Mados industrijoje nebėra vietos senukams

Dar praėjusio rugsėjo pabaigoje mados pasaulį sukrėtė naujiena – drabužių ir rankinių prekės ženklas „Michael Kors“ nusipirko legendinį „Versace“. Ilgametis šeimos verslas buvo parduotas už beveik 2 milijardus eurų. Sprendžiant iš to, jog šiuolaikinė mados industrija yra įkainojama maždaug 3 trilijonais eurų, tokia suma nebuvo netikėta. Ir, visgi, verslininkų bei pirkėjų galvose ėmė suktis nemalonus klausimas: ar tikrai prabangos prekės ženklai išgyvena ne pačius geriausius laikus?

 Mados industrijoje nebėra vietos senukams.  <br> Scanpix nuotr.
 Mados industrijoje nebėra vietos senukams.  <br> Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 3, 2019, 1:49 PM

Ekonomistai kužda, kad „Michael Kors“ žingsnis buvo gerai apgalvotas. Prieš tai įsigijęs „Jimmy Choo“, jis sukūrė „Capri Holdings Limited“ – kompaniją, kurią sudaro trys, prieš tai minėti prekės ženklai. Atsižvelgiant į tai, kad „Versace“ buvo palikta teisė išlaikyti valdytojų komandą, o Donatelai Versace – toliau vystyti mados namų kūrybinę liniją bei kompanijoje turėti akcijų (taigi – tapti viena iš teisėtų amerikiečių konglomerato savininkių), norisi tikėti, kad italų mados grandai savitumo nepraras.

Atvirkščiai – toks sprendimas yra naudingas keletu aspektų. Mat milijardinė kompanija ruošiasi stiprinti prekės ženklo rinkodarą, atidaryti 100 papildomų parduotuvių ir, tokiu būdu, išplėsti rinką ne tik Europoje, bet ir Šiaurės Amerikoje bei Azijoje. Taip pat susijungimas, neabejotinai, naudingas pelno atžvilgiu – tikimąsi „Versace“ pelną padidinti daugiau nei dvigubai, t.y. nuo 750 mln. šoktelėti iki 2 milijardų eurų ilguoju verslo laikotarpiu.

Kita prekės ženklų susijungimo priežastis – sparčiai auganti konkurencija. „Capri Holdings Limited“ jau konkuruoja su vienu didžiausių pasaulyje konglomeratų „LVMH Moet Hennessy“. Be „Louis Vuitton“, „Moet et Chandon“ šampano ir „Hennessy“ viskio prekių ženklų, prancūzų bendrovė valdo ir daugiau nei pusšimtį dukterinių įmonių, tarp kurių – tokie prekės ženklai, kaip: „Christian Dior“, „Givenchy“, „Fendi“, „Gucci“, „Chanel“, „Celine“ bei daugelis kitų.

Tačiau šis konglomeratas pranašesnis ne tik antrinių įmonių skaičiumi. Įkurtas 1987-aisiais, jis turi kur kas ilgesnę valdymo patirtį. Be to, ženkliai platesnis ir padalinių spektras: „LVMH Moet Hennessy“ sudaro vyno ir stipriųjų gėrimų, mados bei odos gaminių, kvepalų ir kosmetikos pramonės, laikrodžių bei papuošalų ir rinktinės mažmeninės prekybos padaliniai. Tuo metu, „Capri Holdings Limited“ prekiauja drabužiais, batais, laikrodžiais, rankinėmis ir kitais aksesuarais.

Neseniai prie prancūzų bendrovės prisijungė ir dar vienas žinomas prekės ženklas. Į „LVMH Moet Hennessy“ gretas įstojo „Belmond“ viešbučių tinklas.

Kaip buvo teigiama minėtosios bendrovės oficialiame pareiškime, „šis sandoris padidins jos vertę prabangių viešbučių pasaulyje“.

Net 24 valstybėse įsikūręs, net tik poilsį, bet ir aktyvias pramogas už viešbučio ribų siūlantis „Belmond“ buvo parduotas už beveik 3 milijardus eurų. Lyginant su „Versace“ pardavimo kaina, argumentų prieš nebelieka – „Capri Holdings Limited“ dar tikrai yra kur stiebtis.

Parengė Agnė Mačiulytė

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.