EUROLYGA 2023

Lenktynėse aplink pasaulį lietuvio jachtą pristabdė gyvatė

Roko Milevičiaus nuotykiai „Volvo Ocean Race“ lenktynėse nesibaigia.

„Brunel“ (Olandija) komandai atstovaujantis R.Milevičius tęsia lenktynes aplink pasaulį.<br>Stefan Coppers/Team Brunel/Volvo Ocean Race
„Brunel“ (Olandija) komandai atstovaujantis R.Milevičius tęsia lenktynes aplink pasaulį.<br>Stefan Coppers/Team Brunel/Volvo Ocean Race
Daugiau nuotraukų (1)

Tomas Aleksiūnas

2015-01-07 18:36, atnaujinta 2018-01-16 17:56

Prestižiškiausiose jūrinių jachtų aplink pasaulį lenktynėse 28-erių kaunietis atstovauja „Brunel“ (Olandija) komandai.

Trečiajame VOR etape plaukiant link Indijos R.Milevičiaus jachtą pristabdė gyvatė.

„Jau teko tris kartus stoti nukrapštinėti šiukšles nuo kylio, kurių čia pakankamai daug. Pasigavus kokį maišą laivo greitis sulėtėja apie 0,2 mazgo. Tai iš pradžių nelabai jaučiasi, bet ilgame plaukime turi nemalonių rezultatų, todėl mes tik tai pastebėję stojame ir bandome nukrapštyti, – „Facebook“ paskyroje apie lenktynes pasakojo Rokas. – Įdomiausia tai, jog pastarąjį kartą apie propelerio koją buvo apsivyniojusi gyvatė, kurią Louis („Brunel“ komandos narys belgas L. Balcaenas – Red.) turėjo nukrapštyti panėręs. Gyvatė iš ten jau niekur neketino šliaužti ar tai plaukti. O tik prieš tai turėjom pokalbį, kokios šios gyvatės pavojingos ir kiek jų čia daug. Taip, kad susirandam mes čia nuotykių, kur jų ir nelabai turėtų būti“.

Trečiasis iš devynių VOR etapų startavo dar sausio 3-iąją iš Abu Dabio (Jungtiniai Arabų Emyratai) uosto.

Varžybas tęsiančios 6 komandos šį kartą turės įveikti 4670 jūrmylių (8 649 km) iki Sanja (Kinija) uosto.

„Plaukiant Pakistano pakrante, iškyla tokia mintis: ir kurgi tas vėjas mane nešioja, na kur kur, bet kad šiuose vandenyse teks buriuoti, niekada nebūčiau pagalvojęs. Šiaip viskas gerai, orai geri, pagaliau gavom šiek tiek solidesnio vėjuko su kuriuo artėjam link Indijos“, – socialiniame tinkle pasakojo R.Milevičius.

„Brunel“ vyrai triumfavo antrajame VOR etape nuo Keiptauno iki Abu Dabio, o pirmajame etape nuo Alikantės iki Keiptauno buvo treti. Bendroje įskaitoje kartu su „Dongfeng“ (Kinija) ir „Abu Dabi“ (JAE) komandomis jie turi po 4 taškus.

Trečiajame etape buriuotojai varžosi jau ketvirtąją parą.

„Brunel“ po truputį vejasi „Dongfeng“ ir šiuo metu nuo lyderių atsilikę tik penkiomis jūrmylėmis, – pastebėjo būriuotojams skirtas žurnalas „Vėjo!3“, akylai stebintis pagrindinius įvykius lenktynėse. – „Alvimedica“ ir „Abu Dhabi Ocean Racing“ nuo lyderių atsiliko ir dabar yra 11 jūrmylių už jų. Laivai jau praplaukė Pakistano sieną, greitai leidžiasi pavėjui į pietus ir artėja prie Indijos krantų. Išsikankinę Omano įlankoje dėl silpno vėjo, buriuotojai dabar gauna stipresnius atviros jūros vėjo gūsius, kurie siekia 14 mazgų. Šiose vietose vandenyne pilna šiukšlių. „Inkarus“ pasigavo ir „Brunel", ir „Mapfre“.

Bendroji įskaita po dviejų etapų: 1. „Brunel“ – 4 (I etapas – 3, II – 1) taškai , 2. „Dongfeng“ – 4 (2,2), 3. „Abu Dabi“ – 4 (1,3), 4. „Alvimedica“ – 9 (5,4), 5. „Mapfre“ – 11 (7, 4), 6. SCA – 12 (6,6), 7. „Vestas Wind“ – 12 (4, 8).

Viskas ką reikia žinoti apie „Volvo Ocean Race“

LENKTYNĖS. Nors varžybos pavadintos automobilių („Volvo“) vardu, jose dalyvauja jūrinės jachtos. 2001-aisiais Švedijos bendrovė už 7 milijonus eurų (ir 100 mln. eurų investicijas) į savo rankas perėmė „Whitbread“ lenktynes, kuris pirmąsyk buvo surengtos dar 1973 metais. Anglosaksų sumanytos varžybos yra prestižiškiausios jūrinių jachtų lenktynės aplink pasaulį. Jos rengiamos kas treji metai ir šįmet vyksta jau 12-ą kartą.

VERSLAS. Kai lenktynės atsidūrė „Volvo“ rankose, švedų bendrovė ypač susirūpino jų rinkodara. Varžybų devizu tapo šūkis „Life at the Extreme“. Suprask: kuo sunkiau, tuo geriau. Lenktynėms sąmoningai buvo sukurtos tokios jachtos, kuriose jūreiviai nėra maksimaliai apsaugoti nuo vandens, o tai skatina dar daugiau emocijų ir dar žiauresnį spektaklį. Norint pritraukti žiniasklaidos dėmesį (o tuo pačiu ir daugiau rėmėjų lėšų), kiekviena komanda savo įguloje net turi po vieną žurnalistą, kuris kasdien privalo siųsti nuotraukas, video įrašus ir tekstus apie šių lenktynių kasdienybę. Bet žurnalistui uždrausta padėti komandai atlikti manevrus.

JACHTA. Lenktynėse baigėsi laikai, kai komandos galėjo turėti individualiai patobulintus laivus. Šį kartą visos septynios komandos plaukia vienodomis 65 pėdų (19,80m) ilgio jachtomis. Organizatoriai taip stengėsi sumažinti milžiniškas komandų išlaidas, kurios iki šiol buvo skiriamos jachtų dizainui ir gamybai. Taupumo sumetimais taip pat buvo sumažintas ir įgulos narių skaičius: dabar laivuose vietoj 11 plaukia tik 8 būriuotojai, išskyrus vienintelę moterų komandą (SCA), kuriai toliau atstovauja 11 narių (taip stengiamasi kompensuoti moterų fizinės jėgos trūkumą). Viena jachta vidutiniškai kainuoja apie 4,5 mln. eurų.

TRASA. Būriuotojams teks įveikti 38 729 mylias (apie 71 745 km). Varžybų trasa suskirstyta į 9 etapus, atsižvelgiant į komandų valstybes ir rėmėjus. Lenktynės startavo Alikantėje (Ispanija), nes būtent čia įsikūrusi ir organizatorių būstinė. Lenktynių finišas numatytas 2015 m. birželio 27 d. Geteborge (Švedija), kur įsikūrusi „Volvo“ bendrovės būstinė. Švedijai taip pat atsvauja SCA laivas – vienintelė lenktynių ekipa, kurią sudaro tik moterys. Tarpinių etapų finišas numatytas Keiptaune (Pietų Afrikos Respublika), Abu Dabyje (JAE), Sanja (Kinija), Auklende (Naujoji Zelandija), Itajuje (Brazilija), Niuporte (JAV), Lisabonoje (Portugalija) ir Loriente (Prancūzija).

DALYVIAI. Lenktynėse aplink pasaulį dalyvauja septynios komandos – viena daugiau negu 2011 – 2012 m. sezoną. Tai „Brunel“ (Olandija), „Abu Dhabi“ (Jungtiniai Arabų Emyratai), SCA (Švedija), „Vestas Wind“ (Danija), „Mapfre“ (Ispanija), „Alvimedica“ (Turkija-JAV), „Dongfeng“ (Kinija). Vienos komandos metų biudžetas yra apie 15-20 mln. eurų.

SISTEMA. Lenktynėse po kiekvieno etapo skaičiuojami taškai, o ne laikas. Etapo nugalėtojas gauna 1, antrąją vietą užėmusi komanda – 2, trečiąją –3, ketvirtąją – 4, penktąją – 5, šeštąją – 6, septintąją – 7 taškus. Jeigu komanda praleidžia ar nebaigia kurio nors etapo, jai skiriama tiek taškų, kiek lenktynėse dalyvavo laivų ir dar 1 papildomas baudos taškas. Lenktynių nugalėtoja taps komanda, surinkusi mažiausiai taškų. Prieš kiekvieno etapo startą dar vyksta trumposios uosto varžybos, kurių rezultatai nėra įtraukiami į bendrąją įskaitą, tačiau turi lemiamą įtaką tuomet, kai komandos surenka po lygiai taškų.

„Brunel“ (Olandija) komanda

Bouwe Bekkingas (Olandija), 51 metai, škiperis, 7-as kartas.

Andrew Cape'as (Australija), 52 metai, šturmanas, 6-as kartas.

Jensas Dolmeris (Danija), 45 metai, pamainos vadas, 2-as kartas.

Pablo Arrarte (Ispanija), 34 metai, pamainos vadas, 3-ias kartas.

Gerdas-Janas Poortmanas (Olandija), 38 metai, stiebininkas, 3-ias kartas.

Rokas Milevičius (Lietuva), 28 metai, pirmeivis ir burininkas, 1-as kartas.

Louisas Balcaenas (Belgija), 26 metai, vairininkas ir burininkas, 1-as kartas.

Laurent'as Pages (Prancūzija), 38 metai, burininkas, 3-as kartas.

Stefanas Coppersas (Olandija), 33 metai, žurnalistas, 1-as kartas.

Timo Hagoortas (Olandija), 27 metai, atsarginis, 1-as kartas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.