 kvadratinių kilometrų plote, o tai patvirtina faktą, kad orlaivis subyrėjo dar būdamas ore. 

Rusijos televizijos reporteris pranešė, kad orlaivio „Airbus A321“ uodega buvo rasta už 4,8 kilometrų nuo likusių lėktuvo nuolaužų. „The Daily Beast“ taip pat skelbė, kad nuolaužų nuotraukose matoma, jog uodegos dalis švariai atskilo netoli galinės slėgio pertvaros. 

Įgula prarado valdymą

Rusijos avialinijų „Kogalymavia“ direktoriaus pavaduotojas Viktoras Jungas pirmadienį tvirtino, kad lėktuvo įgula prieš katastrofą skrydžio metu nepranešė apie jokius mechaninius gedimus.

A.Smirnovas taip pat paaiškino, kad lėktuvo įgula buvo visiškai praradusi orlaivio valdymą, todėl negalėjo užmegzti radijo ryšio ir pranešti apie nesklandumus. 

„Įgula visiškai prarado valdymą, ir dėl šios priežasties nebuvo nei vieno mėginimo užmegzti ryšį“, – pirmadienį sakė „Kogalymavia“ direktoriaus pavaduotojas. 

Egipto pareigūnai šeštadienį teigė, kad lėktuvo pilotas iškart po pakilimo susisiekė su skrydžių valdymo centru ir paprašė leidimo avariniu būdu nusileisti artimiausiame oro uoste. Tačiau vėliau šį pareiškimą Egiptas atsiėmė.

Rusijos civilinės aviacijos agentūros vadovas A.Neradka sekmadienį sakė, kad laineris tikriausiai subyrėjo skrisdamas dideliame aukštyje. Panašią nuomonę išsakė ir kiti aukšto rango aviacijos pareigūnai.

„Visi ženklai rodo, kad lėktuvo konstrukcija suiro ore, dideliame aukštyje“, – A.Neradka sakė Rusijos valstybinei televizijai.

Aviacijos ekspertai vis dar tiria įvairias lėktuvo sudužimo versijas. Neatmetama ir versija, kad lėktuvas galėjo subyrėti ir dėl gedimo. 

Avialinijos „Kogalymavia“ neigė pranešimus, kad dėl lėktuvo „Airbus A321“ sudužimo galėjo būti kaltas 2001 metais įvykęs incidentas, kai kylant Kairo oro uoste į pakilimo taką trenkėsi ir buvo apgadinta to paties orlaivio uodega.

Raketos negalėjo pasiekti

Šeštadienį su „Islamo valstybe“ susijusių džihadistų grupuotė „Wilayat Sinai“, pareiškė numušusi keleivinį Rusijos lėktuvą, skridusį iš Šarm aš Šeicho į Sankt Peterburgą.

Tačiau saugumo ekspertai atmetė tokius Sinajaus pusiasalyje veikiančios grupuotės pareiškimus kaip nepagrįstus, kadangi jų turima ginkluotė negalėjo pasiekti daugiau nei 9 kilometrų aukštyje skridusio lėktuvo. 

Liepos mėnesį karybos ekspertų centras „IHS Janes“ paskelbė, kad grupuotė „Wilayat Sinai“ savo propagandiniuose vaizdo įrašuose demonstruoja nešiojamas raketų žemė-oras sistemas (MANPADS).

Tačiau ekspertai tada pabrėžė, kad MANPADS raketos gali pasiekti tik 6,7 kilometrų aukštyje skrendančius orlaivius.

Šeštadienį sudužęs Rusijos lėktuvas skrido mažiausiai 9,5 kilometrų aukštyje prieš tai, kai pradėjo staigiai žemėti ir sudužo Sinajaus pusiasalio šiaurinės dalies kalnuose.

Jungtinės Karalystės karybos ekspertas Paulas Beaveris „Associated Press“ pirmadienį sakė, jog „Islamo valstybė“ ir su jais susijusios grupuotės neturi tokios ginkluotės, kaip, pavyzdžiui Rusijoje gaminamos raketų sistemos „Buk“, kuri galėtų pasiekti 9,5 kilometrų aukštyje skrendantį lėktuvą. 

„Tai yra labai sudėtingas ginkluotės vienetas ir nemanau, kad jie galėtų jį suvaldyti. Tokią sistemą gali tik gerai apmokyti specialistai, veikiantys su integruotu priešlėktuvinių sistemų tinklu. Neįmanoma tiesiog atvažiuoti su sunkvežimiu ir paleisti raketą“, – aiškino ekspertas. 

P.Beaveris pridėjo, kad Sinajaus dykuma yra atidžiai stebima žvalgybos agentūrų, todėl sudėtingos raketų sistemos čia neliktų nepastebėtos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.