5 mitybos pokyčiai padės saugantiems širdį ir norintiems gyventi ilgiau

Širdies ir kraujagyslių ligos yra pagrindinė mirties priežastis Lietuvoje.

 Tinkamos mitybos taisyklės gali sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę.<br> 123rf.com nuotr. 
 Tinkamos mitybos taisyklės gali sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę.<br> 123rf.com nuotr. 
 Rekomenduojama į racioną įtraukti kuo daugiau daržovių.<br> 123rf.com nuotr. 
 Rekomenduojama į racioną įtraukti kuo daugiau daržovių.<br> 123rf.com nuotr. 
 Druskos reikėtų vartoti kuo mažiau.<br> 123rf.com nuotr. 
 Druskos reikėtų vartoti kuo mažiau.<br> 123rf.com nuotr. 
 Leiskite sau kartais ir pasilepinti pyragu ar mažiau sveiku užkandžiu.<br> 123rf.com nuotr. 
 Leiskite sau kartais ir pasilepinti pyragu ar mažiau sveiku užkandžiu.<br> 123rf.com nuotr. 
 Viena kumščio dydžio įdaryta bulvė prilygsta vienai porcijai.<br> 123rf.com nuotr. 
 Viena kumščio dydžio įdaryta bulvė prilygsta vienai porcijai.<br> 123rf.com nuotr. 
 Baltymai yra būtini mūsų organizmui.<br> 123rf.com nuotr. 
 Baltymai yra būtini mūsų organizmui.<br> 123rf.com nuotr. 
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Apr 26, 2018, 10:49 AM

Lietuviai pagal mirtingumą nuo šių ligų nusileidžia tik Bulgarijos ir Kipro gyventojams.

Tačiau šie penki mitybos pokyčiai, kuriuos išvardijo britų interneto svetainės „Express“, gali padėti sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę ir prailginti jūsų gyvenimo trukmę.

Tad į ką reikėtų atkreipti didesnį dėmesį, renkantis maistą?

1. Vartokite daugiau baltymų

Baltymai yra būtini sveikam organizmui. Todėl vartokite daugiau liesos mėsos. Keiskite ja riebią mėsą, kurioje yra daug sočiųjų riebalų, galinčių didinti cholesterolio kiekį ir lemti širdies ligas.

Aprūpinti organizmą baltymais galima valgant riebią žuvį, pavyzdžiui lašišą, vištieną, kiaušinius, ankštines daržoves, sojos produktus ir neriebų faršą.

Tačiau reikėtų vengti perdirbtų mėsos produktų, tokių kaip rūkyta mėsa ar dešros.

2. Nepiktnaudžiaukite druska

Didelis natrio kiekis gali padidinti širdies ir kraujagyslių ligų tikiybę, įspėjo Mayo klinika Ročesteryje, JAV.

Geriausias būdas sumažinti druskos kiekį – mažiau jos berti į gaminamus ar jau paruoštus patiekalus. Bet verta neužmiršti ir to, kad nemažai druskos turi pusgaminiai, tokie, kaip sriubos ar mikrobangų krosnelėje pašildyti skirti patiekalai.

Taip pat rekomenduojama mažiau vartoti tokių pagardų, kaip kečupas, majonezas ar sojų padažas, kuriuose yra gausu natrio.

3. Kontroliuokite porcijų dydį

Suvartojamo maisto kiekis yra toks pat svarbus, kaip ir tai, ką valgome, teigiama Mayo klinikos pranešime.

Perpildyta lėkštė ar noras pakartoti patikusį patiekalą baigiasi tuo, kad suvalgote daugiau, nei reikia.

Reikėtų žinoti, kokios yra rekomenduojamos tam tikro maisto porcijos. Pavyzdžiui, viena kumščio dydžio įdaryta bulvė prilygsta vienai porcijai. Vienai porcijai prilygsta ir sauja riešutų.

Pasistenkite mitybą praturtinti maistingu, nekaloringu maistu, arba, jeigu renkatės kaloringesnius, daugiau druskos turinčius patiekalus, valgykite mažesnes jų porcijas.

4. Valgykite daugiau daržovių

Valgykite daugiau daržovių. Vaisiai taip pat svarbūs, bet juose gali būti daug natūralaus cukraus.

Kad ir kaip būtų, tiek daržovės, tiek vaisiai yra puikus vitaminų ir mineralų, kurie gali padėti apsisaugoti nuo ligų, šaltinis. Taip pat juose yra daug skaidulų ir mažai kalorijų.

Bet nevartokite daug kokosų, skrudintų ar džiūvėsiuose apvoliotų keptų daržovių bei konservuotų vaisių.

5. Leiskite kartais sau pasilepinti

Paisyti sveikos mitybos principų kur kas lengviau, kartais leidžiant sau ir nedidelius malonumus.

Pagaliau, juk niekas negali sveikai maitintis kiekvieną mielą dieną. Gabalėlis pyrago ar sauja traškučių nepavers niekais jūsų pastangų maitintis sveikai.

„Svarbiausia sveikai maitintis didžiąją dalį laiko, – pažymi Mayo klinika. – Jeigu piktnaudžiavimas yra veikiau išimtis, nei taisyklė, ilgainiui viskas susibalansuos“.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.