Šviežiems maisto produktams kelias į parduotuves tiesiamas kasdien

„Mūsų tikslas – ne pavieniai išrankūs pirkėjai. Siekiame būti patrauklūs didžiajai daliai gyventojų. Eidami šio tikslo link, esame padarę daug svarbių žingsnių. Neslėpsiu – kai kuriose srityse esame aplenkę konkurentus”, – sako „Norfos mažmenos” valdybos pirmininkas Dainius Dundulis.

„Norfos mažmenos” valdybos pirmininkas Dainius Dundulis.<br>T. Bauras
„Norfos mažmenos” valdybos pirmininkas Dainius Dundulis.<br>T. Bauras
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Dec 21, 2012, 2:39 PM, atnaujinta Mar 14, 2018, 11:48 AM

Kodėl verta užsukti į „Norfą”? Kokiomis prekėmis išsiskiria šis prekybos tinklas? Apie tai – pokalbis su D.Dunduliu.

– Kokiais sprendimais labiausiai didžiuojatės?

– Džiaugiuosi, kad pavyko įdiegti sistemą, dėl kurios mūsų parduotuvėse parduodama pati šviežiausia mėsa. Prekybos tinklas „Norfa” neperka skerdienos – tik gyvas kiaules ar jaučius. Gyvuliai auginami ir papjaunami tik mums užsakius.

Svarbu ir tai, jog gyvulius mėsai perkame tik Lietuvoje. Todėl mėsa į parduotuves patenka po skerdimo praėjus parai – taip, kaip reikalaujama. Mėsa neužsilieka šaldytuvuose, nes gyvuliai pjaunami pagal poreikį – dėl to mėsa mūsų parduotuvėse pati šviežiausia.

Iš užsienio atvežtos šviežios mėsos mūsų parduotuvėse nėra buvę jau keletą metų. Atsisakėme svetur ne tik pirkti skerdieną, bet ir gyvas kiaules, nors įvežtos iš kitos šalies ir Lietuvoje paskerstos kiaulės mėsa tampa lietuviškos kilmės. Nutarėme čia pardavinėti tiktai Lietuvoje pirktų gyvulių mėsą – ir pirkėjai tai vertina.

– Ar pirkėjai įvertino ir jūsų pieno produktų liniją – „Piemenėlio” pieną, grietinę, kitus?

– „Piemenėlio” pienas sudaro 60–70 proc. viso mūsų parduotuvėse parduodamo pieno, kefyras, grietinė – apie 50 proc. Taip, ši linija patenkina didžiosios dalies pirkėjų poreikius, nors mes dėl to uždirbame mažiau – mat šie produktai yra pigesni.

Mūsų tinklas – vienintelis, turintis savo pieno perdirbimo įmonę. Alytuje esanti įmonė per dieną perdirba apie 70 tonų pieno. Joje – itin griežta žaliavos ir gamybos kontrolė. Netinkama žaliava sunaikinama – nesistengiame jos kaip nors panaudoti.

Įmonėje įrengta visiškai sandari pieno pilstymo technologija, ypatinga tuo, jog pienas negauna jokio sąlyčio su aplinka, prie jo nesiliečia žmogaus rankos. Dėl to galime pailginti produktų tinkamumo vartoti laiką net trimis dienomis – į pieną nepatenka niekas, kas galėtų skatinti jį gesti.

Aš savo šeimai perku tik mūsų tinklo pieno produktus, bet ne iš patriotizmo, o dėl to, kad jie skanūs ir kokybiški, žinau, jog į juos nieko nepridėta.

Dar turime daržovių konservų, konservuotų sriubų fabriką, kurio produkcija parduodama ne tik Lietuvoje, bet ir eksportuojama.

– Pastaruoju metu pagerėjo „Norfos” parduotuvių daržovių ir vaisių skyriai. Ar išduosite, kokių gudrybių ėmėtės?

– Aš nebuvau patenkintas daržovių ir vaisių kokybe mūsų parduotuvėse ir ilgai ieškojau sprendimo, ką daryti.

Problemų kyla dėl to, kad tai – nepakuoti produktai. Iš sandėlio į parduotuves jie atvežami sveiki, gerai atrodantys, o parduotuvėje, kur juos čiupinėja gausybė žmonių, greitai sugenda, praranda gerą išvaizdą.

Nutarėme sekmadieniais skelbti daržovių ir vaisių išpardavimą – išparduodame viską. Pirmadienį ryte į parduotuves atvežamos šviežios daržovės ir vaisiai. Po savaitės – vėl švieži. Tai pasiteisino, net asortimentas padidėjo.

Daugiau dėmesio skirsime ir šviežiai žuviai. Rengiamės ją fasuoti pasitelkę naują technologiją, dėl kurios žuvis ilgiau išliks šviežia.

– Jūsų tinklo parduotuvėse sunku išsirinkti duoną – toks platus jos pasirinkimas.

– Prekiaujame ir didžiųjų, ir labai mažų duonos gamintojų produkcija, nors, mano nuomone, duonos gaminių asortimentas – per didelis. Bet pirkėjams patinka.

– Kaip užtikrinate, kad parduotuvių lentynose būtų tik švieži produktai?

– Nuo rugsėjo visi trumpai galiojantys maisto produktai – mėsa, pienas, duona, žuvis, daržovės – į parduotuves atvežami kasdien.

Būtų galima vežti produktus rečiau, didesniais kiekiais, tačiau problema – jų galiojimo terminas. Todėl pasirinkome kitą kelią – geriau vežioti juos kasdien, kad lentynose būtų tik švieži produktai.

Beje, per 15 metų „Norfos” veiklos istoriją dėl tinklo darbuotojų kaltės nėra kilęs nė vienas salmoneliozės protrūkis. Laikomės taisyklės – įžvelgdami bent mažiausią riziką atsisakome prekiauti produktu.

– Kuo skiriatės nuo kitų tinklų? Ko galima įsigyti tik „Norfoje”?

– Visuose prekybos tinkluose galima rasti visų prekių grupių asortimentą. Vertindamas produktus, jų pavadinimus galiu drąsiai pasakyti – mes turime daugiausia produktų, kurių neturi konkurentai. Mūsų asortimentas nuo kitų tinklų skiriasi maždaug 50 proc.

Mes turime ir populiariausių, perkamiausių prekių, ir mažiau žinomų. Pavyzdžiui, kava. Kavos pirkėjai yra labai lojalūs – jiems reikia žinomiausių, reklamuojamų kavos prekių ženklų. Tad privalome turėti tokios kavos.

O štai kalbant apie sultis pirkėjai nėra tokie lojalūs prekių ženklams. 50 proc. asortimento sudaro sultys, kurių nėra kituose tinkluose.

Tai ir pliusas, ir minusas. Kai žmogus būna pripratęs prie tam tikrų produktų, pereiti prie mūsų siūlomų jam būna sunku.

Vienas mano pažįstamas, persikraustęs į kitą gyvenamąją vietą, kurioje yra tiktai „Norfos” parduotuvė, iš pradžių pyko – jam buvo sunku priprasti prie kitokio asortimento. Bet dabar, kai atrado patinkančių prekių, nesupranta, kaip galėjo vartoti kažką kita.

Saldainiai – itin išsiskirianti prekių grupė mūsų parduotuvėse. Jose galima rasti daugiau tokių, kokių nėra kituose tinkluose. Ir tai pasiteisina – mūsų saldainiai užima daugiau saldainių rinkos nei kitų pardavėjų.

– Jūsų lentynose pastebėjau daug kitokių vyno butelių.

– Taip, tai dar viena prekių grupė, kuri asortimentu gerokai skiriasi nuo konkurentų.

Turime ir žinomų prekių ženklų, bet didelę dalį vyno importuoja mūsų įmonių grupės bendrovė „Rivona”. Pastebėjome, jog analogiški gėrimai pas konkurentus yra dvigubai brangesni.

Importuojamą vyną mėgstame vertinti patys. Darome testą – ragaujame vyną, nežinodami gamintojo kainos, ir sakome, kiek jis vertas. Jeigu paaiškėja, jog už tą vyną galime mokėti daugiau, nei prašo gamintojas, jis vertas atsidurti mūsų lentynose. Jeigu mažiau – netinkamas.

Turbūt daugelis yra patyrę, kai nusipirkus butelį vyno už nemenką sumą tenka juo nusivilti. Galiu drąsiai pasakyti, jog nusipirkęs „Rivonos” importuojamo vyno pirkėjas nustebs – sumokėjo vieną kainą, o gavo daug geresnę kokybę.

Žinoma, vyno kokybę lemia ir atitinkama kaina – už 10 litų bus vienoks vynas, už 20 – kitoks. Bet pirkdamas mūsų vyną pirkėjas nepasijus apgautas.

Yra tokių, kuriems svarbi kaina, ir jie gali pirkti vyną iš mūsų konkurentų. Bet pas mus tokios pat kokybės vyno galima nusipirkti pigiau.

– Ar jūs pats savo tinklo parduotuvėse randate visko, ko reikia jums asmeniškai? Nėra tokios prekės, dėl kurios eitumėte pas konkurentus?

– Aš viską nusiperku mūsų tinkle. Išskyrus tuos atvejus, kai noriu išbandyti konkurentų atvežtą naują ar gaminamą produktą. Pasmalsauju ir būdamas užsienyje – nusiperku to, ko nėra Lietuvoje. Bet kasdienes mano šeimos reikmes visiškai patenkina „Norfa”.

Manau, savo poreikius mūsų parduotuvėse gali patenkinti 98–99 proc. Lietuvos žmonių.

Ir jei jie nori pabandyti ką nors nauja, kitokių produktų mūsų tinkle ras daugiausia.

Šis straipsnis yra užsakyta reklama.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.