„Vogue“ viršelių fotografas ilgisi senų laikų

Jau 40 metų fotografo Piero Biasiono nuolatinė buvimo vieta yra šalia mados pasaulio podiumų. Tad nieko nuostabaus, kad jis pažįsta šviesias ir tamsias modelių, dizainerių gyvenimo ir darbo puses, rašo žurnalas „Stilius“.

Piero Biasionas (dešinėje) – vienas seniausių mados industrijos darbininkų, įamžinęs milijonus aukštosios mados drabužių.
Piero Biasionas (dešinėje) – vienas seniausių mados industrijos darbininkų, įamžinęs milijonus aukštosios mados drabužių.
Piero Biasionas fotografuodavo „Vogue“ viršelius.<br>Nuotr. iš asmeninio archyvo
Piero Biasionas fotografuodavo „Vogue“ viršelius.<br>Nuotr. iš asmeninio archyvo
Piero Biasionas fotografuodavo „Vogue“ viršelius.
Piero Biasionas fotografuodavo „Vogue“ viršelius.
Piero Biasionas fotografuodavo „Vogue“ viršelius.
Piero Biasionas fotografuodavo „Vogue“ viršelius.
Piero Biasiono nuotrauka.
Piero Biasiono nuotrauka.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Apr 2, 2016, 11:28 AM, atnaujinta May 30, 2017, 6:46 PM

Visai neseniai P.Biasionas sulaukė storo paketo iš Milano: garsusis dizaineris Giorgio Armani atsiuntė ne vieną kilogramą sveriančią savo autobiografiją.

„Pasiuntinukas stebėjosi užkopęs į tokį aukštį“, – sako fotografas, įsikūręs 1400 metrų aukštyje, ūkininko sodyboje, kuri yra jo žmonos šeimos nuosavybė.

P.Biasionas gyvena apsuptas gražios gamtos, vėjas atpučia karvių varpelių skambesį, o išėjus pasivaikščioti per kelią perbėga stirnaitės, ožkos ir lapės.

Už didžiulį paketą atnešusio pasiuntinio triūsą fotografas atsidėkojo paties keptu obuolių pyragu.

Iš Šiaurės Italijos kilęs, šeštąją dešimtį įpusėjęs Piero devynis mėnesius per metus, vaizdžiai sakant, praleidžia ant ratų. Vargu ar bereikia tuo stebėtis. Jis – mados pasaulio fotografas, kurio nuolatinė darbo vieta – šalia podiumų.

P.Biasionas – vienas seniausių mados industrijos darbininkų, keturis dešimtmečius keliaujantis tarp Milano, Paryžiaus, Londono ir Tokijo. Jis pamatė 15 000 mados kolekcijų ir apie 8 milijonus aukštosios mados drabužių ir visa tai įamžino savo fotoaparatu. Jis pažįsta tūkstančius modelių ir žino daugybę istorijų.

P.Biasionas mielai pasakoja patirtus įspūdžius. Pavyzdžiui, apie tai, kokią pažinojo Carlą Bruni, kol ji tapo pirmąja Prancūzijos ponia ir Eliziejaus Laukuose stūksančių rūmų šeimininke.

Kitados ji, podiumų modelis, neslėpė nuo kolegių, kur Paryžiuje meistriškų „Kelly Bags“ klastočių galima įsigyti už dešimtadalį „Hermes“ kainos.

Beveik visuomet fotografas P.Biasionas stovi, sėdi ar tupi podiumo gale kartu su 20, kartais net 50 kolegų.

„Anksčiau sėdėjome taip arti modelių, kad galėjome su jais kalbėtis, keistis abipusės simpatijos žvilgsniais ar ženklais“, – prisimena fotografas.

Dabar P.Biasionas sako, kad merginos nebeturi nė mažiausio noro tobulinti savo pasirodymo ant podiumo, nebedrįsta mados kolekcijų pristatymo paversti savo pačių reklama. Jis apgailestauja, kad didžiąją dalį modelių agentūros kepa vienodo formato – tarsi standžiuosius diskus.

2007-aisiais miręs Milano dizaineris Gianfranco Ferre buvo pirmasis P.Biasiono klientas ir žavėjosi kitokiomis nuotraukomis, kokias fotografas darė aštuntojo dešimtmečio pabaigoje.

Jose modeliai ne prisispaudę prie sienos, o sklendžiantys erdvėje ar tarp panoraminių vaizdų – visa tai padaryta spragsint rusišku fotoaparatu „Horizont“.

P.Biasiono klientais tapo Gianni Versace ir „Lanvin“, Franco Moschino ir G.Armani. Jis darė nuotraukas jų katalogams, reklamos kampanijoms ir namų aukščio plakatams, jo darbai keliavo po tarptautinius „Vogue“ puslapius ir puošė daugiau nei 60 žurnalų viršelių.

Bet būtent nepasisekusi P.Biasiono nuotrauka tapo sėkmingiausiu jo verslo modeliu. Yves’o Saint Laurent’o mados kolekcijos pristatymo metu jis nufotografavo rūkantį modelį Mounią iš Martinikos.

Kai fotografas išryškino šią nuotrauką, ji buvo neaiški, buvo matyti tik cigaretės dūmai. Nuo to laiko P.Biasiono dėmesys nukrypo į detales, savo nuotraukų motyvu jis pasirinko aukštosios mados drabužių aplikacijas, įdomius batų, diržų, rankinių akcentus, fotografavo nudažytas modelių akis, lūpas, šukuosenas.

Dar iki šio tūkstantmečio pradžios P.Biasionui talkino iki šešių asistentų, dabar jis dažniausiai triūsia vienas – jo kolegos taip pat. Anksčiau per sezoną išlaidos fotojuostelėms ir laboratorijų paslaugoms surydavo iki 50 tūkstančių eurų, bet tuos pinigus jis vėl lengvai uždirbdavo.

O dabar?

„O dabar kaunamasi dėl kiekvieno cento“, – sako P.Biasionas.

Šią veiklos sritį, žinoma, stipriai pakeitė skaitmeninė fotografija.

Be to, įsigalėjus internetui atsirado ir naujos veiklos – tai tinklaraščių fotografai.

P.Biasionas stebėjosi, kai per Paryžiuje vykusią „prât-á-porter“ savaitę prie „Dior“ palapinės išsirikiavo 300 tinklaraštininkų, savo taikiniais pasirinkusių džinsuotus ar dėmesio ištroškusius modelius.

„Kas man gali paaiškinti šių nuotraukų prasmę?“ – klausė fotografas.

Kai P.Biasionas atrado mados pasaulį, jis žavėjosi žmonėmis, kurie buvo kitokie nei jis, ta jaudinančia atmosfera, išmoningomis suknelėmis vilkinčiais modeliais, moterų grožiu ir jų amžinu noru pasitelkus madą sukurti kitokį savo pačių paveikslą.

Jis žavėjosi madą studijuojančių studentų entuziazmu: jie galėjo tris valandas laukti svaiginančio aukščio apšvietimo bokšte, kad pamatytų Thierry Muglero mados šou.

Bet pastaruoju metu fotografui kolekcijos itin retai sužadina jausmus. Pastarąjį kartą P.Biasiono akys buvo kupinos ašarų 1989-aisiais per Romos dizainerio Valentino kolekcijos pristatymą Paryžiaus aukštosios mados savaitės metu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.