Nuo idėjos iki nepakartojamo buteliuko: kas iš tiesų yra lietuvių širdis užkariavusi nišinė parfumerija?

Kadaise mažais žingsneliais į Lietuvos rinką žengusi nišinė arba aukštoji parfumerija šiuo metu laikoma svarbia mada besidominčių žmonių įvaizdžio dalimi. Nedideliais kiekiais gaminamus, natūraliomis natomis apgaubtus kvepalus vis stipriau pamilsta ir kiek mažiau mados tendencijomis besidomintys asmenys. Vis dėlto, specialistai ploti rankomis neskuba – parfumerijos kultūrai Lietuvoje dar tikrai yra kur tobulėti.

„Odore d‘amore“ parduotuvėje didžioji dalis kvepalų yra pripažinti pasaulyje.
„Odore d‘amore“ parduotuvėje didžioji dalis kvepalų yra pripažinti pasaulyje.
„Odore d‘amore“ parduotuvėje didžioji dalis kvepalų yra pripažinti pasaulyje.
„Odore d‘amore“ parduotuvėje didžioji dalis kvepalų yra pripažinti pasaulyje.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Nov 7, 2022, 7:00 PM

Kvepalus, jų pirkimo bei kvepinimosi procesą šalyje gaubia ne vienas mitas.

„Kvepinimosi kultūra Lietuvoje yra labai jauna, ypatingai – lyginant su Italija, Prancūzija, Rytų ir kitomis, šioje srityje itin pažengusiomis valstybėmis“, – sako naujo aukštosios parfumerijos prekės ženklo „Odore d'amore“ mažmeninės prekybos vadovė Nadiežda Kazlauskaitė.

Kaip teigia specialistė, norint, jog situacija šalyje pagerėtų, reikia klausyti kvepalų ekspertų nuomonės. Dar itin svarbu informaciją teikti suprantama kalba, kvepalų parduotuvių klientų neskubinti, neįpareigoti pirkti prekę.

„Norime, kad mūsų klientai atsipalaiduotų, galėtų nevaržomai pasirinkti išskirtinius, savo vizitine kortele tapsiančius kvepalus. Būtent tokius jiems padovanoti gali nišinės parfumerijos pasaulis“, – šypteli sostinės senamiestyje, prekybos centre „Europa“ ir internete įsikūrusių parduotuvių atstovė.

– Priminkite, kuo gi ypatingi nišiniai kvepalai?

– Nišinių kvepalų gamintojai aromato idėją apgalvoja bei išpildo iki mažiausių smulkmenų, dažnai pirmiau gimsta idėja, o po to ji įgyvendinama, pasitelkus geriausius ingredientus ir gamybos būdus. Masine gamyba užsiimančios įmonės neretai yra priverstos elgtis atvirkščiai – pirma sukuria kvepalus ir po to mąsto apie tai, ką jie galėtų simbolizuoti.

Nišiniai kvepalai paprastai pasakoja tam tikrą istoriją. Pavyzdžiui, už švedų prekės ženklo „Stora Skuggan“ slypi penki jauni parfumeriai. Vienas garsiausių jų kvapų „Silphium“ (silfis) – didelės kūrybos rezultatas. Silfis buvo dar Antikos laikais augęs ir itin vertinamas augalas. Jo vertė buvo prilyginama auksui, silfis buvo tikra panacėja – jis naudotas ir medicinoje, ir grožiui, ir vietoje pinigų. Šis augalas iki mūsų dienų neišliko.

„Stora Skuggan“ parfumeriai susidomėjo, koks turėjo būti jo aromatas. Jie perskaitė daugybę silfio aprašymų, rašytinių šaltinių ir nutarė atkurti šio augalo kvapą. Niekas nežino, ar silfis iš tiesų kvepėjo taip, kaip nusprendė švedai, bet jų kvepalai tikrai turi savo istoriją.

Masine gamyba užsiimančių įmonių tikslas yra patikti kuo didesniam žmonių ratui, o nišinių – kurti gaminius, kurie taptų kažkieno išskirtiniu ženklu. Nišinis kvapas žmogui gali tapti jo „kvapiuoju parašu“, vizitine kortele.

Aukštojoje parfumerijoje naudojamos rečiau aptinkamos, ne masinei gamybai skirtos žaliavos, o tai irgi turi įtakos nišinių kvepalų išskirtinumui. Šiais laikais siekiant autentiškumo galima pasidabinti ne tik prabangiu juvelyrikos gaminiu, bet ir pasipuošti unikaliu kvapu. Juk susipažįstant su žmogumi, mes pirmiausia pamatome jo išvaizdą, tačiau išties mūsų atmintyje labiausiai įstringa aromatas. Aukštoji parfumerija leidžia atrasti savitą, autentišką kvapą.

Išskirtinumas lydi ne tik nišinius aromatus, bet ir jų pakuotes, buteliukus. Kiekviena buteliukų detalė – apgalvota. Buteliukas iš pažiūros gali atrodyti paprasto dizaino, tačiau tiek jo kamštelis, tiek purškimo mechanizmas, tiek ir kitos detalės pasižymi ypatinga kokybe.

Žinoma, kai kurie nišinių kvepalų, tokių, kaip „Mendittorosa“ kvepalų buteliukai yra puošnūs meno kūriniai, tačiau, vėlgi, – už jų dizaino slypi istorija. Dar išsiskiria „Agatho Parfum“ buteliukai. Jų kamšteliai gaminami rankomis, iš keramikos, pasitelkus XVIII amžių siekiančias technologijas. Tokie kamšteliai spalvinami naudojant ypatingus pigmentus, kurie buvo naudojami dar Pompėjos laikais.

– Į kokios koncentracijos gaminius dažniausiai orientuojasi nišinių kvepalų gamintojai?

– Nišinių kvepalų gamintojai paprastai kuria didžiausios koncentracijos gaminius, tad vyrauja kvepalai ir kvapusis vanduo. Tiesa, taip pat, kaip ir masinės gamybos atstovai, nišinių kvepalų gamintojai vieną aromatą gali išreikšti ir kvepalų ir, tarkime, kvapiojo vandens pavidalu. Pavyzdžiui, „Spezierie Palazzo Vecchio“ gamina to paties aromato kvepalus ir kvapųjį vandenį.

– Nišiniai kvepalai Lietuvoje yra gana naujas reiškinys. Kodėl?

– Nišinė parfumerija pasaulyje yra labai vertinama, populiarumą ir vardą Lietuvoje ji dar tik užsitarnauja. Lietuvos rinkoje nėra tiek daug nišinių kvepalų, kaip Prancūzijoje, Italijoje. Kaip ir minėjau anksčiau, Lietuvos rinkoje gana ilgai nišinių kvepalų pasirinkimas nebuvo itin didelis, tad tais pačiais nišiniais kvepalais ėmė kvepintis daugybė žmonių.

Vis tik, džiaugiamės, kad „Odore d'amore“ klientams galime pasiūlyti vis įvairesnių, įdomesnių aromatų. Norime, kad moterys ir vyrai Lietuvoje galėtų kvepintis išskirtiniais nišiniais kvepalais ir jų būtų paklausiama: „Kuo gi tu čia kvepi?“ Tai įmanoma tik rinkoje esant didesnei kvepalų įvairovei.

Mūsų komanda skiria ypatingą dėmesį asortimento formavimui. Galime drąsiai teigti, jog didžioji dalis pas mus aptinkamų kvepalų yra pripažinti pasaulyje, o Lietuvoje randami tik „Odore d‘amore“ parduotuvėje. Mūsų misija yra įpūsti šviežio oro gūsį nišinės parfumerijos rinkoje Lietuvoje, parodyti kažką naujo, vertą dėmesio.

Vienas naujausių prekės ženklų, kuriuo prekiaujame yra „Grossmith“. Šis, senąsias parfumerijos tradicijas išsaugojęs britų prekės ženklas – jau seniai sulaukęs pripažinimo, nemažai šio prekės ženklo kurtų kvepalų buvo dedikuota karališkosios šeimos atstovams. Nišinių kvepalų kūrėjai turi galimybę pasirinkti – parfumerijoje jie gali tęsti tradicijas arba tapti naujų mados tendencijų šaukliais.

– Ar nišinių kvepalų Lietuvoje trūkumas susijęs su menkomis šalies kvepinimosi tradicijomis?

– Kvepinimosi kultūra Lietuvoje yra labai jauna. Būtent dėl to visuomenėje vyrauja daugybė mitų, susijusių su kvepalais, jų rinkimosi, kvepinimosi procesais. Kita vertus, esame nemažai pažengę – dėl technologijų pažangos informacija tapo lengvai prieinama, tai, kas kitose valstybėse buvo suvokiama per kelis šimtmečius, dabar įsisavinama kur kas greičiau. Žinoma, nemažai mitų skleidžia ir tie, kurie neturi nieko bendro su parfumerija.

„Odore d'amore“ tikslas yra ne tik pasiūlyti nišinių kvepalų įvairovę, bet ir klientams suteikti visas trokštamas žinias. Norime, jog įdomūs ir kartais painūs dalykai žmonėms būtų paaiškinami suprantamai, kad klientai mūsų parduotuvėse ne tik atrastų kažką naujo, bet ir įsimylėtų nišinę parfumeriją. Esame visuomet pasirengę jiems padėti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.