Ispanų klubai – Rytų ambasadoriai

„Atletico” futbolininkai vieninteliai Čempionų lygoje laimėjo visus keturis mačus. Madrido klubo pergalės labiausiai džiugina Azerbaidžaną, nes šios šalies reklama puošia Ispanijos komandos aprangą.

Čempionų lygoje dar vieną įvartį įmušęs „Atletico” komandos puolėjas D.Costa reklamuoja Azerbaidžaną.<br>AP nuotr.
Čempionų lygoje dar vieną įvartį įmušęs „Atletico” komandos puolėjas D.Costa reklamuoja Azerbaidžaną.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 8, 2013, 10:57 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 12:40 PM

Įspūdingai šį sezoną pradėję „Atletico” futbolininkai pratęsė savo pergalių seriją Čempionų lygoje.

Madrido ekipa „Vicente Calderon” stadione trečiadienio vakarą 4:0 sudaužė Vienos „Austria” ir G grupėje laimėjusi jau ketvirtąjį mačą iš eilės užsitikrino vietą atkrintamosiose varžybose, rašo „Lietuvos rytas".

Pastarasis „Atletico” pasirodymas Čempionų lygoje buvo daug liūdnesnis: 2009–2010 m. ispanai savo grupėje pralaimėjo tris mačus, surinko tik tris taškus ir atsidūrė Europos lygos turnyre.

Tiesa, čia tuomet jie laimėjo pirmąjį iš dviejų savo finalų (2:1 prieš „Fulham” 2010-aisiais, po to buvo 3:0 prieš Bilbao „Athletic” 2012-aisiais).

Treneris pakeitė komandą

Po triumfo Europos lygoje „Atletico” padarė neįtikėtiną šuolį į žemyno klubų elitą.

Diego Simeone treniruojama ekipa dar 2012-ųjų vasarą skėlė įsimintiną antausį Londono „Chelsea” (4:0) per Europos supertaurės mačą, kai kolumbietis Radamelas Falcao į anglų vartus įmušė net tris įvarčius.

„Atletico” vairą perėmęs 43-ejų argentinietis jau per pirmuosius darbo metus iš pagrindų pakeitė Madrido futbolininkų įpročius per treniruotes. Kietu žaidimu aikštėje visuomet išsiskyręs buvęs Argentinos rinktinės saugas privertė savo auklėtinius ne tik laikytis griežtos drausmės, bet ir pasitikėti savo jėgomis.

„Šį sezoną mes galime laimėti viską. Mums niekas jau nekelia baimės”, – aiškino D.Simeone.

Užvaldė aikštės vidurį

Šį sezoną „Atletico” pergalingai žingsniuoja ne tik Čempionų lygoje, bet ir Ispanijos pirmenybėse.

„Colchoneros” (klubo pravardė) iki šiol suklupo vienintelį kartą (spalio 19-ąją 0:1 nusileido Barselonos „Espanyol”) ir „Liga” varžybose lipa ant kulnų „Barcelona” ekipai, po 12 turų nusileisdami turnyro lentelėje pirmaujantiems katalonams tik vienu tašku.

„Atletico” rezultatus pirmiausia nulėmė solidus žaidimas aikštės viduryje. Čia spindi Koke ir Tiago, o krašto gynėjai Juanfranas ir Filipe Luisas dažnai žaidžia kaip atakuojantieji krašto saugai.

D.Simeone taktiškai ypač brandžiai vairuojama Madrido ekipa stengiasi įklampinti varžovus į savo gynybos spąstus prasidedant atakoms ir po to pati žaibiškai kontratakuoja.

„Atletico” treneriui taip pat pavyko atskleisti visą puolėjo Diego Costos talentą. Brazilijoje gimęs, bet neseniai Ispanijos rinktinę pasirinkęs 25 metų futbolininkas šį sezoną jau įmušė 13 įvarčių ir kartu su Cristiano Ronaldo („Real”) yra rezultatyviausias „Liga” žaidėjas.

Geras žaidėjų psichologijos išmanymas padėjo D.Simeone atgaivinti ir Davidą Villą, tad buvusio „Barcelona” puolėjo duetas su D.Costa visiems varžovams dabar kelia daug rūpesčių.

Bendroves keičia valstybės

„Atletico” pergalėmis džiaugiasi ne tik ispanai, bet ir azerbaidžaniečiai.

„Azerbaijan, Land of Fire” („Azerbaidžanas, Ugnies žemė”) – toks užrašas šį sezoną švyti ant Madrido futbolininkų marškinėlių.

Kai „Atletico” per Ispanijos supertaurės mačą kovojo su „Barcelona”, futbolo aikštėje netiesiogiai susidūrė dvi dujų ir naftos turtingos Rytų valstybės, nes ant katalonų aprangos puikavosi „Qatar Airways” reklama.

Futbolininkų marškinėliai, ant kurių dažniausiai reklamuojamos verslo bendrovės, pastaruoju metu vis dažniau vilioja atskiras valstybes.

Oligarchas kuria įvaizdį

Iki šio sezono Madrido „Atletico” ir „Lens” klubai neturėjo nieko bendra.

Bet šįmet Ispanijos ir Prancūzijos komandas vienija tas pats šūkis. „Azerbaijan, Land of Fire” pernai pirmiausia atsirado ant Madrido, o šįmet – jau ir ant Lano futbolininkų aprangos.

Prancūzijos futbolo klubą šią vasarą įsigijęs Azerbaidžano verslininkas Hafizas Mammadovas staiga atsirado Vakarų Europos futbole genamas ne komercinių, o pirmiausia diplomatinių tikslų.

„Šios šalies vyriausybei ypač artimas oligarchas nusprendė investuoti į futbolą siekdamas sukurti geresnį Azerbaidžano įvaizdį, – „L’Equipe” aiškino profesorius Jacques’as Fontalenis, vienas knygos „Azerbaidžanas, europietiškų ambicijų šalis” autorių. – Šalis siekia tapti Europos Sąjungos nare, bet šiam tikslui pirmiausia trukdo dvi kliūtys. Jiems vis dar trūksta pagarbos žmogaus teisėms ir vis dar verda aistros su Armėnija dėl Kalnų Karabacho.

Nors Jungtinės Tautos pripažino šią teritoriją Azerbaidžano dalimi, pasaulio galingieji linkę išlaikyti dabartinę padėtį, kuri palanki Armėnijai.”

Būtent politiniai tikslai paaiškina, kodėl H.Mammadovas nusprendė investuoti Lane ir Madride.

„Tai labai svarbu reklamuojant Azerbaidžaną”, – pripažino pats oligarchas.

Taip pat dėl diplomatinių tikslų ir siekdami turėti daugiau politinės galios Kataro šeichai prieš dvejus metus nusprendė „Qatar Fundation” ir „Qatar Airways” reklamas lipdyti ant „Barcelona” marškinėlių.

Pavyzdys – užkrečiamas

„Atletico” ir „Barcelona” vedybos su Rytų valstybėmis – užkrečiamos. Net miniatiūrinė Andora jau ėmė reklamuotis ant „Stade Toulousain” – vieno garsiausių Prancūzijos regbio klubo marškinėlių.

„Mes norime prancūzams priminti, kad esame ne tiktai ta šalis, kurioje galima be muito mokesčių įsigyti cigarečių ar alkoholinių gėrimų”, – savo sprendimą aiškino Andoros turizmo tarnybos spaudos atstovė Montse Bull.

Malaizija įžengė į Anglijos futbolą pasinaudodama „Cardiff City” klubu.

„Visit Malaysia” – šį sezoną švyti ant „Premier” lygos naujokų aprangos.

2010-aisiais šio Velso klubo kontrolę perėmęs Malaizijos milijardierius Vincent’as Tanas nusprendė padėti savo gimtinei. Pernai ant „Cardiff City” marškinėlių buvo tiesiog užrašyta „Malaysia”.

„Aš iš savo kišenės mokėjau už šią reklamą, – neslėpė V.Tanas. – Bet šį sezoną šalies vyriausybė sutiko padengti dalį išlaidų, kai ant marškinėlių užklijavome nacionalinės turizmo programos šūkį.

Mes siūlome visiems jį gerai perskaityti ir atvykti pas mus.” 

Čempionų lyga. 4-asis turas

E grupė. Londono „Chelsea” – Gelzenkircheno „Schalke” 3:0 (1:0). S.Eto’o (31, 54), D.Ba (83).

„Basel” – Bukarešto „Steaua” 1:1 (0:1). G.Sio (91)/F.Piovaccari (17).

Rikiuotė: 1. „Chelsea” – 9 taškai, 2. „Schalke” – 6, 3. „Basel” – 5, 4. „Steaua” – 2.

F grupė. Dortmundo „Borussia” – Londono „Arsenal” 0:1 (0:0). A.Ramsey (62).

„Napoli” – Marselio „Olympique” 3:2 (2:1). G.Inleras (22), G.Higuainas (24, 75)/A.Ayew (10), F.Thauvinas (64).

Rikiuotė: 1. „Arsenal” – 9, 2. „Napoli” – 9, 3. „Borussia” – 6, 4. „Olympique” – 0.

G grupė. Sankt Peterburgo „Zenit” – „Porto” 1:1 (1:1). Hulkas (28)/L.Gonzalezas (23).

Madrido „Atletico” – Vienos „Austria” 4:0 (3:0). Miranda (11), R.Garcia (25), F.Luisas (45), D.Costa (82).

Rikiuotė: 1. „Atletico” – 12, 2. „Zenit” – 5, 3. „Porto” – 4, 4. „Austria” – 1.

H grupė. Amsterdamo „Ajax” – Glazgo „Celtic” 1:0 (0:0). L.Schone (51).

„Barcelona” – „Milan” 3:1 (2:1). L.Messi (30 iš 11 m, 83), S.Busquetsas (39)/G.Pique (45 į savo vartus).

Rikiuotė: 1. „Barcelona” – 10, 2. „Milan” – 5, 3. „Ajax” – 4, 4. „Celtic” – 3.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.