Kasdien suvalgykite po šaukštą taip paruoštų grikių – organizmas jums padėkos

Parduotuvėse galime įsigyti dviejų rūšių grikių: skrudintų ir neskrudintų. Skrudinti grikiai dėl terminio apdorojimo maistingųjų medžiagų verte yra mažiau vertingi nei neskrudinti. Tačiau skrudinti labiau tiks tradicinei košei ruošti. 

Daiginti grikiai.<br>123rf nuotr.
Daiginti grikiai.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Emilija Miliauskė, „Kuras kūnui“

Jun 6, 2019, 7:12 AM

Ar žinojote, kad skrudintų grikių nereikia virti? Pakanka vakare juos užpilti vandeniu, ryte perplauti, galima pašildyti ir valgyti. Neturite tiek daug laiko? Užpilkite grikius karštu (apie 80°) vandeniu, šiltai uždenkite ir palaukite 30 min. Košė jau paruošta. 

Taip pat galima ruošti visagrūdžius avižų dribsnius. Tiesiog nuplauti, užpilti karštu vandeniu ir palaukti 15 min. Arba užpilti šaltu vandeniu vakare ir valgyti ryte. Vietoje vandens tinka augalinis migdolų ar sojų pienas. Košė bus praturtinta papildomais vitaminais ir dar skanesnė. Jei mėgstate saldžią košę – kartu pamerkite razinų ar džiovintų abrikosų, slyvų. Pagardinkite cinamonu.

Grįžkime prie neskrudintų grikių. Neskrudintos grikių kruopos, kuriose saugoma gyvybė. Jos kupinos naudingų medžiagų ir fermentų, reikalingų virškinimo sistemai. Grikiuose yra geležies, kalio, kalcio, boro, vitaminų B1, B2, B3, PP, E. Vitaminas P - tai bioflavanoidas ir stiprus antioksidantas. 

Geriausia neskrudintus grikius daiginti. Taip išsaugomos visos vertingos medžiagos. Grikiai tampa lengvai virškinamu ir pasisavinamu maistu. Svarbu pažymėti tai, kad negalima daigų vartoti dideliais kiekiais. 1-2 šaukštai per dieną – pakankamas kiekis mitybai praturtinti. Taip pat nerekomenduojama tų pačių daigų valgyti kasdien. Daigus keisti, daryti pertraukas. Todėl daiginimui pakanka 30-50 g grūdų.

Pirmiausia grūdus nuplauname, pamerkiame dubenyje ir pridengiame marle ar maišeliu, paliekant tarpelių orui. Po 12 valandų (patogu merkti grūdus vakare) perplauti. Kas kelias valandas (3-4 kartus per dieną) grūdus perplauti ir vandenį nupilti. Taip palaikyti drėgmę, neleisti išdžiūti. 

Grikiai sudygsta greitai. Mirkome, daiginame, ir po poros dienų jau galima valgyti. Geriausia, kai daigeliai yra 1-3 mm ilgio. Kuomet daigai yra per ilgi - pasiruošę dygimui, juose atsiranda apsauginių nuodingų medžiagų. Tokių daigų valgyti nereikėtų.

Daigintais grikiais galime pagardinti įprastą košę, troškinius, įberti į salotas. Jei gardinsite sriubas ar troškinius – dėkite daigus jau išjungus ugnį ir išmaišykite. Daigų kaitinti nereikia.

Lygiai taip pat galima daiginti įvairias sėklas, ankštinius ir grūdus: spindulines pupuoles, bolivinių balandų, burnočių, liucernų sėklas, kviečius ir kt. 

Daiginti grūdai ir sėklos normalizuoja rūgščių ir šarmų pusiausvyrą, stiprina imunitetą, papildo organizmą vitaminais ir mineralais, mažina cholesterolio kiekį, reguliuoja kraujospūdį ir net yra daugelio ligų profilaktikos priemonė. 

„Kuras kūnui“

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.