Brangiausio pasaulyje romo paragavo ir lietuviai

Savaitės pradžioje viešbučio „Kempiski Hotel Cathedral Square“ restorane, iš Trinidado ir Tobago atvykęs „Angostura“ romo distilerijos vyriausiasis maišytojas John Georges kviestiniams svečiams pristatė brangiausią pasaulyje komercinį romą. Vienas „Legacy by Angostura“ pavadintos ribotos serijos butelis kainuoja 25 tūkst. USD (67,5 tūkst. Lt).

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 14, 2012, 11:20 AM, atnaujinta Mar 15, 2018, 11:19 AM

Pasak J. Georges, „Legacy by Angostura“ yra skirtas pažymėti Trinidado ir Tobago nepriklausomybės nuo Jungtinės Karalystės 50-metį, o kartu ir kompanijos įkūrėjų bei vėlesnių kartų indėlį į beveik 200 metų trunkančią kompanijos istoriją.

Vakarienę svečiai pradėjo nuo „Foie Gras“ simfonijos – kepintų ančių kepenėlių bei iš jų pagamintų „Creme Brulee“ bei „Parfait“, lydimų „Angostura“ romo „1919“. Pasak J. Georges, distilerijos istorijoje būta gaisro, po kurio savininkai sveikas aptiko tik statines su 1919-ųjų metų žyma ir iš šių išlikusių romų sumaišė specialų mišinį. Jo teko paragauti D.Britanijoje šventusiems antrojo pasaulinio karo pabaigą, o šiandieninis „1919” yra gaminamas pagal patobulintą ano meto receptūrą.

Antrajam patiekalui buvo patiekta tamarindu glazūruota „Barbary“ anties krūtinėlė su saldžiųjų bulvių piurė, trešnių ir „Porto“ vyno padažu. Prie jos svečiai ragavo distilerijos įkūrimo metus žymintį romą „1824“. Tiesa, distilerijos istorija prasidėjo ne nuo romų, o nuo karčiųjų trauktinių „Angostura bitters“, sukurtų iš Vokietijos kilusio kariuomenės mediko Siegerto. Ištobulinus skonį, jos tapo sudėtine kokteilių dalimi, kuri randama daugelyje geriausių pasaulio barų.

Prieš desertą – šaltą „Tiramisu Parfait“ su šokolado-amareto padažu - svečiams buvo patiektas išskirtinis distilerijos kūrinys - „Legacy by Angostura“, sumaišytas iš septynių vertingiausių daryklos pagamintų romų, kurių jauniausiam - 17 metų. Mišinys buvo brandinamas 8 metus amerikietiško ąžuolo statinėje, naudotoje burbonui.

Pasak „Angostura“ vyriausiojo maišytojo, šis romas išsiskiria išvaizdos, aromato, kvapo ir skonio įvairialypiškumu bei balansu. Uostant skaidrų, tamsaus ąžuolo spalvos gėrimą su bronzos ir aukso atspalviais, pirmiausia atpažįstamas brandintam romui būdingas trintų tropinių vaisių aromatas bei švelnios gėlių natos. Vėliau išryškėja vanilės, medaus ir gvazdikėlių kvapai, kuriuos lydi ąžuolo aromatas su skrudintos kavos užuominomis. Ragaujant pradžioje jaučiamas saldus džiovintų vaisių skonis, vėliau atsiskleidžia riešutų ir prieskonių natos, kurias lydi ilgas apelsino žievelės ir ąžuolo poskonis.

Šis išskirtinis gėrimas yra pateikiamas krištoliniame Art Deco stiliaus grafine, sukurtame Velso princo juvelyrų „Asprey“ (Londonas). Jį puošia aukštos prabos sidabru dekoruotas kamštis, vaizduojantis ant banguojančių cukranendrės lapų tupintį ažūrinį drugelį. Butelis įdėtas į raudona veršiuko oda aptrauktą dėklą.

Ribotos serijos rankų darbo butelius pagamino garsūs Čekijos krištolo meistrai – Moserio kompanija. Jo forma primena 1930-ųjų metų dizaino „Asprey“ grafiną bei turi panašumo su „Angostura“ romų „1919” ir “1924” buteliais. Kamštį puošiantį drugelį įkvėpė vienas iš „Angosturos“ ir entomologo Malkolmo Barmanto drugelių kolekcijos egzempliorių.

Trys „Legacy by Angostura“ buteliai jau yra parduoti, vienas iš jų - aukcione už 42 tūkst. USD (113,4 tūkst. Lt). Šių metų pabaigoje ir kitų metų pradžioje „Legacy by Angostura“ romas bus pristatytas Rusijoje, didžiuosiuose JAV miestuose (Niujorke, Čikagoje, San Franciske), D.Britanijoje, N.Zelandijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Ispanijoje, Kanadoje.

Pasak „Angostura“ Lietuvoje atstovaujančios kompanijos „Mineraliniai vandenys“ stipriųjų gėrimų rinkodaros vadovės Vaidutės Kriaučiūnaitės, romo pardavimai yra vieni greičiausiai augančių pasaulyje ir tam didelę įtaką turi vis labiau rinkoje įsitvirtinantys brandinti premium klasės romai.

„Angostura“ yra vienas daugiausiai įvertinimų pelniusių romų pasaulyje. 2011 m. prestižinis leidinys „The Spirits Business“ „Angostura“ gamintojams suteikė  „Grand Master“ titulą, reiškiantį, jog tai geriausias pernai metų romo gamintojas ir prekių ženklas. Nuolatinį „Angostura“ asortimentą sudaro 5 pavadinimų romai („Angostura Premium White Rum“, „Angostura 5YO Gold“, „Angostura 7YO Dark“, „Angostura 1919 8YO Dark Rum“, „Angostura 1824 Rum“), kuriuos visus galima įsigyti ir Lietuvoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.