Teisės ir teisėtvarkos komitetas imsis svarstyti tiesioginio LFF valdymo įstatymą: susilaukta pastabų dėl atitikties Konstitucijai

Ketvirtadienį Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto (TTK) nariai neeiliniame posėdyje imsis svarstyti, ar laikinasis įstatymo „Dėl Lietuvos futbolo federacijos tiesioginio valdymo“ projektas atitinka šalies Konstituciją. Kaip aiškino komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras, projektą būtina apsvarstyti dar prieš pateikimą, kadangi buvo susilaukta Teisės departamento pastabų.

Teisės ir teisėtvarkos komitetas imsis svarstyti tiesioginio LFF valdymo įstatymą: susilaukta pastabų dėl atitikties Konstitucijai<br>V.Skaraičio nuotr.
Teisės ir teisėtvarkos komitetas imsis svarstyti tiesioginio LFF valdymo įstatymą: susilaukta pastabų dėl atitikties Konstitucijai<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2022-09-21 17:43

„Kolegos ir ministrė pirmininkė, kuri įsitraukusi į procesą, prašė išspręsti klausimą. Jeigu pateikimas galimas. Jeigu komitetas nuspręstų kitaip, tai bus kitaip“, – Eltai teigė S.Šedbaras, kartu pažymėdamas, kad išankstinės nuomonės dėl dokumento atitikties Konstitucijai jis nėra susidaręs.

Komitetui nusprendus, kad projektas, kuriuo siūloma, kad Lietuvos futbolo federacijos (LFF) valdymo organai netenka savo įgaliojimų, o jų funkcijas perimtų Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos paskirtas laikinasis administratorius, neprieštarauja Pagrindiniam šalies įstatymui, siūlymas iš karto galėtų būti pateikiamas Seimo plenariniame posėdyje.

Seimo Teisės departamentas atkreipia dėmesį, kad siūlomas reguliavimas vertintinas Konstitucijos 5 ir 35 straipsnių nuostatomis, kuriomis numatoma, kad piliečiams laiduojama teisė laisvai vienytis į bendrijas, politines partijas ar asociacijas, jei šių tikslai ir veikla nėra priešingi Konstitucijai ir įstatymams, požiūriu.

„Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą Konstitucinio Teismo bei EŽTT jurisprudenciją, reikia įvertinti, ar siūlomas įstatyminis reguliavimas, pagal kurį viešosios valdžios institucijos yra įgalinamos betarpiškai kištis į asociacijos veiklą, perimti jos valdymą bei inicijuoti steigimo dokumentų keitimą, atitinka asociacijų veiklos laisvės ribojimo pagrindus“, – rašoma Teisės departamento išvadoje.

Be to, įstatymo rengėjai susilaukė teisininkų pastabų dėl projekte naudojamų sąvokų, kaip „žymi įtaka“, „prasčiausi Lietuvos futbolo rezultatai“. Departamento išvadoje taip pat rašoma, kad nėra aišku, kokiais argumentais remiantis įstatymo preambulėje pabrėžiama, jog „Lietuvos futbolo federacija demonstruoja ilgalaikį negebėjimą imtis būtinų ilgalaikių reformų“. Teisininkai atkreipia dėmesį, kad formuluotė „Lietuvos futbolas“ nėra teisinė kategorija, kadangi ji reiškia tiesiog Lietuvoje žaidžiamą sporto žaidimą su kamuoliu tarp dviejų komandų.

Liepos pabaigoje jungtiniame Seimo Biudžeto ir finansų komiteto bei Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdyje, kuriame dalyvavo LFF atstovai, buvo siūloma federacijoje įvesti tiesioginį valdymą.

Seimo narys Laurynas Kasčiūnas tuomet tvirtino, kad politikams prakalbus apie tiesioginį valdymą LFF, jie turi aiškų planą, kaip spręsti suformuotą problemą – LFF uždarumą ir nesąžiningas procedūras, renkant atstovus į Vykdomąjį komitetą (VK).

Rugpjūčio 3 d. LFF gavo jungtinį FIFA ir UEFA atsakymą, kuriame teigiama, jog LFF įstatai, kurie buvo priimti šių metų balandžio 30 d. vykusioje Konferencijoje, atitinka FIFA ir UEFA įstatuose numatytus reikalavimus. Šie įstatai buvo priimti siekiant juos suderinti su pakeistu Sporto įstatymu.

UEFA ir FIFA tvirtino, kad LFF įstatai iš esmės atitinka nurodytas gaires bei pasiūlė pagalbą federacijai kuriant darbo grupę, kuri svarstytų galimus pokyčius dėl LFF valdymo gerinimo.

Tarptautinių futbolo organizacijų, kurių narė yra Lietuvos futbolo federacija, vertinimu, tokio įstatymo priėmimas yra FIFA ir UEFA statuto nuostatų pažeidimas, už kurį Lietuvos futbolui gresia tiesioginės pasekmės: nacionalinių rinktinių dalyvavimo FIFA ir UEFA organizuojamuose turnyruose suspendavimas, Lietuvos futbolo klubų dalyvavimo FIFA ir UEFA organizuojamuose turnyruose suspendavimas, visų Lietuvos futbolo federacijos, kaip FIFA ir UEFA nario, įgaliojimų sustabdymas bei finansinės pagalbos Lietuvos futbolui nutraukimas.

Tačiau antradienį LFF Specialioji darbo grupė, siekdama iškeltų tikslų organizacijoje tobulinant valdymą bei efektyvinant Lietuvos futbolo veiklą, darbinio posėdžio metu nutarė aukščiausiam LFF valdymo organui – visuotinei narių konferencijai – teikti įstatų pakeitimo projektą, rašoma LFF pranešime.

Projekte, be kitų pakeitimų, numatyta galimybė Lietuvos aukšto meistriškumo futbolo (Optibet A Lyga, Optibet Pirma lyga, LFF II lyga, Spark Energy Moterų A lyga, Futsal A lyga) klubams tiesiogiai deleguoti savo atstovus į LFF Konferenciją. Taip pat, siūloma organizacijos prezidentą ir viceprezidentus, Vykdomojo komiteto bei Etikos komisijos narius rinkti Konferencijoje. Galiausiai, siekiama nustatyti reikalavimą, kad visi renkami LFF vadovai turi atitikti tarptautinių futbolo organizacijų FIFA ir UEFA direktyvose nustatytus reikalavimus reputacijai.

Vis tik, paskelbus apie planuojamą teikti federacijos įstatų pakeitimo projektą, Seimo nariai išliko griežti – LFF tiesioginio valdymo įstatymo likimas priklauso nuo to, ar jame įrašytos nuostatos bus pilnai įgyvendintos. Seimo narys M.Majauskas tvirtino, kad kompromisiniai LFF sprendimai neatkurs visuomenės pasitikėjimo. Jam pritarė ir L.Kasčiūnas, tikinęs, kad LFF sprendimai nereiškia, jog politikai sėdės sudėję rankas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.