Paryžiaus mados savaitė: „Christian Dior” moteris susidomėjo siurrealizmu

Balandžio mėnesį sueis lygiai metai nuo tos dienos, kai „Christian Dior“ mados namai pamiršo buvusio dizainerio Johno Galliano skandalą bei jo pareigas užleido kukliajam belgui Rafui Simonsui. Rodos, per metus prie Paryžiaus šurmulio pripratęs bei legendinius „Dior“ archyvus išanalizavęs dizaineris turėjo natūraliai įsilieti į Prancūzijos sostinės mados savaitės tvarkaraštį, tačiau mados kritikai bei gerbėjai belgą vis dar stebi pro padidinantį stiklą.

Mados namų "Dior" kolekcija.<br>AP
Mados namų "Dior" kolekcija.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Deimantė Bulbenkaitė

2013-03-04 18:58, atnaujinta 2018-03-10 15:18

Ar jis grįš prie minimalizmo? Ar jis nustebins nauja „Dior“ moters vizija? Galbūt R. Simonsas parodys šedevrą? Linkusiems daug klausti tylus dizaineris pateikė daug atsakymų ir savo 2013-ųjų rudens-žiemos sezono pristatymą pavertė siurrealizmo šventove.

Kaip pats sakė beveik prieš metus, R. Simonsas itin atsakingas pareigas stengiasi prisijaukinti po truputį, neskubėti daryti drąsių sprendimų. Talentingas dizaineris vis dar nagrinėja mados namų įkūrėjo Christiano Dioro palikimą, domisi sudėtingais siluetais bei, svarbiausia, ieško paralelių tarp asmeninės Ch. Dioro bei savo gyvenimo istorijų. Ruošdamas aukštosios mados kolekciją R. Simonsas atrado, kad abu dizaineriai augo gamtos apsuptyje, o naujausias jo darbas patvirtino, kad abu vyrai jautė ypatingą trauką menui, ypač – siurrealizmui.

Jaunystėje Ch. Dioras dirbo meno galerijoje, kur vienas pirmųjų visuomenei pristatė siurrealistų Salvadoro Dali bei Alberto Giacometti darbus, dievino „belle epoque“ laikmečio stilių. Pirmuosius kūrybinius žingsnius galerijose žengė ir R. Simonsas, kūręs modernius baldus bei visuomet žavėjęsis XX-ojo amžiaus vidurio menu.

Naujausia rudens-žiemos kolekcija yra tarsi jungtis tarp dviejų skirtingų pasaulių – Ch. Dioro kurtų siluetų bei siurrealizmo ir R. Simonso meilės minimalizmui bei ankstyvųjų Andy Warholo darbų. Ne veltui visa podiumo erdvė buvo marginta debesimis (įkvėpė siurrealisto Rene Magritte darbai) bei didžiuliais sidabro burbulais, o drabužiai siuvinėti A. Warholo pieštais batų siluetais.

Rinkdamas siluetus naujausiai kolekcijai R. Simonsas nusprendė nenutolti nuo klasikos – vyravo smėlio laikrodžio forma, juoda, balta ir pilka spalvos, švelnios užuominos į „new look“ bei Ch. Dioro aukštosios mados darbus. A linijos susiaučiami paltai surišama apykakle priminė ilgamečio „Dior“ iliustratoriaus Rene Gruau pieštas damas. Nors R. Simonsas puikiai pasirinko įkvėpimo šaltinius, jam gerokai sunkiau sekėsi į šią kolekciją įlieti daugiau charakterio, asmeninio braižo. Tai – jau penktoji dizainerio kolekcija mados namams, tačiau belgas vis dar vengia palikti Ch. Dioro šešėlį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.