Minint 60-ąjį lėlės gimtadienį prie visame pasaulyje vykstančių kūrybinių aktyvacijų šįkart prisijungė net 17mūsų šalies dizainerių: Agnė Kuzmickaitė, Ramunė Piekautaitė, Egidijus Rainys, „Tiulio fėja“ su Viktorija Jakučinskaite, Ingrida Inži, Airida Skrickienė, Monika Kazakevičiūtė MAS924, Raimonda Silė, Aida Kapočiūtė, Robertas Kalinkinas, Milda Bordeaux, Aurelija Beliakaitė, Lilija Larionova, Kristina Kruopenytė, Laura Daili, Ieva Daugirdaitė ir Diana Paukštytė. Apie vaikystės prisiminimus ir įspūdžius, kuriant lėlės „Barbie“ įvaizdį, kalbamės su keletu iš jų.
Agnė Kuzmickaitė: įdomu prisiliesti prie šio reiškinio
Kostiumų dizainerė A. Kuzmickaitė taip pat neslepia sentimentų lėlei „Barbie“, kuri ją lydėjo nuo mažens. „Atsimenu, kai gavau pačią pirmą Barbę, kurią tėtis atsivežė iš Amerikos, Lietuvoje tai buvo didelė naujiena. Lėlės juk būdavo kuriamos kaip kūdikiai ar putlesnės mergaitės, o „Barbie“ buvo liekna, ilgakojė, atitinkanti (ar netgi hiperbolizuojanti) modelio standartus“, – pasakoja dizainerė.
Kartu ji priduria, kad ši lėlė ją domino ne tik vaikystėje: „Stebėjau, kaip buvo kuriami barbių modeliai, kaip jie tobulėjo, plėtėsi suknelių, batelių asortimentas, augo prekinis ženklas. Man labai įdomu prisiliesti prie šio reiškinio.“
A. Kuzmickaitės teigimu, galimybė sukurti savo lėlės „Barbie“ įvaizdį – terpė eksperimentams. „Lėlė yra gana maža, tad ne visi sprendimai gali būti įgyvendinti. Tačiau proporcijos, stilistika – itin artima madai, todėl galima žiūrėti kūrybiškai ir ieškoti netradicinių sprendimų.“
Robertas Kalinkinas: lėlė „Barbie“ skatina sieti save su sėkminga ateitimi
Drabužių dizaineris R. Kalinkinas pasakoja, kad turėti lėlę „Barbie“ buvo daugelio jo kartos vaikų svajonė. „Norėjome turėti tą didįjį lėlės namą, automobilius, Keną ir žaisti šeimą. Išlikę prisiminimai yra šilti, galbūt netgi skatinantys žvelgti į ateitį ir asocijuoti save su prabangiu gyvenimu – vila, baseinu, daugybe gražių daiktų“, – pripažįsta jis.
Mados kūrėjas teigia, kad šiandien „Barbie“ jam asocijuojasi su amerikietiška svajone, t. y. idėja, jog sunkiu darbu, atkaklumu ir drąsa galima tapti turtingam ir susikurti laimingą gyvenimą. „Šios lėlės itin spalvinga praeitis. „Barbie“ buvo filmuojama ne viename muzikiniame klipe. Smagu prisiliesti prie šio tarptautinio prekės ženklo ir būti jo dalimi.“
Kartu dizaineris atskleidžia, kad jo sukurtam lėlės įvaizdžiui buvo panaudotos itin inovatyvios šiuolaikinės technologijos. „Manau, elgėmės kitaip, nei kiti kūrėjai, ir priėmėme netradicinius sprendimus. Norime, kad „Barbie“ būtų aktuali šių dienų Lietuvos kontekste, o kartu tai ir iniciatyva paskatinti jaunimą žaisti su lėlėmis ir sieti save su sėkminga ateitimi“, – intrigą užmezga R. Kalinkinas.