Mados ateivė Iris van Herpen kuria neįtikėtinus šedevrus

Olandė Iris van Herpen (33 m.) meną, šiuolaikines technologijas, architektūros ir klasikinio šokio elementus sujungia į išmoningus futuristinius kūrinius, rašo žurnalas „Stilius plius“.

 Iris van Herpen aukštosios mados kolekcija.<br> Scanpix nuotr.
 Iris van Herpen aukštosios mados kolekcija.<br> Scanpix nuotr.
 Iris van Herpen aukštosios mados kolekcija.<br> Scanpix nuotr.
 Iris van Herpen aukštosios mados kolekcija.<br> Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2018-06-30 15:34

Mados ekspertų nuomone, šios dizainerės kolekcijos šiek tiek primena įžymiojo Alexanderio McQueeno kūrybą. Vargu ar galėjo būti kitaip, nes I.van Herpen yra dirbusi ir šio britų dizainerio mados namuose.

Iris judesiai – lyg jūros augalijos po vandeniu. Aukštai ir švelniai dizainerė sklando po savo dirbtuvę Amsterdame. Ir šį įspūdį dar labiau sustiprina žemę siekianti lengva juoda suknelė, ilgi plaukai.

Olandų dizainerė atrodo tarsi ateivė iš kitos planetos. Tokį įspūdį palieka ir jos aukštosios mados kūriniai. Neseniai I.van Herpen atšventė dešimtąjį savo prekės ženklo gimtadienį.

Dizainerės dirbtuvė yra prie vieno Amsterdamo vandens kanalų.

„Esu vandens žmogus“, – ramiu, tyliu balsu prisipažįsta I.van Herpen.

Vaikštinėdama po Olandijos sostinę Amsterdamą ir žvelgdama į tyvuliuojantį miesto kanalų vandenį iš jo semiasi įkvėpimo savo nepakartojamiems aukštosios mados kūriniams.

Iris dirbtuvės sienos nukabinėtos neįprastų audinių, tiksliau – sukurtų kolekcijų medžiagų – pavyzdžiais.

Stiklinė siena, už kurios įkurdintas dizainerės darbo kabinetas, paversta didžiule lentyna.

Ant jos stovi ekspresyvaus, stulbinamo stiliaus aukštakulniai ir kiti keisti objektai, kuriems lemta būti batais.

Olandų dizainerės aukštosios mados eskizai – tai begalinės išskirtinių, niekada nenaudotų medžiagų, galimybių ir patrauklumo paieškos. Bet jai svarbiausia atrasti ir įgyvendinti unikalias, netikėtas ar kai kam beprotiškas atrodančias idėjas.

I.van Herpen vieną savo kolekcijų sukūrė pasitelkdama Belgijos bendrovės „Materialise“ 3D spausdinimo technologiją. Ji anksčiau buvo sėkmingai taikoma ir medicinos srityje.

Dėl tokio spausdinimo būdo kolekcijos suknelės yra besiūlės ir pritaikomos įvairaus dydžio drabužius nešiojančioms moterims.

Iris kolekcijų dizainas buvo kuriamas su architektu iš Belgijos, kompiuterinės grafikos specialistu Isaie Blochu ir tik po to pasinaudojant specialiomis programomis pritaikytas trimačiam spausdinimui.

Galutinai paruošti ir atspausdinti drabužių modeliai buvo formuojami ir kietinami ultravioletinių spindulių lazeriais.

Olandų dizainerė aukštajai madai tiesia naują kryptį. Jos naudojamas trimatis spausdinimas pajėgia tai, ko negali tradicinė siuvimo technika.

Ji ir toliau gilinasi į naujausius šiuolaikinių technologijų atradimus, paversdama savo kolekcijas tikrais meno kūriniais.

I.van Herpen sukurti drabužiai šiek tiek primena skulptūras. Prie tokių galima priskirti suknelę, kuri buvo „pasiūta“ iš tūkstančių rankų darbo pūstų stiklo burbuliukų iš skaidraus silikono. Šį drabužį mados specialistai pavadino suknele iš šlapios odos.

Olandų dizainerės modelius galima pamatyti ir daugelyje muziejų. Viktorijos ir Alberto Londone (Didžioji Britanija), „Cooper Hewitt, Smithsonian Design“ Niujorke (JAV) ir „Palais de Tokyo“ Paryžiuje (Prancūzija).

Šešias Iris sukneles įsigijo ir didžiausias, į lankomiausių pasaulyje sąrašą įtrauktas Metropolitano meno muziejus Niujorke.

Olandų dizainerė išleido tris knygas, laimėjo ne vieną premiją.

I.van Herpen komandoje dirba 14 žmonių. Jie dabar palinkę prie naujos kolekcijos.

Kuo aukštosios mados pasaulį vėl nustebins dizainerė iš Olandijos?

„Nauja koncepcija, nauji siluetai“, – taip šykščiai naująją kolekciją pristato Iris.

Galbūt kai kurie naujosios kolekcijos drabužiai atras savo vietą muziejuje?

Olandų dizainerę džiugina, kad su jos medžiagų, formų paieškomis gali susipažinti kur kas daugiau publikos. Bet ir mažumėlę liūdina: muziejuje negalima pademonstruoti to, ką Iris norėtų parodyti.

„Muziejuje galima apžiūrėti ir įvertinti techninius aspektus. Bet nejudantys modeliai neatskleidžia esmės – kūnas netampa televizijos ekranu su daugybe vaizdų“, – sako kūrėja.

Olandų dizainerės kolekciją sudaro 15–18 modelių. Bet jų sukuriama daug daugiau. Ne visos idėjos įgyvendinamos. Be to, ji dirba su medžiagomis, kurios, vaizdžiai sakant, nepaklūsta kontrolei.

„Magnetic Motion“ dizainerė panaudojo dviejų komponentų pudrą ir apdorojo ją magnetais. Kitai suknelei sukurti dizainerė ir vėl pasinaudojo neįprastu būdu.

Iš pradžių modelį apipurškė vandeniu, po to padarė nuotrauką. Paskui dizainerė pabandė atkurti vandens formas.

Priešingai nei kolegos, I.van Herpen savo kolekcijų nepiešia ant popieriaus.

„Mano kūryba paklūsta chaotiškam procesui, kuris prasideda nuo būsimų suknelių medžiagos tyrinėjimo. Kai atrandu, tuomet pradedu „aprenginėti“ manekenus ir kurti siluetus“, – sako dizainerė.

Amerikiečių televizijos serialo „Sostų karai“ žvaigždė Gwendoline Christie taip apibūdino I.van Herpen stilių: „Jos suknelės – mąstymo proceso, kaip funkcionuoja pasaulis, išraiška.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.