Kiek kainuoja Džeimso Bondo laikrodis?

Penki, keturi, trys, du, vienas... Durys pakyla ir iš kompiuterio pasigirsta balsas: „Sveiki atvykę į Mėnulį. Temperatūra – 233 laipsniai Celsijaus.“

Džeimso Bondo laikrodžiai praėjus vos kelioms dienoms po filmo „Spektras“ premjeros buvo tiesiog nušluoti nuo lentynų.
Džeimso Bondo laikrodžiai praėjus vos kelioms dienoms po filmo „Spektras“ premjeros buvo tiesiog nušluoti nuo lentynų.
Laikrodžiai „Moonwatch“ – Šveicarijos firmos „Omega“ pasididžiavimas.
Laikrodžiai „Moonwatch“ – Šveicarijos firmos „Omega“ pasididžiavimas.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Mar 21, 2016, 2:37 PM, atnaujinta Jun 1, 2017, 2:02 AM

Publika įžengia į Žemės palydovą. Palydovės, įsispraudusios į pilvų nedengiančius astronautų kostiumus, rodo kelią pro tiršto rūko kamuolius palei kraterius ir supiltas kalveles, rašo žurnalas „Stilius plius“.

Dirbtiniame danguje spindi dirbtinės žvaigždės, keletas tikrų NASA astronautų vaikštinėja po dirbtinai sukurtą gamtovaizdį, tarp jų ir erdvėlaivio „Apollo 13“ vadas Jamesas Lovellas. Jis daugiau nei prieš 45 metus smarkiai apgadintą kapsulę vargais negalais sugrąžino į Žemę.

Tą dieną Hjustono miesto paplūdimyje esančiame lėktuvų angare buvo pristatytas „Moonwatch“ – mechaninis „Speedmaster“ serijos laikrodis, dalyvavęs visose NASA visatos misijose. Šis laikrodis – Šveicarijos firmos „Omega“ pasididžiavimas.

300 prekybininkų, juvelyrų ir nuolatinių klientų iš viso pasaulio buvo pakviesti susipažinti su Mėnulio laikrodžiu ir kitais, naujais „Omega“ bendrovės sukurtais chronometrais. Į renginį atvyko ir Holivudo žvaigždė George’as Clooney.

Patrauklaus prabangių laikrodžių verslo atstovai, nenorintys prarasti klientų, privalo pateikti tokių įspūdžių, kokių jie negali nusipirkti: išsilaipinimo Mėnulyje, asmenukių su G.Clooney, rankos paspaudimo astronautui.

Pinigai, kuriais gali švaistytis „Omega“, didžiuliai, nes šis prekės ženklas priklauso „Swatch Group“ – svarbiausiam Šveicarijos laikrodžių koncernui. Tokios markės kaip „Breguet“, „Glashutte Original“ ir „Blancpain“ – taip pat laikrodžių imperijos dalis.

Tuo metu, kai vyrai šnekasi su astronautu, moterys apsupusios žavųjį G.Clooney, kuris tarp asmenukių dar gurkšteli raudonojo vyno, vienas vyriškių sąmoningai stovi nuošalyje. Tai – „Omega“ vadovas Stephenas Urquhartas.

Tą vakarą jis mieliau leido pasireikšti įžymybėms.

Tikrasis mėnulis jau beveik buvo nusileidęs, kai paskutiniai renginio svečiai juodais limuzinais išsivažinėjo po viešbučius.

Kitą rytą S.Urquhartas atrodė stebėtinai žvalus ir tarsi pakylėtas. Susitikimas su prekybininkais Hjustone – ypač svarbus metų renginys, nes tai lemia rinkos dalį pasaulyje.

Honkongas, JAV, Kinija, Japonija, Italija, Vokietija – tai svarbiausios prabangių laikrodžių pardavimo sritys.

Prabangaus laikrodžio kaina prasideda nuo 3 tūkstančių, o išskirtiniai, puošti deimantais ir auksu, gali kainuoti iki 600 tūkst. eurų. Už retus kolekcinius vienetus paklojami milijonai.

Ant „Omega“ vadovo rankos – nerūdijančio plieno korpuso „Globemaster“, kaina – apie 6200 eurų.

Paklaustas, ar įspūdingojo vakaro išlaidos apskritai gali apsimokėti, S.Urquhartas atsakė: „Pusė išlaidų – grynas pinigų švaistymas, tik nežinoma, kuri pusė.“ Po to pridūrė: „Mes parduodame produktą, kurio niekam iš tikrųjų nereikia. Tikslius laiko duomenis pateikia visi mobilieji telefonai.“

Jo žodžiai tarsi persmelkti sunkios ateities gaidelės, bet iki šiol laikrodžių verslo rūpesčiai buvo palyginti „prabangūs“. Nesvarbu, ar tai Šanchajus (Kinija), Siatlas (JAV) ar Štutgartas (Vokietija) – pasaulyje prabangus laikrodis vis dar išlieka vyrų profesinės sėkmės ženklas.

„Porsche“ stovi garaže, vertingas daiktas – ant rankos riešo, bet tai visiems daro įspūdį. Simbolis, subtiliai atskleidžiantis savininko statusą.

Dėl to net visiškai juodas, juodos keramikos korpuso laikrodis juodu ciferblatu ir juodomis rodyklėmis gali būti itin populiarus tarp pirkėjų.

„Speedmaster Black Black“ kainuoja apie 10 400 eurų. Šį laikrodį bendrovės „Omega“ produktų vadovas Jeanas Claude’as Monachonas kūrė dešimt metų.

„Daugelis mane laikė bepročiu“, – pasakojo jis susirinkusiems Hjustone.

Bet J.C.Monachono atkaklumas davė gerų rezultatų: „Speedmaster Black Black“ pageidavo vis daugiau turtingų vyrų.

Ar yra ir kas yra tipiškas bendrovės prabangių laikrodžių pirkėjas? Tokio nėra, bent jau taip tvirtina S.Urquhartas.

Laikrodžių sritis – verslas, kuris laikosi tylos įžadų. Net apyvarta ir gaminių skaičius – paslaptis.

Bylyje įsikūrusi Šveicarijos laikrodžių industrijos asociacija kaupia beveik visų šalies gamintojų ir prekių ženklų – nuo „Audemars Piquet“ iki „Breitling“, nuo „Rolex“ iki „Zenith“ – statistinius eksporto duomenis.

Jie byloja, kad prabangių laikrodžių pardavimas nuo 2000-ųjų išaugo beveik tris kartus – nuo 488 000 iki daugiau nei 1,6 milijono vienetų. Apyvarta 2014 metais atitinkamai šoktelėjo iki 11,4 milijardo eurų.

Daugiau nei pusė visos Šveicarijos laikrodžių industrijos apyvartos – 24 milijardai Šveicarijos frankų – gaunama iš išskirtinių laikrodžių verslo. Dabar klientai už laikrodį pakloja vidutiniškai beveik 8 tūkst. eurų.

Bylio statistikos duomenų specialistai iškart pastebi, į kokius pasaulio įvykius reaguoja prabangių laikrodžių kūrėjų klientai. Finansų ir ekonominės krizės mažai atsiliepia paklausai, bet staigus Šveicarijos frankų vertės kritimas – taip.

Ir Kinijos paskelbta kova su korupcija prislopino pardavimą. Šioje šalyje prabangūs laikrodžiai laikomi klasikine dovana – pakišu.

Šveicariškų laikrodžių gamintojai baiminasi, kad teroro išpuoliai, kaip atsitiko Paryžiuje, galėtų įbauginti turtingus turistus iš Azijos, kurie mielai perka brangius laikrodžius kaip vertingas lauktuves.

Iškilo naujos konkurencijos grėsmė, kaip antai kūno rengybos aistruolių laiko matuokliai ir miniatiūriniai išmanieji kompiuteriai „Apple Watch“. Juk ant riešo nėra vietos dviem.

Pastaraisiais metais vis svarbesni tampa gaminio įvaizdis ir rinkodara. Laikrodžių gamintojai kovoja dėl kiekvieno technologinio skirtumo.

„Omega“ konstruoja laikrodžius, kurių negalės suklaidinti net kumščio dydžio magnetas. Tai labai svarbu, nes kasdieniame gyvenime vis daugiau naudojama magnetų – pradedant nuo rankinės užtrauktuko ir baigiant nešiojamojo kompiuterio dangčiu.

Prabangiems laikrodžiams neatsispiria net ir kiečiausi vyrai, kaip Džeimsą Bondą vaidinantis Danielis Craigas.

„Aktorius, sužinojęs, kad gali būti pakviestas vaidinti legendinio agento 007, negalėjo tuo patikėti. Ta proga nusipirko dėvėtą „Seamaster“, tokį, kokį nešiojo Džeimsas Bondas. D.Craigas pagalvojo, kad jei negaus vaidmens, bent jau nešios legendinio personažo laikrodį“, – pasakojo „Omega“ vadovas.

D.Craigas gavo išsvajotą vaidmenį ir nuo to laiko kiekviename filme apie Džeimsą Bondą ant jo riešo puikuojasi naujas laikrodis. Kai filme „Spektras“ agentas 007 iš technologijų specialisto Ku vėl gauna laikrodį, jis paklausia: „Ar jis nors ką gali?“ Ku atsakymas: „Jis rodo laiką.“ Žinoma, tai ne viskas, kuo pasižymėjo ypatingas modelis.

Džeimso Bondo laikrodis (be sprogstamojo elemento, žinoma) kainuoja 6200 eurų. Laikrodžių prekiautojai pranešė, jog, praėjus vos kelioms dienoms po filmo „Spektras“ premjeros, Vokietijoje šie laikrodžiai buvo nušluoti nuo lentynų. Kolekcininkai juos dabar parduoda po 7000 eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.