Už prakaituotus sportininkų marškinėlius – tūkstančiai eurų

Kiekvienas aistruolis svajoja įsigyti savo futbolo dievaičių marškinėlius – neretai purvinus, permirkusius prakaitu. Jiems visai nesvarbu, kad jie gali kainuoti porą šimtų ar porą šimtų tūkstančių eurų.

Kam atiteks portugalų žvaigždės C.Ronaldo į tribūnas nusviesti marškinėliai?<br>AFP/Scanpix nuotr.
Kam atiteks portugalų žvaigždės C.Ronaldo į tribūnas nusviesti marškinėliai?<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 8, 2014, 7:54 AM, atnaujinta Feb 12, 2018, 4:02 AM

Vokietijos futbolo aistruolis maloniai nustebtų, jeigu Jokohamos (Japonija) miesto gatvėse pamatytų ramiai vaikštinėjantį Philippą Lahmą. Ne, ne Miuncheno „Bayern“ komandos kapitoną ir Vokietijos futbolo rinktinės narį.

Tai jo „antrininkas“ japonas Takamura, dirbantis mokytoju. Bet tai jam nė kiek nesukliudė nusipirkti originalų „Bayern“ kapitono treniruočių kostiumą ir juo išdidžiai vaikštinėti Jokohamos miesto gatvėmis.

Šį drabužį jis už 352 eurus nusipirko interneto aukcione sport-auktion.de.

Trofėjus medžioja nuolat

Japonas portale naršo nuolat, nes trokšta įsigyti savo sporto dievaičių drabužių.

Pamačius trokštamus sportinius marškinėlius Takamurai netgi padažnėja pulsas. Ir ne tik jam, bet ir konkurentams, kurie internete kovoja dėl marškinėlių, kuriuos jų numylėtiniai dėvi per futbolo rungtynes. Geriausia, jeigu jie permirkę prakaitu ir purvini.

Futbolo aistruoliai, pamišę dėl dievaičių marškinėlių, virtualiose savo tinklalapių parodose demonstruoja sukauptus turtus.

Tarp jų galima aptikti penktuoju numeriu pažymėtus Zoltano Sebescenso marškinėlius, kuriuos jis vilkėjo 2000-ųjų vasarį per svetur žaistas Vokietijos rinktinės rungtynes su olandais.

Tai buvo vienintelės Z.Sebescenso rungtynės rinktinėje, bet ši aplinkybė kolekcininkų nejaudina. Priešingai: kuo pikantiškesnės aplinkybės, tuo labiau trokštamas daiktas.

Retas futbolo aistruolis britų aukcione „Christie’s“ gali įsigyti originalų drabužį: pavyzdžiui, per 1970 metų pasaulio čempionato finalines rungtynes Pelé vilkėti marškinėliai buvo parduoti už beveik 260 tūkstančių eurų.

Diego Maradonos marškinėliai, kurie jam per 1986 metų pasaulio čempionato ketvirtfinalį padėjo išmesti iš turnyro anglus, dabar vertinami maždaug 360 tūkstančių eurų.

Kaina priklauso nuo mačo

Į interneto aukcionus Vokietijoje sportiniai marškinėliai, kelnės, blauzdinės ar sportbačiai dažnai keliauja tiesiai iš futbolo klubų. Jie portalais naudojasi kaip savo sporto prekių realizavimo kanalu.

Interneto aukcionuose siūloma įvairios būklės drabužių.

Miuncheno „Bayern“ visus marškinėlius (tai itin piktina jų aistruolius) pateikia švarutėlius, be mažiausios dėmelės, o Menchengladbacho „Borussia“ klubas – ką tik pakeltus nuo persirengimo kambario grindų.

Bet tai ne vienintelė priežastis, kodėl Menchengladbacho klubo pasiūla tokia populiari.

Ne vien skambus vardas lemia kainą.

Futbolo aistruolius itin vilioja marškinėliai, kurie buvo nešiojami svarbiausių žaliosios vejos mūšių metu.

Štai Menchengladbacho klubo puolėjo Mike’o Hanke balti marškinėliai, kuriuos jis vilkėjo per pergalingai 3:1 pasibaigusias rungtynes prieš „Bayern“, buvo parduoti už 6667 eurus.

Už Dortmundo „Borussia“ komandoje rungtyniaujančio Neveno Subotičiaus marškinėlius, kuriuos jis dėvėjo per rungtynes su Madrido „Real“, buvo paklota 1600 eurų.

Pirkėjams reikia būti budriems

Kasmet aukcionuose Vokietijoje parduodama 15 tūkstančių sporto prekių. Be to, nereikia pamiršti „eBay“ ir kitų siūlančiųjų.

Ekspertai pataria aistruoliams būti atsargiems. Jų vertinimu, apie 80 procentų daiktų, kurie „eBay“ siūlomi kaip nešioti rungtynių metu, nėra originalai.

Beje, visi Vokietijos futbolo klubai laikosi nuomonės, kad sporto aistruoliams nereikia siūlyti marškinėlių, kuriuos vilkėdamos komandos patyrė nesėkmę.

Gelzenkircheno „Schalke 04“, kiekvienais metais keičianti žaidėjų treniruočių kostiumus, jų siūlo įsigyti internete. Žinoma, už mažesnę kainą.

Dortmundo „Borussia“ trenerio Jürgeno Kloppo kepuraičių su užrašu „Pohler“ buvo galima įsigyti už 60–90 eurų. Beje, visiškai nenešiotų.

Iš dėvėtų sporto prekių didieji futbolo klubai nesitiki didelio pelno. Aukcionai jiems – veikiau tiltas, dar glaudžiau jungiantis su aistruoliais.

Iš sporto prekių aukcionų „Bayern“ kiekvienais metais gauna 100 tūkstančių eurų, o su rinkodara susijusios pajamos siekia 100 milijonų eurų.

Antrojoje lygoje žaidžiančioms komandoms pajamos, gautos iš dėvėtų sporto prekių, gali būti svarbus pajamų šaltinis.

Parengė Ona Kacėnaitė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.