„Malaysia Airlines“ lėktuvo buvo ieškota klaidingoje vietoje?

Beieškant 2014 metais kovą dingusio „Malaysia Airlines“ lainerio atsirado nauja teorija – jei ji pasitvirtins, paaiškės, kad dvejus metus tyrėjai lėktuvo nuolaužų ieškojo visai ne toje Indijos vandenyno vietoje, rašo „The Independent“.

Virš Indijos vandenyno dingęs „Malaysia Airlines“ laineris galėjo sudužti visai kitoje vietoje nei ieškota iki šiol.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Virš Indijos vandenyno dingęs „Malaysia Airlines“ laineris galėjo sudužti visai kitoje vietoje nei ieškota iki šiol.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Virš Indijos vandenyno dingęs „Malaysia Airlines“ laineris galėjo sudužti visai kitoje vietoje nei ieškota iki šiol.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Virš Indijos vandenyno dingęs „Malaysia Airlines“ laineris galėjo sudužti visai kitoje vietoje nei ieškota iki šiol.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Virš Indijos vandenyno dingęs „Malaysia Airlines“ laineris galėjo sudužti visai kitoje vietoje nei ieškota iki šiol.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Virš Indijos vandenyno dingęs „Malaysia Airlines“ laineris galėjo sudužti visai kitoje vietoje nei ieškota iki šiol.<br>„Reuters“/“Scanpix“ nuotr.
Dingusio lėktuvo paieškos baigsis už trijų mėnesių nebent bus rasta rimtų įkalčių.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Dingusio lėktuvo paieškos baigsis už trijų mėnesių nebent bus rasta rimtų įkalčių.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Dingusio lėktuvo paieškos baigsis už trijų mėnesių nebent bus rasta rimtų įkalčių.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Dingusio lėktuvo paieškos baigsis už trijų mėnesių nebent bus rasta rimtų įkalčių.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2016-07-21 14:50, atnaujinta 2017-05-18 05:55

Dingusio „Malaysia Airlines“ orlaivio inžinierių grupės „Fugro“ vadovaujama tyrėjų komanda, dvejus metus ieškojo 120 tūkst. kvadratinių kilometrų teritorijoje Pietų Indijos vandenyne, į vakarus nuo Australijos.

Tačiau dabar tyrėjai pareiškė tikintys, kad lėktuvas paskutinėmis akimirkomis iki sudužimo galėjo ne nerti tiesiai žemyn, o sklęsdamas nuskristi toliau.

Orlaivio paieškas ketinama užbaigti už trijų mėnesių – kol kas Reunjono saloje buvo rasta vienintelė nuolauža, kuri, kaip tvirtinama, priklausė „Malaysia Airlines“ lėktuvui. Ši detalė rasta daugiau nei 4 tūkst. kilometrų į vakarus nuo paieškos zonos.

„Jei lėktuvas ne ten, vadinasi jis kažkur kitur“, – sakė „Fugro“ projekto direktorius Paulas Kennedy.

P.Kennedy neatmetė galimybės, kad tyrėjams nepavyko pastebėti lėktuvo ieškotoje teritorijoje, tačiau labiausiai tikėtina, jog lėktuvas sklandė – vadinasi kažkas buvo prie orlaivio vairo – ir nuleido jį visai kitoje Indijos vandenyno vietoje.

„Jei kažkas sėdėjo prie orlaivio vairo, lėktuvas galėjo sklandydamas nukeliauti labai toli, – aiškino P.Kennedy. – Tokiu būdu lėktuvas galėjo išeiti iš už ieškomos zonos ribų, todėl mums reikia pagalvoti apie alternatyvias paieškas.“

Tyrėjų komandos iškelta „kontroliuojamo sklandymo“ teorija buvo pirmas kartas, kai kažkas iš pareigūnų atsakingų už šią bylą užsiminė, kad prie lėktuvo vairo paskutinėmis akimirkomis galėjo sėdėti pilotas.

Pasak P.Kennedy, patyręs pilotas sugebėtų be degalų esantį „Boeing 777“ orlaivį suvaldyti taip, kad nusklandytas atstumas būtų daugiau nei 190 kilometrų. Tai reiškia, kad reikėtų iš naujo apskaičiuoti teritoriją, kurioje turėtų būti ieškoma dingusio „Malaysia Airlines“ lainerio.

„Scenarijų apie paskutines skrydžio akimirkas yra begalybė, – kalbėjo „Fugro“ generalinis direktorius Steve'as Duffieldas. – Kuriame sparne degalai baigėsi pirmi? Ar lėktuvas ritosi į vieną šoną, ar į kitą?“

Tačiau naujos paieškos reikalautų milžiniškų lėšų iš Kinijos, Australijos bei Malaizijos vyriausybių. Iki dabar lainerio paieškos kainavo beveik 137 mln. JAV dolerių (124 mln. eurų) – tai pati brangiausia lėktuvo paieška aviacijos istorijoje. Minėtų trijų šalių vyriausybės anksčiau sakė, kad paieškos bus užbaigtos, nebent atsirastų naujų įkalčių. Penktadienį paaiškėjo, kad paieškos nebus užbaigtos, o tik sustabdytos neapibrėžtam laikui.

„Boeing 777“ laineris dingo virš Indijos vandenyno pakeliui į Pekiną iš Kvala Lumpūro. Orlaiviu skrido 239 žmonės, įskaitant įgulos narius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: R. Žemaitaitis sulaužė priesaiką – ar gali kandidatuoti?