Lietuvoje „Bubble Tea” žengia pirmuosius žingsnius. Kai kuriose sostinės užeigose jau siūloma pirmųjų sproginėjančios arbatos kokteilių, kurie jau sulaukė ir gerbėjų, ir priešininkų.
Vakarų Europoje šios arbatos populiarumas jau slūgsta. Priežastis – mokslininkų atlikti tyrimai.
Jau uždarinėja užeigas
Dar vasarą šiam žaibišku greičiu Vokietijoje išpopuliarėjusiam gėrimui buvo žadamas metų naujovės titulas. Tačiau atrodo, kad „Bubble Tea” jo tikrai negaus.
Berlyne ją pardavinėjantis tinklas „BoboQ” jau uždarė dvi iš septyniolikos savo užeigėlių. Dėl staigiai kritusios apyvartos planuojama atsisakyti dar keleto.
Panaši padėtis ir kituose Vokietijos miestuose. Kas nutiko, kad paauglių garbstyta arbata tapo nebereikalinga?
Staigus verslo pakilimas
„Bubble Tea” – prieš dvidešimt metų Taivane sukurtas arbatos gėrimas su mažais valgomojo manioko (tapioca) krakmolo burbuliukais, kurie, įtraukti pro storą šiaudelį, sproginėja burnoje.
Europoje gėrimas pasaldinamas įvairiausių rūšių sirupu, o klientas gali pasirinkti ne tiktai valgomojo manioko, bet ir kitokio skonio sproginėjančius sulčių burbuliukus.
2010 metais Berlyno Kurfiurstendamo gatvėje atidaryto pirmojo „Bubble Tea” kiosko šeimininkas nepatenkintas diena iš dienos mažėjančia prekyba. Nemažai laiko prireikė šiam gėrimui išreklamuoti, nes iš pradžių jį pirko tik azijiečiai.
Tačiau, nepraėjus nė metams nuo verslo pradžios, gėrimas tapo geidžiamas ir daugelio vokiečių vaikų bei paauglių, todėl šeimininkas galėjo džiaugtis dideliu pelnu. Eiti gatve su spalvoto gėrimo stikline rankoje tapo kieta.
Dėl didžiulės burbuliukų ir sirupo pasiūlos buvo galima išbandyti vis naujus skonius, o savo atradimus aptarti su tikrais ir virtualiais draugais.
Pasak pardavėjų, nors gėrimo kaina didelė (3–4 eurai už stiklinę), vaikai ir paaugliai sudaro du trečdalius visų pirkėjų.
Šiais metais vien tik Berlyne „Bubble Tea” pardavėjų buvo apie 40, o visoje Vokietijoje – apie 150. Vasarą net „McDonald’s” Vokietijoje gėrimą įtraukė į savo valgiaraštį.
Teko gintis nuo įtarimų
„BoboQ” atstovas Tanas Huyhnas laikraščiui „Berliner Zeitung” guodėsi, kad gėrimo nuosmukis prasidėjo dėl viešumoje pasklidusių neigiamų atsiliepimų apie jį.
Vos jam atsiradus buvo įspėta, kad vaikai tais burbuliukais gali paprasčiausiai užspringti. Mitybos specialistai įspėjo, kad stiklinėje gėrimo yra tiek kilokalorijų, kiek vaiko pietų porcijoje, – nuo 300 iki 500.
Visi suvokė, kad sirupas ir burbuliukai yra pernelyg ryškių spalvų ir skonio, kad juos būtų galima vadinti natūraliais. Natūralumu nekvepia ir kitos sudedamosios jo dalys – sulčių koncentratas, pieno milteliai.
Tiesa, „Bubble Tea” gerbėjai atsikirtinėjo, kad konservantų ir dažiklių gėrime ne daugiau nei kituose vaisvandeniuose.
Išvados – negailestingos
Bet mirtiną smūgį stebuklingo gėrimo pardavėjams sudavė rugpjūtį kelių Acheno mokslininkų paskelbti tyrimo duomenys.
Nustatyta, kad „Bubble Tea” burbuliukuose yra medžiagų, galinčių sukelti ne tik įvairias alergijas, bet ir vėžį.
Suprantama, pardavėjai tai neigia. Anot jų, šių medžiagų rasta tik keliuose rutuliukuose.
Tačiau kad gerti „Bubble Tea” sveika, nedrįsta tvirtinti ir jie.
Rinkodaros specialistai viską aiškina kur kas paprasčiau: šis produktas labai greitai tapo paauglių gyvenimo neatskiriamu atributu, tačiau yra pernelyg brangus ir nenatūralus, kad galėtų toks išlikti ilgiau.
Anot jų, gėrimo kaina tikrai neatitinka jo kokybės, o tik įrodo milžinišką prekeivių norą pasipelnyti.