Kodėl moterys už tas pačias paslaugas moka brangiau nei vyrai?

Nauja studija byloja: moterys moka brangiau ne tik plaukų stilisto salone, bet ir kosmetikos parduotuvėje ar valymo paslaugų įmonėje.

Trumpų plaukų kirpimas vyrams – kur kas pigesnis, ir už dažymą sruogelėmis jie moka gerokai mažiau nei moteris trumpais plaukais.<br>123rf nuotr.
Trumpų plaukų kirpimas vyrams – kur kas pigesnis, ir už dažymą sruogelėmis jie moka gerokai mažiau nei moteris trumpais plaukais.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Sep 15, 2015, 9:04 PM, atnaujinta Oct 15, 2017, 4:20 PM

Vienodos pigios plastikinės rankenėlės, tokie pat siauri dvigubi peiliukai, vienodi plastikiniai dangteliai – abu vienkartiniai vieno prekės ženklo skustuvai panašūs vienas į kitą kaip du vandens lašai.

Hamburgo (Vokietija) vartotojų teisių apsaugos darbuotojas Arminas Valeta stovėjo prie kosmetikos parduotuvių tinklo „Rossmann“ lentynos ir lygino produktus. Antrą kartą pažvelgęs į šiuos abu skustuvų modelius nusprendė, kad jie tikrai niekuo nesiskiria.

Bet skiriasi dviem detalėmis: vienas – mėlynos, o kitas – rožinės spalvos. Pirmasis kainuoja 16, antrasis – 20 euro centų.

Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad nedaug, bet vis dėlto 25 proc., kuriuos rožinė grupė – moterys sumoka daugiau nei mėlyna – vyrai.

Ar tai atsitiktinumas, ar apgalvotas metodas?

Hamburgo vartotojų teisių apsaugos darbuotojas, vaizdžiai sakant, kainų detektyvas, A.Valeta aptiko tendenciją, dėl kurios pirmiausia diskutuojama JAV ir kuri žinoma kaip lyčių kainynas („Gender Pricing“).

A.Valeta toliau apžiūrinėjo lentynas. Dabar jo dėmesį patraukė skutimosi putos. Šį kartą jis paėmė į rankas „Wilkinson“ flakonus. Ant jų užpakalinės pusės mažomis raidėmis išspausdinta skutimosi putų sudėtis buvo beveik identiška.

Bet ir šiuo atveju flakonų kainos skyrėsi 30 proc. Ir vėl rožinis buvo brangesnis už mėlynąjį.

Hamburgo vartotojų teisių apsaugos tarnyba, ištyrinėjusi daugybės produktų ir paslaugų kainas, nustatė, kad tai, kas skirta moterims, kainuoja kur kas daugiau nei tai, kas skirta vyrams.

Vartotojų teisių gynėjai apsilankė kosmetikos ir parfumerijos parduotuvėse, naršė po interneto parduotuves, pabuvo skalbyklose, plaukų ir grožio specialistų kabinetuose.

„Mes buvome nustebę, kaip dažnai aptikdavome kainų skirtumus“, – sakė A.Valeta.

Pavyzdžiui, drabužių valymo kaina priklausė nuo to, ar sagos kairėje (moteriškas), ar dešinėje (vyriškas) pusėje. Bet jei drabužiai buvo iš paprastos medvilnės, marškinių skalbimas ir lyginimas kainavo 1,80, o palaidinės – 3,30 euro.

Toks pat kainų žaidimas – plaukų stilisto salone. Trumpų plaukų kirpimas vyrams buvo kur kas pigesnis, ir už dažymą sruogelėmis jie mokėjo gerokai mažiau nei moteris trumpais plaukais.

„Apibendrinant galima teigti, kad kūno priežiūros ir grožio puoselėjimo priemonių kainos moteriškai giminei yra beveik trečdaliu didesnės. Tikslių skaičių beveik neįmanoma nustatyti, nes palyginti galima tik dalelę“, – sakė A.Valeta.

Diana Jaffe – viena iš lyčių („Gender“) rinkodaros pradininkių. Berlyno konsultacinės bendrovės „Blustone“

vadovė teigia, jog moterų evoliucijos procesas lėmė, kad jos yra labiau pasirengusios išleisti daugiau pinigų kosmetikai ir grožio priemonėms.

„Taip jau susiklostė, net jei už šį teiginį feministės mane mielai priluptų“, – sakė D.Jaffe.

Ir šiuo aplinkybių nulemtu dailiosios lyties poreikiu begėdiškai pasinaudojama.

Kuo labiau šlovinamas vienas ar kitas produktas, tuo daugiau pinigų pakloja moterys. Pavyzdžiui, 100 mililitrų tualetinio vandens „Boss Orange“, skirto moterims, „Douglas“ tinklo interneto parduotuvėje 42 proc. brangesnis nei skirtas vyrams.

Kodėl taip yra?

Priremti prie sienos „Douglas“ atstovai atkerta, kad remiasi gamintojo kainų rekomendacijomis:

„Kainų skirtumą nustato ne „Douglas“, bet pramonė.“

O ką teigia pramonės atstovai?

„Procter and Gamble“, kuri pagal „Hugo Boss“ licenciją gamina kvepalus, rašo: „Galutinės kainos išraiška – vien prekybos nuožiūra.“

Niekas nenori būti paskutine grandimi.

Panašiai argumentuoja „Wilkinson“ skutimosi putų gamintojai. Kaltę dėl vienkartinių skutimosi peiliukų kainos skirtumo kosmetikos parduotuvių tinklas „Rossmann“ taip pat suverčia gamintojams.

„Produktai vyrams nėra tokie populiarūs. Todėl dėl kartkartėmis sumažinamų kainų kokiu nors būdu reikia išlyginti nuostolius“, – sakė „Rossmann“ atstovai.

Ak, štai kaip! Bet ar pateisinamas ilgalaikis 20–40 procentų skirtumas?

Vartotojų teisių gynėjas A.Valeta taip tikrai nemano. Net jei dailioji lytis dažnai permoka tik pora euro centų. Bet centas prie cento – ir per visą gyvenimą susidaro penkiaženklės sumos.

Hamburgo vartotojų teisių apsaugos tarnybos duomenimis, per metus susidaro apie 400 eurų. JAV finansų ekspertai apskaičiavo, kad kiekvienais metais moterims tenka permokėti mažiausiai 1300 dolerių (1150 eurų).

Niujorke ir Kalifornijoje uždrausta taikyti lyčių kainyną. Už tai įmonei gresia iki 4000 dolerių (3652 eurų) nuobauda.

O kitur? Štai Vokietijoje Federalinė teisingumo ir vartotojų teisių apsaugos ministerija šiuo metu nemato jokio poreikio imtis kokių nors priemonių. Rinkodaros ekspertė D.Jaffe nededa daug vilčių į potvarkius.

Pasak jos, taisyklės – viena, realybė – kas kita: jas būtų galima lengvai apeiti. D.Jaffe pataria geriau orientuotis į savo piniginę.

„Niekas nedraudžia mums, moterims, kartais pasirinkti mėlyną pakuotę“, – sakė Berlyno konsultacinės bendrovės „Bluestone“ vadovė.

Tik vyrai įsivaizduoja, kad mėgstamiausia visų moterų spalva – rožinė. Iš tikrųjų jų širdis plaka stipriau pamačius mėlyną spalvą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.