Koks iš tiesų socialinių tinklų žvaigždžių gyvenimas?

Nereikia ir milijonų sekėjų, kad šiais laikais galėtum užsidirbti iš savo nuotraukų socialiniuose tinkluose. Ir net ne užsidirbtum, o būtum pats sau darbdavys, galintis savimi finansiškai pasirūpinti vien keldamas savo nuotraukas.

 Leonie Hanne.
 Leonie Hanne.
 Leonie Hanne.
 Leonie Hanne.
 Leonie Hanne.
 Leonie Hanne.
 Leonie Hanne.
 Leonie Hanne.
 Leonie Hanne.
 Leonie Hanne.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2017-10-08 14:08

Štai vokietė Leonie Hanne (28 m.) įkėlė į „Instagram“ apie 1500 nuotraukų, kuriose dažniausiai ji pati. Šviesių ilgų plaukų merginos veidas tapo jos kapitalu, nors ji nėra klasikinis modelis.

Bendrovės moka L.Hanne pinigus už tai, kad ji fotografuojasi vilkėdama jų drabužius ar segėdama jų papuošalus. Šviesiaplaukė nuolat priduria šiuos žodžius: „Tiesą sakant, priešais objektyvą esu drovi.“

Po poros valandų ši mergina turėjo tapti naujojo prekybos centro atidarymo puošmena. L.Hanne bei dešimtis kitų interneto įžymybių ir pusiau garsenybių Kanados koncernas „Hudson's Bay Company“ pakvietė atskristi į Diuseldorfą (Vokietija).

Dar iki prekybos centro atidarymo ceremonijos fotografė turėjo padaryti L.Hanne nuotraukų Vokietijos žurnalui „Der Spiegel“. Dėl to iš anksto buvo susitarta su merginos bičiuliu ir vadybininku Alexanderiu Galievsky.

Fotografės susitikimas su L.Hanne vyko Diuseldorfo penkių žvaigždučių viešbutyje. Vestibiulyje stovėjo smulkutė 28 metų šviesiaplaukė, kuri tiesiog pradingo pernelyg plačiame storos vilnos megztinyje.

Leonie tvirtina, kad jai nepatinka, kai fotoaparatu spragsima jos neatsiklausus. Akivaizdu, jog mergina labiau nervinosi dėl to, kad nežino, kokia nuotrauka pasirodys viešai ir kaip ji atrodys.

L.Hanne pasiteiravo, ar iki straipsnio išspausdinimo galės pamatyti savo nuotraukas, kad joms pati uždegtų žalią šviesą.

Savaime suprantama, kad to nebus. Bet vien šis L.Hanne noras leidžia pažvelgti į vadinamosios socialinių tinklų įžymybės gyvenimą.

Internetas naujai apibrėžia, kas yra įžymybė. Virtualios erdvės žvaigždės nebūtinai pasižymi išskirtiniu talentu, jos garbinamos už tai, kad būna pačios savimi.

„Instagram“ žvaigždutėmis, tokiomis kaip L.Hanne, žavimasi dėl jų skonio ir gyvenimo būdo. Jos atlieka vartojimo orientyro vaidmenį.

Politinių diskusijų ir žmogiškosios kančios – viso to nebūna socialinių tinklų įžymybių pasaulyje.

Prekės ženklai informacijai apie save skleisti ieško pozityvios aplinkos, būtent dėl to „Instagram“ yra ideali vieta.

Ir taip per praėjusius du, tris dešimtmečius susikūrė nauja industrija ir kone „ekologinė“ socialinių tinklų įžymybių sistema. Mat kiekvienas daugiau sekėjų turintis asmuo samdosi agentą ar agentūrą, o jie paruošia sandorius tarp bendrovių ir interneto asmenybių.

Leonie Hanne kilusi iš Šiaurės Vokietijos miesto Norderšteto, esančio netoli Hamburgo. Ji studijavo verslo administravimą ir dirbo prekybos koncerne „Otto“ strategijos konsultante.

Vienu metu L.Hanne pradėjo savo nuotraukas kelti į „Instagram“. Šis dalijimosi fotografijomis socialinis tinklas priklauso „Facebook“ koncernui ir visame pasaulyje turi daugiau nei 700 milijonų naudotojų.

Kadangi L.Hanne yra žavesnė ir moka geriau rengtis nei kitos jaunos moterys, jos sekėjų skaičius „Instagram“ augo iki 100 tūkst., 600 tūkst., kol galiausiai pasiekė 1,3 mln.

2015-ųjų pabaigoje L.Hanne ir jos draugas bendraamžis A.Galievsky išėjo iš darbo. Nuo to laiko jų gyvenimas tapo panašus į aukštuomenės ir įžymybių.

Pavyzdžiui, birželio pradžioje L.Hanne su draugu stebėjo atvirąjį Prancūzijos teniso čempionatą Paryžiuje, iki tol spėjo pabūti Milane, Kapryje ir Sicilijoje (Italija), Kanuose (Prancūzija) ir Marakeše (Marokas).

Už keliones, įskaitant skrydį ir viešbutį, paprastai sumoka bendrovės. Ne tik madingų drabužių ir laikrodžių prekės ženklai, bet ir automobilių gamintojai ar viešbučių savininkai.

Kelionės po pasaulį beveik visada susijusios su kokio nors gaminio reklama, už kurią L.Hanne daugeliu atvejų papildomai atlyginama, nes nuotraukas ji kelia į „Instagram“.

Tuo, ką nešioja L.Hanne, žavimasi ir tai perkama, – bent to tikisi bendrovės.

Dėl to savo nuotraukas mergina pateikia lyg iš katalogo, jos profilis „Instagram“ panašus į begalinį pastelinių spalvų atostogų nuotraukų albumą.

Štai ilgaplaukė L.Hanne karšto oro balionu skrenda virš Provanso (Prancūzija), dešinėje rankoje laikydama kvepalų flakoną; L.Hanne – ant tilto Venecijoje (Italija); L.Hanne – prie prabangaus „Porsche“ automobilio Kalifornijos (JAV) dykumoje.

Reklamuoja, žinoma, tik tuos gaminius, kuriuos tikrai laiko gerais, sako L.Hanne. Tačiau tai tvirtina visos socialinių tinklų įžymybės. Ar ji turėtų sakyti kaip nors kitaip?

„Savo sekėjams esu veikiau ta mergina, kuri gyvena jų kaimynystėje ir su kuria jie mielai būtų susidraugavę“, – sako L.Hanne.

Ir tame, kad kai kuriose nuotraukose ji su drabužiais ir aksesuarais, kurių vertė siekia vidutines mėnesio pajamas, L.Hanne nemato jokio prieštaravimo: „Niekada neperšu prabangaus gyvenimo stiliaus.“

Žinoma, už įspūdingas sumas užsakovai pageidauja kaip galima daugiau kontrolės. Daugeliu atvejų reikalauja, kad socialinių tinklų įžymybės parodytų įrašus ar tekstus, kuriais planuojama dalytis.

Detalus ir išankstinis aptarimas – įprastas dalykas. Pavyzdžiui, nurodoma, kokios grotažymės yra naudojamos, kaip turi atrodyti nuotraukos ir ko visiškai nereikia.

Bet kur kas nemaloniau, jei kas nors pakrypsta ne taip. Viena 20 mln. sekėjų turinti JAV socialinių tinklų žvaigždė praėjusiais metais akivaizdžiai buvo sudariusi bendradarbiavimo sutartį su proteino kokteilių gamintoju.

Užuot paviešinusi tik jo pageidaujamą tekstą, virtualios erdvės garsenybė per neapsižiūrėjimą dalijosi jai skirtomis bendrovės instrukcijomis: „Apie 16 val. rašyti tai.“

Spindintis „Instagram“ įžymybių pasaulis įskilo.

O kur dar kalbos apie perkamus sekėjus?.. Keletas paspaudimų – ir galima nusipirkti tūkstančius, dešimtis tūkstančių „Instagram“ sekėjų.

Tokios kompiuterinės programos kaip „Bots“ renka patiktukus arba masiškai komentuoja nuotraukas jų užsakovų vardu ir taip kelia jų populiarumo reitingus.

Apibendrinant pasikeitusį pasaulį puikiai tinka pavyzdys, parodantis, kad pasaulis tapo labai nuobodus. Šiemet daugybė socialinių tinklų žvaigždžių buvo nuvykusios į Koučelos muzikos festivalį Palm Springse (Kalifornija). Kelionę organizavo įvairios agentūros.

Iš tikrųjų, ten susitinka muzikos pasaulio grandai. Tačiau festivalis tapo komerciniu renginiu ir jį kaip užkulisius savo reklamai naudoja prekės ženklai ir socialinių tinklų žvaigždės.

Dėl pastarųjų antplūdžio Koučelos muzikos festivalio lankytojams kartkartėmis teko matyti juokingų scenų.

Likus nedaug laiko iki saulėlydžio kai kurios socialinių tinklų žvaigždės kaip pabaidytos vištos skuodė per vietovę su šūksniais „Vakaro saulė“.

Virtualios erdvės įžymybės būtinai norėjo padaryti keletą nuotraukų milžiniško rato fone.

Nuolat naršantys po socialinius tinklus mato lieknas merginas, stilingai susišukavusias ir tobulomis pozomis. Žinoma, su dizainerio rankine.

Ar tokios nuotraukos nekelia abejonių ir ar turi ką nors bendra su tikroviškumu? Ar iš tikrųjų žmonėms, jų vartojimui tai turi įtakos?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.