Geriausia moters investicija – rankinė? Tiesos tame yra

Prabangių rankinių kainos auga ir joms poveikio neturi jokios krizės. Ką tai reiškia – visuomenės vertybių nuosmukį ar protingą investiciją?

„Fendi“.<br> Scanpix nuotr.
„Fendi“.<br> Scanpix nuotr.
„Chanel“.<br> Scanpix nuotr.
„Chanel“.<br> Scanpix nuotr.
„Hermes“.<br> Scanpix nuotr.
„Hermes“.<br> Scanpix nuotr.
„Louis Vuitton“.<br> Scanpix nuotr.
„Louis Vuitton“.<br> Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Dec 21, 2022, 9:32 AM

Parduotuvės vitrina be nurodytų kainų. Vokietė Monica Schafer numanė, kad apsipirkimas bus brangus. Savo dukterį Carlą ji lydėjo į Hamburgo centrą. 17-metės tikslas – „Louis Vuitton“ rankinė.

Carla jau daugelį metų taupė rankinei „Speedy“. Bet žodis „speedy“ – tai reiškia „greitai“ – čia negalioja. Motina ir duktė stojo į ilgą eilę, nuvinguriavusią prie parduotuvės.

Apie tai, kad turėtų būti prabangių rankinių laukiančiųjų sąrašai, abi girdėjo. Bet eilės prie parduotuvės?

Kiekvienas, kuris čia stovėjo, laukė ne tam, kad parodytų savo skiepo nuo koronaviruso pažymėjimą. Čia rikiuojamasi garsaus prekės ženklo aksesuarui įsigyti.

Jau daugelį metų prabangos prekių verslas patiria pakilimą. Tačiau auga ne tik paklausa – aukštyn stiebiasi ir kainos.

„Pernai prieš Kalėdas rankinė kainavo apie 900, dabar jau – 1150 eurų“, – sako M.Schafer.

Tendencija, kuri būdinga ir kitiems prabangiems prekės ženklams. Vien koronaviruso pandemijos metu „Chanel“ šešis kartus pakėlė savo klasikinės „Chanel 2.55“ kainą.

1955 m. vasarį legendinė prancūzų dizainerė Coco Chanel sukūrė rankinę, turėjusią suteikti moterims daugiau judėjimo laisvės.

Modelis, pavadintas pagal jo sukūrimo datą, „Chanel 2.55“ turėjo per petį dirželius, kuriuos dizainerė nusižiūrėjo iš kariškų krepšių. Rankinė tapo sensacija.

Aksesuaras 1955 m. kainavo 190, 2006-aisiais – 1200, 2016-aisiais – 4260, 2020-aisiais – 6050, 2022-aisiais – 8250 eurų.

Maždaug tiek kainuoja vokiečių dizainerio Karlo Lagerfeldo devintojo dešimtmečio dygsniuotos rankinės modelis su ikona tapusiomis dviem susipynusiomis CC.

Kainos kartelė „Speedy 30“ („Louis Vuitton“) taip pat kyla. 2006-aisiais – 600, 2016-aisiais – 760, 2018-aisiais – 800, 2021-aisiais – 910, 2022 m. – 1150 eurų.

Visų prabangių rankinių motina vadinama „Hermes“ prekės ženklo „Birkin Bag“ buvo sukurta ant servetėlės. Devintojo dešimtmečio pradžioje anglų ir prancūzų aktorė, atlikėja Jane Birkin sėdėjo lėktuve šalia „Hermes“ vadovo Jeano Louis Dumas. Jam gražuolė skundėsi, kad nėra rankinės, kurioje būtų pakankamai vietos tam, kas jai reikalinga.

Aktorė ir J.L.Dumas kartu sukūrė modelį, kurio dabar – priklausomai nuo medžiagos ir spalvos – reikia laukti mėnesius.

„Birkin Bag“ kaina nenustoja kilti. 1984 m. už ją reikėjo pakloti 2500, 2010-aisiais – 4400, 2021-aisiais – 7500, 2022-aisiais – 8800 eurų.

Kone lupikavimas? Iš tikrųjų vis didėja konkurencija dėl aukštesnės kainos tokiu metu, kuris paženklintas krizių. Pandemija finansiškai pakenkė daugeliui žmonių, infliacija didina pragyvenimo išlaidas. Dabar gresia papildomi nuostoliai dėl karo Ukrainoje.

Bet ekonomikos ekspertai įsitikinę, kad susidomėjimas prabangos prekėmis nesumažės. Priešingai. Jau keleri metai parodė, kad dizainerių aksesuarai ir sunkiais laikais žadina norą juos įsigyti.

Jie vilioja ne tik norinčius įdėti pinigus į prabangos prekių akcijas, bet ir jauną, mokią tikslinę pirkėjų grupę.

Tarptautinė vadybos konsultavimo įmonė „Bain & Company“ nustatė, kad Y ir Z kartos atstovų atsiskaitymai iki 2025 m. sudarys apie 70 proc. visų pasaulio prabangos prekės ženklų apyvartos.

Gimusiems 1980–2010 m. rankinės yra ne tik statuso simbolis, bet ir tai, ko negali garantuoti nei taupymo lakštai, nei akcijos ar kitos lėšų įdėjimo koncepcijos, – saugi investicija.

„Rankinės – mados auksas“, – sako naudotų prekių platformos „Vestiaire Collective“ generalinis direktorius Maximilianas Bittneris.

Kasdien šioje virtualioje rinkoje siūloma 20 tūkst. dizainerių daiktų. Populiariausios – rankinės.

„Kas pasiūlo gerai išlaikytą „Hermes“ rankinę „Birkin Bag“, gali tikėtis ją parduoti pelningai“, – sako M.Bittneris.

Jau prieš keletą metų interneto prekių tiekėjas „Baghunter“ savo studijoje tyrinėjo, ar prabangūs aksesuarai yra tinkami investicijai. Tuo tikslu buvo stebimas trijų investavimo variantų vertės augimas 35 metų laikotarpiu – aukso, vieno įtakingiausių JAV akcijų biržų rodiklio „S & P 500“ ir „Birkin Bag“.

Tyrimo rezultatai: pajamos iš aukso sudarė 1,9, „S & P 500“ – 11,6 ir „Birkin Bag“ – 14,2 proc.

Dabar rankinių turimo išskirtinio statuso pradžia – dešimtasis dešimtmetis. Tuomet atsirado sąvoka „It Bag“ – rankinė, kurios geidžia visi. Į populiarumo aukštumas jas pastūmėjo 1998-ųjų JAV serialas „Seksas ir miestas“ („Sex and the City“).

Pagrindinės aktorės nešiojo margaspalves rankines su dideliais logotipais. „Baguette Bag“ („Fendi“), „Saddle Bag“ („Dior“) buvo išpirktos per nepaprastai trumpą laiką. Nuo tada jos buvo matomos ant naujojo tūkstantmečio žvaigždžių, tokių kaip Paris Hilton ar Kim Kardashian, peties.

Populiarios ir klasikinės „Hermes“, „Chanel“ ir „Louis Vuitton“ rankinės, bet jos nėra laikomos „It Bag“. Jos – priešingybė: mažiau madingos, bet klasikinės ir santūrios.

„Šios rankinės išlaikys savo vertę daugelį metų. Jų kokybė išlieka kartoms“, – sako Rachel Koffsky, aukciono namų „Christie’s“ rankinių ekspertė. Šie namai jau keletą metų parduoda vis daugiau prabangių aksesuarų. Pirmiausia „Hermes“ rankinės pasiekia šešiaženkles sumas.

„Vienai rankinei pagaminti reikia 15 valandų“, – mėgsta sakyti „Hermes“ generalinis direktorius Axelis Dumas, kad paaiškintų, kuo rankų darbo aksesuaras toks patrauklus.

Kadangi paklausa nuolat auga, iki 2024-ųjų Prancūzijoje turi būti įkurtos trys naujos rankinių kūrimo vietos. Pastarųjų metų kainų pokyčius A.Dumas aiškina infliacija, padidėjusiomis gamybos išlaidomis ir žaliavų trūkumu.

Panašūs ir „Chanel“ mados namų argumentai. Tačiau vykdomasis direktorius Bruno Pavlovsky pabrėžia, kad kaina atitinka rankinės įvaizdį.

„Negalima būti prabangiausiu, geidžiamiausiu prekės ženklu ir atsisakyti aukštos pozicijos“, – sakė B.Pavlovsky žurnalui „Women’s Wear Daily“.

Prabangos sąvoka pasaulyje suprantama skirtingai. Vokietijoje tai prilygsta pinigų švaistymui ir pertekliui.

Angliškai kalbančiųjų erdvėje prabanga siejama su gerove ir prestižu, Kinijoje – išskirtinumu.

Tą šeštadienio popietę M.Schafer prabanga pirmiausia reiškė ramybę. Jos duktė Carla po eilėje praleistos valandos pagaliau įsigijo geidžiamą rankinę.

„Pažiūrėsime, kiek ji bus verta kitais metais“, – sakė M.Schafer.

Parengė Ona Kacėnaitė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.