EUROLYGA 2023

Trenerių reikalavimas – KKSD turi įvertinti Rio žaidynes ir nutraukti neteisėtus veiksmus

Sportininkų rengimo programų įgyvendinimą vykdė Kūno kultūros ir sporto departamento Lietuvos olimpinis sporto centras (toliau tekste – LOSC), pasirengimą koordinavo KKSD ir LTOK. Programos finansavimas buvo vykdomas kooperuotomis valstybės biudžeto, LTOK, sporto federacijų, savivaldybių, sporto klubų lėšomis.

KKSD vadovas Edis Urbanavičius<br>J.Stacevičiaus nuotr.
KKSD vadovas Edis Urbanavičius<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 31, 2017, 2:17 PM, atnaujinta Apr 11, 2017, 2:24 AM

„Vadovaujantis Lietuvos Ruspublikos kūno kultūros ir sporto įstatymo 34 straipsnio, Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau tekste – KKSD )ir Lietuvos tautinis olimpinis komitetas (toliau tekste – LTOK) patvirtino Lietuvos sportininkų rengimosi 2016 m. Rio de Žaneiro vasaros ir 2018 m. Pjangčango žiemos olimpinėms žaidynėms programas, – rašoma pareiškime. – Mes, treneriai, padedami įvairių sporto organizacijų vadybininkų, sporto medikų, sporto mokslininkų, masažuotojų ir ypatingai sportininkų, pademonstravusių nepaprastą pasiaukojimą, per olimpinį keturių metų ciklą atlikome didelį darbą ir pasiekėme užsibrėžtą tikslą – laimėti 4 olimpiniai medaliai.

Sportininkų rengimo programų įgyvendinimą vykdė Kūno kultūros ir sporto departamento Lietuvos olimpinis sporto centras (toliau tekste – LOSC), pasirengimą koordinavo KKSD ir LTOK. Programos finansavimas buvo vykdomas kooperuotomis valstybės biudžeto, LTOK, sporto federacijų, savivaldybių, sporto klubų lėšomis.

Rio de Žaneiro olimpinių žaidynių rezultatus ir pasirengimo joms keturių metų olimpinio ciklo programos vykdymo efektyvumą įvertino tik LTOK, komitetas padėkojo ir apdovanojo sportininkus bei visus prisidėjusius prie sėkmingo rinktinės parengimo ir dalyvavimo žaidynėse.

Taip pat sportininkų dalyvavimo Rio de Žaneiro olimpinėse žaidynėse rezultatų analizę parengė ir Lietuvos sporto universiteto profesorius Albertas Skurvydas, mokslininkai sportininkų pasiektus rezultatus įvertino teigiamai. KKSD oficialiai programos vykdymo ir sportininkų pasiektų rezultatų neįvertino.

Kadangi sportininkų rengimas olimpinėms žaidynėms yra nenutrūkstamas procesas, todėl sportininkai ir toliau rengiami valstybės biudžeto lėšomis, nors tai vykdoma neteisėtai, nes KKSD ir LTOK nepatvirtino pasirengimo Tokijo olimpiadai programos (nuo 2016 10 01 pasirengimo Rio de Žaneiro olimpinėms žaidynėms programos vykdymo laikotarpis baigėsi), nepatvirtinti ir olimpinės rinktinės bei olimpinės pamainos sportininkų 2016-2017 metams sąrašai.

Priklausomai nuo sąrašuose esamų sportininkų skaičiaus priklauso visų šalies sporto mokymo įstaigų trenerių darbo krūviai ir atlyginimo dydžiai. Kas atlygins treneriams padarytą moralinę ir finansinę žalą?

Dar blogiau, kad KKSD, neįvertinęs Rio de Žaneiro rezultatų ir pasirengimo žaidynėms programos efektyvumo, dėl sporto bendruomenei nežinomų priežasčių ir pažeisdamas Kūno kultūros ir sporto įstatymą , vienašališkai iš esmės keičia pasirengimo Tokijo olimpiadai principus ir strategiją. Tai įrodo KKSD patvirtinti dokumentai ir susirašinėjimo su LTOK raštai (KKSD 2016 12 21 įsakymas Nr. V-814 su LOSC naujos redakcijos nuostatais ir KKSD 2017 01 26 raštas LTOK Nr. S-143).

Pakeisti LOSC nuostatai įpareigojo centro vadovybę rengti sportininkus olimpinėms žaidynėms be kitų sporto organizacijų paramos, kaip tuo tarpu tik LTOK generalinės asamblėjos 2017 01 27 nutarimu pasirengimo 2020 m. Tokijo žaidynėms programos vykdymui 2017 metams numatyta skirti 3 518 000 eurų.

Pažymime ir tai, kad tik LTOK turi teisę formuoti Lietuvos olimpinę rinktinę (Kūno kultūros ir sporto įstatymo 31 str. 5 p.). Taip pat Olimpinėje Chartijoje bei LTOK įstatuose numatyta išskirtinė LTOK teisė deleguoti sportininkus į olimpines žaidynes.

Prašome griežtai įvertinti KKSD neteisėtus veiksmus ir įpareigoti:

– kolegialiai įvertinti Lietuvos sportininkų pasiektus rezultatus Rio de Žaneire ir pasirengimo jai programos efektyvumą, nustačius esminius programos vykdymo trūkumus bei nepakankamus sportininkų pasiekimus, pateikti sporto bendruomenei numatomus naujus sportininkų rengimo olimpinėms žaidynėms principus ir strategiją, neprieštaraujančius galiojantiems teisės aktams;

– ypatingos skubos tvarka parengti ir patvirtinti pasirengimo Tokijo žaidynių programą, numatant ateinančios olimpiados pasirengimo matmenis;

– atšaukti LOSC naujos redakcijos nuostatų vykdymą, savo turiniu prieštaraujančius Kūno kultūros ir sporto įstatymo bei kitų teisės aktų nuostatoms.

Siekiant sumažinti KKSD ir LTOK priešpriešą, patvirtinus pasirengimo Tokijo olimpiadai programą, jos įgyvendinimą ir toliau pavesti LOSC, pakeičiant jo statusą iš biudžetinės į Viešosios įstaigos statusą, tuo pačiu pakeičiant steigėją. Centro steigėjais turėtų būti KKSD ir LTOK. LOSC veikla būtų finansuojama kooperuotomis lėšomis“.

Trenerių vardu Lietuvos trenerių profsąjungos pirmininkas Kastytis Pavilonis

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: R. Žemaitaitis sulaužė priesaiką – ar gali kandidatuoti?