Katastrofos tyrimas: riksmai kabinoje ir netikėtas sprendimas

Praėjo lygiai savaitė po oro linijų „FlyDubai“ lėktuvo, skridusio iš Dubajaus į Rostovą prie Dono, katastrofos, o tyrėjai vis dar ieško atsakymų: kodėl įvyko nelaimė, nusinešusi 62 žmonių gyvybes?

Lėktuvo katastrofos priežastys vis dar nežinomos.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr. iš archyvo
Lėktuvo katastrofos priežastys vis dar nežinomos.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr. iš archyvo
Tyrėjai vis dar ieško atsakymų, kodėl įvyko katastrofa<br>AFP/“Scanpix“ nuotr. iš archyvo
Tyrėjai vis dar ieško atsakymų, kodėl įvyko katastrofa<br>AFP/“Scanpix“ nuotr. iš archyvo
Tyrėjai vis dar ieško atsakymų, kodėl įvyko katastrofa<br>AFP/“Scanpix“ nuotr. iš archyvo
Tyrėjai vis dar ieško atsakymų, kodėl įvyko katastrofa<br>AFP/“Scanpix“ nuotr. iš archyvo
Tyrėjai vis dar ieško atsakymų, kodėl įvyko katastrofa<br>AFP/“Scanpix“ nuotr. iš archyvo
Tyrėjai vis dar ieško atsakymų, kodėl įvyko katastrofa<br>AFP/“Scanpix“ nuotr. iš archyvo
Tyrėjai vis dar ieško atsakymų, kodėl įvyko katastrofa<br>AFP/“Scanpix“ nuotr. iš archyvo
Tyrėjai vis dar ieško atsakymų, kodėl įvyko katastrofa<br>AFP/“Scanpix“ nuotr. iš archyvo
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Mar 26, 2016, 10:11 AM, atnaujinta May 31, 2017, 12:51 PM

Kaip skelbia Rusijos žiniasklaida, tyrėjai kelia ir tokią versiją – nelaimė galėjo įvykti dėl to, kad vienas iš pilotų netyčia paspaudė mygtuką, įjungiantį stabilizatoriaus režimą. Tokiu atveju, pilotai neturėjo galimybės rankiniu būdu suvaldyti lėktuvo.

Kaip skelbia portalas newsru.com, remdamasis televizija „Rossija 1“, po sprendimo sukti dar vieną ratą laukiant geresnės galimybės nutupdyti lėktuvą (orlaivis dvi valandas suko ore, nes dėl itin prastų oro sąlygų pilotai nesiryžo jo tupdyti, – Red.), jis pradėjo kilti į 1500 metrų aukštį.

Tai užtruko apie 40 sekundžių, bet pagrindinis pilotas netikėtai išjungė autopiloto režimą. Kodėl lėktuvo kapitonas priėmė tokį sprendimą – kol kas neaišku. Būtent tuo momentu „Boeing 737-800“ staiga nėrė žemyn.

„Rossija 1“ citavo specialistų komentarus, kad pilotas veikiausiai atsitiktinai įjungė uodegos stabilizatorių, mėgindamas žemyn smingantį grąžinti orlaivį į horizontalią padėtį.

Kai tas mechanizmas yra įjungtas, „aukščio vairas visiškai neveikia, lėktuvas praktiškai nereaguoja į vairalazdę, o pilotai aiškiai nesuprato, kad dėl staigaus smigimo kaltas stabilizatorius“, sakoma televizijos pranešime.

Televizija pridūrė, kad pilotas galėjo atsitiktinai įjungti uodegos stabilizatoriaus mechanizmą ir to nepastebėti, nes esą anksčiau skundėsi „nuolatiniu pervargimu“. 

Rusijos žurnalistai iš komisijos, tiriančios katastrofą, gavo šifruotę, kurioje girdisi žodžiai pilotų kabinoje.

Į rusų kalbą išverstas pokalbio tekstas taip pat rodo, kad pilotas kelis kartus ištarė „Nesijaudink“, o po kelių akimirkų sušuko „Nedaryk to!“

Paskutiniai žodžiai buvo kelis kartus pakartotas šūksnis „Kilk!“

Paskutines šešias sekundes prieš sudūžtant lėktuvui pilotų kabinoje girdėjosi tik „nežmoniški klyksmai“, sakė šaltinis. 

Pilotai nieko negalėjo padaryti su lėktuvu, ir jis priekiu rėžėsi į žemę. Paaiškėjo, kad nuo to momento, kai pilotai priėmė sprendimą sukti dar vieną ratą prieš vėl bandant nusileisti, iki smūgio į žemę praėjo lygiai viena minutė.

Kodėl taip įvyko – šiuo metu svarbiausias klausimas katastrofos tyrėjams. Viena iš versijų – žmogiška klaida, nes, kaip paaiškėjo, pilotas prieš žūtį skundėsi didžiuliu nuovargiu. Kita versija – automatikos gedimas.

Tuo tarpu katastrofą patyrusių oro linijų „FlyDubai“ atstovai kol kas nekomentuoja šios Rusijos spaudoje pasirodžiusios informacijos. Juodosios lėktuvo dėžės pradėtos šifruoti kovo 22-ąją, o rezultatai turėtų būti paviešinti per dvi savaites.

Lėktuvas „Boeing 737“, skridęs iš Dubajaus į Rusijos pietuose esantį miestą Rostovą prie Dono, sudužo ir užsiliepsnojo kovo 19-osios paryčiais, nepataikęs nutūpti ant tako. Žuvo visi juo skridę 62 žmonės.

Laineris mėgino nutūpti iš antrojo karto po to, kai kelias valandas skraidė ratu aplink oro uostą.

Tyrėjai patvirtino, kad per katastrofą žuvo visi 55 keleiviai ir septyni įgulos nariai. Aukos buvo devynių šalių piliečiai, iš jų 45 – Rusijos.

Pareigūnai iš karto po katastrofos pradėjo baudžiamąjį tyrimą, mėgindami išsiaiškinti, ar katastrofą nulėmė pilotų klaida, techninis gedimas, ar blogi orai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.