Moterų jausmingumas – raktas į daugiasluoksnį vyno pasaulį

Prancūzijoje daugelį vyno ūkių vis dar valdo vyrai, tačiau vyno degustacijų rengimas, prekyba vynu bei vyndarystė pastaruoju metu vis dažniau tampa moterų veiklos sritimis. Rinkodaros srityje dirba apie 75 procentus moterų. „Moterys subtilesnės, lankstesnės, jausmingesnės. O šių savybių reikia norint apčiuopti daugiasluoksnius vyno aromatus ir skonius. Moterims puikiai sekasi tinkamai pristatyti vyno produkciją. Kita vertus, šioje srityje negalėtų dirbti žmogus, kuris nevertina vyno“, – paaiškino Bordo regione veikiančios vyno kompanijos „Barton&Guestier” rinkodaros vadybininkė Marina Julien.

„Moterys subtilesnės, lankstesnės, jausmingesnės. O šių savybių reikia norint apčiuopti daugiasluoksnius vyno aromatus ir skonius“, – paaiškino Bordo regione veikiančios vyno kompanijos „Barton&amp;Guestier” rinkodaros vadybininkė M. Julien.<br>E.Volgino nuotr.
„Moterys subtilesnės, lankstesnės, jausmingesnės. O šių savybių reikia norint apčiuopti daugiasluoksnius vyno aromatus ir skonius“, – paaiškino Bordo regione veikiančios vyno kompanijos „Barton&amp;Guestier” rinkodaros vadybininkė M. Julien.<br>E.Volgino nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Rūta Peršonytė

Dec 4, 2014, 10:15 AM, atnaujinta Jan 20, 2018, 12:16 AM

Moterys veržiasi į vyno pasaulį

Vyno specialistė pabrėžė, kad daugelis prancūzų turi  įgimtą supratimą apie gerą vyną ir maistą, o meilė jiems didžiausia gyvenimo prasmė.

Marina yra patyrusi vyno žinovė. Neretai manoma, kad apie vyną geriausiai nusimano vyrai. Tačiau tai jau pasenęs įsitikinimas. Kompanijoje „Barton&Guestier” dirba apie 40 darbuotojų, didesnė pusė – moterys.

 „Barton&Guestier” pagrindinė būstinė įsikūrusi netoli Bordo miesto, XVIII amžiaus pilyje „Chateau Magnol“. Čia veikiančioje vyno mokykloje nuolat rengiami vyno degustavimo kursai, dažniausiai juos veda moterys.

Kiekviena „Barton&Guestier” darbuotoja – ar tai būtų vadybininkė, ar vyno degustacijų specialistė, ar pilies ekonomė – apie vyną galėtų pasakoti ilgai ir entuziastingai, kaip apie mėgstamiausius kvepalus ar apie kokią nors naujausią Paryžiaus mados namų drabužių kolekciją.

„Barton&Guestier” darbuotojai turi išskirtines darbo sąlygas. Jų kūrybingumą skatina išpuoselėti parkai, už šimto metrų nusidriekę romantiški vynuogynų laukai, profesionalaus virtuvės šefo Frederico Prouvoyeuro skleidžiama patiekalų ir vyno harmonija, bendravimas su vyno kultūra besidominčiais svečiais iš viso pasaulio.

Kompanijos darbuotojai įsikūrę netoli pilies stovinčiame pastate. Kažkada ten buvo arklidės, šiuo metu senovinio pastato vidus yra šiuolaikiškai rekonstruotas.

Marinos darbo kabinetas nedidelis. Moteris jį dalijasi su savo kolege Petra Frebault. Jų stalai sustatyti vienas priešais kitą. Patalpa nedidelė, nuo lubų iki grindų apkrauta įvairiausia vyno atributika – vyno buteliais, etikečių pavyzdžiais, taurėmis, plakatais, nuo dokumentų išsipūtusiais segtuvais.

Parfumeriją iškeitė į vyno verslą

Smulki ir stilinga prancūzė į vyno verslą atėjo iš parfumerijos srities. Vyno versle Marina sukasi penkiolika metų, iš jų aštuonerius dirba „Barton&Guestier”.

„Man čia labai įdomu. Juolab kad ir dirbti pilyje yra įspūdinga“, – kalbėjo Marina.

Prancūzė prisipažino, jog negalėtų dirbti bet kur. Pavyzdžiui, neįsivaizduoja savęs dirbančios banke ar pardavinėjančios mobiliuosius telefonus. Tačiau parfumerija ir vynas turi vieną bendrą ašį – galimybę įvertinti aromatą.

Kartais sakoma, jog pagal tai, kokius kvepalus žmogus renkasi, galima nuspėti jo charakterį. Ar vynas taip pat gali padėti atskleisti žmogaus būdą, temperamentą? „Niekada apie tai negalvojau. Nors gal tai galėtų būti įdomios studijos. Aš, kaip ir daugelis žmonių, nesu vienalytė. Galiu būti dinamiška ir griežtoka. Iš šios pusės galėčiau sau priskirti aitresnius, rūgštesnius „Sauvignon Blanc“ vynus, putojančius vynus. Bet kita vertus, esu rami šeimoje, švelni su vaikais. Tokiu atveju galėčiau rinktis saldesnį „Sauternes“ vyną, nors šiaip saldžių vynų nemėgstu.

Galima manyti, jog rožinis vynas turėtų būti priimtinesnis jaunoms moterims, bet jį renkasi ir nemaža dalis vyrų. Taip pat gali būti elegantiška ir švelni moteris, bet jai patiks intensyvus, stipraus skonio vynas“, – kalbėjo M.Julien, kuri mano, jog negalima vyno, kaip ir žmogaus asmenybės, įsprausti į tam tikrus rėmus.

Marinai patinka saldesni, vanile dvelkiantys kvepalai. Tačiau ji nemėgsta saldumynų. Desertui renkasi sūrį arba vaisius.

Bute turi dvi vyno spintas

Marina namuose turi dvi vyno saugojimo vietas. Vyno spintoje prie lauko durų ji laiko apie šešiasdešimt butelių vyno. Šis vynas skirtas kasdieniam vartojimui. Taip pat Marina turi specialią atitinkamos temperatūros spintą, kurioje saugoma apie 50 išskirtinių vyno butelių.

„Jei turėčiau didesnę gyvenamąją vietą, turėčiau daugiau vyno butelių. Mažas butas riboja“, – nusijuokė pašnekovė.

Jos draugai į svečius niekada neatsineša vyno, nes bijo vyno žinovei neįtikti. M.Julien vyras taip pat dirba vyno versle, tik kitoje kompanijoje.

Marina sakė, kad pirmiausia prieš vakarienę sugalvojamas patiekalas, o vėliau prie jo parenkamas vynas.

Vyno specialistė su šeima vakarieniauja maždaug apie aštuntą valandą. Marina vakarienę gamina pati. Jai labai svarbu, kad šeima bent kartą per dieną susėstų prie bendro stalo. Tačiau veikli moteris neužsibūna virtuvėje. Ji gamina ne itin sudėtingus patiekalus. Dažniausiai tai būna įvairiai paruošti makaronai, žuvies ar mėsos valgiai. Ir visada ant stalo būna padėta sūrio, pagaminto iš karvės, ožkos ar avies pieno.

Prancūzai valgo daug sūrių. Pietų ar vakarienės metu sūriai dažniausiai pateikiami prieš desertą. Lietuvoje sūrio dažniausiai siūloma paragauti prieš pagrindinius valgius.

Kūno formas tobulina bėgiodami

Kaip valgydami vėlai ir pakankamai sočiai prancūzai sugeba išlaikyti dailias kūno formas?

Marina aiškino, kad nuo mažens prancūzai mokomi siekti balanso. Jei prancūzas šeštadienį sočiau pavakarieniavo, kitas dvi dienas valgo mažiau.

Prancūzijoje paplitęs toks kalambūras. Kalbama, jei pakviesi prancūzę vakarienės, ji iš pradžių bandys į tai numoti ranka sakydama, kad laikosi dietos. Taip atsakytų apie 50 procentų moterų. Iš įpročio. Bet paskui vis tiek paragaus pasiūlytų skanėstų.

„Barto&Guestier” darbuotojai antsvorio problemas sprendžia originaliai. Jie turi tradiciją pertraukų metu bėgti krosą parkų keliukais.

Prancūzai mėgsta savaitgalį išsiruošti į vyno turus, aplanko įvairias pilis. Du kartus per metus – pavasarį ir rudenį – Bordo regione vyksta vyno festivaliai. Tuomet visos pilys atveria savo valdas ir išskėstomis rankomis sutinka turistus.

Bordo regione nedaug pilių priklauso privatiems savininkams. Šiais laikais daugelis yra išnuomotos bankams, verslininkams. Tačiau Medoko regiono, kuriame stovi „Cateau Magnol“, įstatymai nepasikeitę nuo 1855 metų. Kasmet šviežio vyno butelis siunčiamas komisijai, kuri degustuoja ir labai griežtai vertina. Tik įvykdęs visus reikalavimus, vyno ūkis ar kompanija gauna specialų kokybės ženklą, naudojamą vyno etiketėse.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.