Italas R.Rosso ne tik savo mados bendrovėje OTB („Only the Brave“ – „Tik drąsūs“), valdančioje „Maison Margiela“, „Marni“, „Viktor & Rolf“, „Jil Sander“, laikosi tvarumo principų – nesvarbu, ar tai būtų žalioji medvilnė, ar šios perdirbimas.
Rokerio stiliaus drabužius nešiojantis italas vešliomis garbanomis – ir ekologinės prekybos centrų tinklo savininkas. Jo 100 ha dydžio ūkyje gaminamas ekologiškas vynas.
Bet pirmiausia R.Rosso – mados pasaulio maištininkas, kuris 1978-aisiais sukūrė „Diesel“. Dabar jis, ūkininko iš Šiaurės Rytų Italijos regiono Veneto sūnus, – milijardierius, prabangių prekės ženklų bendrovės prezidentas.
Poros kilometrų atstumą tarp savo mados įmonės, ūkio ir vilos jis įveikia sraigtasparniu. Tai maža žaliojo turtuolio įvaizdžio dėmelė.
Gyvename sunkiu metu – karas Ukrainoje, vis dar nenurimstantis pražūtingasis koronavirusas. Europiečiai kenčia nuo infliacijos, augančių maisto, elektros energijos kainų. Nejau R.Rosso klientai vis dar geidžia prabangos ir madingų, bet nepigių drabužių?
„Be jokios abejonės. Mada reiškia grožį, suteikia galimybę gerai jaustis. Gražius drabužius nešiojantis žmogus yra kupinas gyvybės“, – įsitikinęs italas.
R.Rosso bendrovės OTB prekės ženklai – netradiciniai, drąsūs. „Diesel“ įsiveržė į mados pasaulį su trenksmu, radęs savo gerbėjus – jaunus, maištingus individualistus. Savo auditoriją stebina ir „Maison Margiela“, „Marni“.
Italas didžiuojasi visais savo prekės ženklais ir yra įsitikinęs, kad jie visada bus madingi. Mielai visų gaminius dėvi ir pats. Bet save vadina „Diesel“ tėvu, nes tuo metu buvo ir dizaino vadovas.
R.Rosso sako, kad jo širdis priklauso šiam 1978-aisiais sukurtam prekės ženklui. Kitų mados namų dizaineriams suteikia visišką kūrybos laisvę.
Kokie prekės ženklai – didžiausias R.Rosso galvos skausmas?
„Visi vienodai. Kartu išgyvenome išskirtines gyvenimo akimirkas. Pavyzdžiui, kai „Maison Margiela“ dizaineris paliko bendrovę. Tai man buvo didžiausias iššūkis. Kol nepasikvietėme Johno Galliano, penkerius metus neturėjome dizainerio. Dar reikėjo atrasti naują „Diesel“ kryptį. Šis buvęs vienas įdomiausių prekės ženklų staiga paseno. Bet kaip neseniai „Vogue“ rašė: „Diesel“ is back“ („Diesel“ grįžta“). Laikas iki šio žurnalo įvertinimo man buvo tikrai sunkus“, – sako R.Rosso.
Prieš metus italas nusipirko „Jill Sander“. Kodėl? Į nustebusių žurnalistų ir mados specialistų klausimą R.Rosso atsakė, kad jis visada gerbė ne tik šią vokiečių dizainerę, bet ir minimalistinį jos darbų braižą. Jo teigimu, prekės ženklas „Jill Sander“ nepavaldus laikui. Tai aukšta vertė ir kokybė.
Ne mažiau mados pasaulis nustebo, kai eiti „Maison Margiela“ kūrybos direktoriaus pareigų R.Rosso pasikvietė J.Galliano. Pastarojo dėl antisemitinių išpuolių atsisakė „Dior“ mados namai. Kodėl R.Rosso patikėjo puolusia žvaigžde?
„Su Johnu susisiekiau tuojau po jo atleidimo. Paskui su juo vis susitikdavome įvairiose pasaulio vietose – ir per „Dior“ parodą Paryžiuje. Svarbiausia jos dalis buvo Johno sukurti drabužiai – gražiausi iš viso pristatymo. Johnas nėra dizaineris, jis – aukštosios mados kūrėjas. Apie kiekvieną jo modelį galima rašyti istoriją. Johnas kitoks nei tradiciniai dizaineriai. Pastariesiems tūkstančiai drabužių reikalingi tik tam, kad užsidirbtų pinigų. Johnas – išskirtinis. Niekada neabejojau, kad galiu juo pasitikėti“, – sako R.Rosso.
Skaičiai, R.Rosso teigimu, jam niekada nebuvo itin svarbūs. Vien dėl jų nedirbęs nė vienos savo gyvenimo dienos.
„Jei apsisprendžiu įsigyti prekės ženklą, man svarbiausia tai, ką britai vadina „heritage“ – istorija. Man patinka netikėto, unikalaus stiliaus, drąsūs prekės ženklai“, – teigia R.Rosso.
Artima R.Rosso draugė, „Vogue“ žurnalo itališkosios versijos vyriausioji redaktorė, jau velionė Franca Sozzani yra sakiusi, kad jis esąs kūrybiškiausias pardavėjas, kokį jai teko sutikti.
Juk R.Rosso – ne tik mados bendrovės OTB prezidentas, bet darbuojasi ir vyno gamybos, žemės ūkio, nekilnojamojo turto srityse, medicinoje. Visur jį lydi sėkmė. Gal dėl to, kad R.Rosso šūkis – viskas įmanoma.
Italas labai didžiuojasi savo gaminamu aukštos kokybės raudonuoju vynu. Ekologišku, be chemijos. Dešimtajame dešimtmetyje įsigytose žemės valdose plėtojamas kaimo turizmas – pastatyti poilsio nameliai, įkurtas restoranas.
Dabar jo ūkyje glaudžiasi pabėgėliai iš Ukrainos. Tėvas jį visada skatino padėti kitiems. Jo bendrovės OTB labdaros fondas padėjo ir pilietinio karo Sudane alinamiems žmonėms, dabar – Ukrainos.
Kiekvieną savaitę siunčiamas autobusas su medikamentais, maistu, apklotais, iš Ukrainos parsivežami žmonės. Jie įsikūrė R.Rosso ūkyje ir namuose. Jiems teikiama psichologo pagalba ir padedama susirasti darbą.
„Jeans Man“ – taip R.Rosso vadina Dalai Lama. Tibeto budizmo dvasinis vadovas yra labai atviras žmogus, su kuriuo galima kalbėtis apie viską – gyvenimą, padėtį pasaulyje, moteris, šeimą, mano italas. Susitikimus su Dalai Lama milijardierius vadina pamokomis.
R.Rosso turi septynis vaikus, kurių amžius – nuo 6 iki 43 metų. Savo atžaloms jis nori įdiegti tuos įpročius, jausmus, vertybes, kurias perėmė iš tėvų. Bet kartais R.Rosso abejoja, ar jo tėvų pažiūros tinkamos jo vaikams.
„Stengiuosi jiems perteikti tokias vertybes kaip pagarba ir gerumas. Bet kokia linkme toliau žengs pasaulis, jie turi susivokti patys. Neseniai mano jauniausia, šešerių metų, duktė pasakė: „Nenoriu matyti Putino, jis – piktas žmogus!“ – pasakoja R.Rosso.
Du jo sūnūs – Stefano ir Andrea, duktė Alessia dirba jo bendrovėje.
„Kiekvieno vyro svajonė – kad vaikai tęstų savo tėvo gyvenimo darbą. Bet savo vaikų niekada neprašiau, kad jie dirbtų su manimi. Dėl to turi patys apsispręsti. Maloniai nustebino vyriausias sūnus Andrea. Jis, banglenčių sporto aistruolis, tuo metu buvęs Kalifornijoje, paskambino ir pasakė: jau atėjo laikas dirbti tavo bendrovėje. Taip pasielgė ir Stefano. Jis studijavo, dirbo kitose bendrovėse ir staiga vieną dieną paklausė, ar gali pradėti dirbti su manimi. Paskui prie jų prisijungė ir duktė Alessia. Labai džiaugiuosi. Bet – ar su mano vaikais, ar be jų – bendrovė dirba gerai. Pirmiausia jiems linkiu – turėkite savo tėvo aistrą!“ – sako R.Rosso.
Parengė Ona Kacėnaitė