Kodėl Viduržemio jūroje galėjo sudužti „EgyptAir“ lėktuvas?

Egipto aviaciją toliau persekioja nelaimės. Ketvirtadienio naktį Viduržemio jūroje sudužo oro linijų „EgyptAir“ keleivinis lėktuvas su 56 keleiviais ir 10 įgulos narių.

Egipto aviacijos pareigūnai kol kas neatmeta nė vienos lėktuvo katastrofos versijos.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Egipto aviacijos pareigūnai kol kas neatmeta nė vienos lėktuvo katastrofos versijos.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvas dingo iš radarų ketvirtadienio paryčiais.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
„EgyptAir“ lėktuvas dingo iš radarų ketvirtadienio paryčiais.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Paryžiaus oro uoste budi saugumo pareigūnai.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Paryžiaus oro uoste budi saugumo pareigūnai.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvas paskutinį kartą buvo pastebėtas virš Viduržemio jūros.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvas paskutinį kartą buvo pastebėtas virš Viduržemio jūros.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Susirūpinta Charles'io de Gaulle'io oro uosto saugumu.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Susirūpinta Charles'io de Gaulle'io oro uosto saugumu.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

May 19, 2016, 10:06 AM, atnaujinta May 25, 2017, 2:54 AM

Iš Paryžiaus į Kairą skridęs lėktuvas dingo iš radarų 2 val. 45 min., likus 16 km iki Egipto oro erdvės. Aviacijos ekspertai stebisi, kad orlaivis staiga prarado ryšį skrisdamas 11 kilometrų aukštyje.

Kokios versijos dėl lėktuvo „Airbus A320“ dingimo šiuo metu yra keliamos?

Ar buvo siųstas pagalbos signalas?

„EgyptAir“ iš pradžių pranešė, kad lėktuvo pilotai nespėjo išsiųsti pagalbos signalo prieš prarasdami ryšį su dispečeriais.

Ši žinia paskatino kelti klausimą, ar lėktuvo įgula nežinojo, kas vyksta su orlaiviu. Jeigu pilotams nepavyko išsiųsti pagalbos signalo, laineris galėjo patirti staigią nelaimę – pavyzdžiui, sprogti ore – arba jo valdymą buvo perėmę žmonės, kurie tyčia nebendravo su oro kontrolieriais.

Tiesa, vėliau Egipto aviacijos pareigūnai pranešė, kad praėjus dviem valandoms po paskutinio kontakto su radaru, orlaivis Egipto karinėms pajėgoms išsiuntė pavojaus signalą.

Šis signalas galėjo būti išsiųstas automatinio orlaivio vietą pranešančio daviklio, kuris yra vienas iš lėktuvo „juodojoje dėžėje“ esančių skrydžio duomenų įrašymo prietaisų.

Tačiau Egipto karinių pajėgų atstovai teigė jokio signalo negavę.

Teroro aktas

Kol kas neatmesta ir teroro akto galimybė. „EgyptAir“ lėktuvai ir anksčiau yra pakliuvę į įvairius išpuolius, o dar šiemet šių oro linijų lėktuvą užgrobęs psichiškai nestabilus egiptietis jį liepė nutupdyti Kipre. Laimei, tada aukų pavyko išvengti. 

Be to, praėjusiais metais Rusijos oro linijų „Kogalymavia“ keleivinis lėktuvas buvo susprogdintas ore virš Sinajaus pusiasalio. Tiesa, tada lėktuvas pakilo iš Egipto oro uosto. 

Teroro galimybė neatmetama ir dabar. Staigus lėktuvo dingimas iš radarų leidžia įtarti, kad jis galėjo būti sunaikintas ore. 

Egipto pareigūnai taip pat tiria vieno Viduržemio jūroje buvusio laivo kapitono pranešimą, esą jis būdamas už 240 kilometrų į pietus nuo Graikijai priklausančios Karpato salos danguje pastebėjo ugnies kamuolį. 

Oro uostas

Prakalbus apie teroro akto versiją, visi žvilgsniai nukrypo į Paryžiaus Charles'io de Gaulle'io oro uostą, iš kurio pakilo lėktuvas, skridęs reisu MS804. Ar jame buvo užtikrintas saugumas?

Saugumas oro uoste pastaruosius kelis mėnesius jau yra sustiprintas dėl praėjusį sausį ir lapkritį vykusių teroro išpuolių. Salėse iki šiol patruliuoja ginkluoti kariai, be to, sustiprintas ir saugumas, kurio keleiviai nemato: atidžiau stebimas bagažas ir tikrinami įgulos nariai. 

Vienas iš silpnųjų šio oro uosto pusių, nustatytų per pastaruosius metus, buvo didelis pagalbinių darbuotojų skaičius. Pernai netoli lėktuvų galėjo prisiartinti maždaug 86 tūkst. darbuotojų. Tačiau daugiau nei 60 darbuotojų prarado šį leidimą dėl įtarimų, kad jie galėjo būti radikalizuoti islamistų. 

Lėktuvo gedimas

Kadangi lėktuvas iš radarų dingo labai greitai, svarstoma, kad katastrofą galėjo sukelti ir staigus gedimas. 

Oro linijų atstovai pranešė, kad orlaivis „Airbus A320“ buvo naujas ir techninių problemų neturėjo. Šis lėktuvas buvo naudotas nuo 2003 metų lapkričio. 

Oro sąlygos

Pirmojoje skrydžio dalyje virš Alpių ir Šiaurės Italijos lėktuvui teko skristi per sniego debesis, kurie galėjo būti pakilę į maždaug 4,5 kilometrų aukštį. 

Tačiau likusio skrydžio metu virš Graikijos ir Viduržemio jūros oro sąlygos buvo puikios.

Meteorologai CNN teigė, kad orai Viduržemio jūroje nelaimės metu buvo giedri, tad net ir tokiu atveju, jei sudužusiame lėktuve galėjo būti išgyvenusių, jie turi galimybių išgyventi vandens paviršiuje.

Piloto klaida

Orlaivį valdė labai patyrę pilotai. Lėktuvo kapitonas ore buvo praleidęs daugiau 6 tūkst. valandų, o antrasis pilotas – daugiau 4 tūkst. valandų.

„EgyptAir“ viceprezidentas Ahmedas Abdelis taip pat patvirtino, kad lėktuve nebuvo jokio specialaus krovinio, dėl kurio būtų pranešta įgulai. 

„Dar labai anksti spėlioti, tačiau bet kuriuo atveju rezultatas nebus džiuginantis“, – televizijai ITV pažymėjo aviacijos analitikas Paulas Charlesas.

Oro linijos „EgyptAir“ ketvirtadienį ryte atsisakė pateikti galimas versijas dėl lėktuvo likimo ir pranešė vėliau pateiksiančios daugiau informacijos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.