Kas atsirado anksčiau – basutės ar restoranas?

Skamba keistai, bet šį klausimą ne kartą kėlė mados teoretikai, vertindami sezono mados tendenciją, kurios vardas - „auksas“. Auksinės basutės ant „Dolce&Gabbana“ mados namų podiumo Milano „Metropol“ kino teatre, auksu dekoruotos suknios ir galų gale – aukso karūnos galvoje. Bet kuo čia dėtas Italijos mados diktatorių Domenico Dolce ir Stefano Gabbana restoranas „Gold“ Milano Risorgimento aikštėje?

Šiemet vėl atgimė aukso spindesys tiek interjere, tiek madoje.<br>AP
Šiemet vėl atgimė aukso spindesys tiek interjere, tiek madoje.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Jurga Jurkevičienė („Stilius plius")

May 23, 2013, 7:12 PM, atnaujinta Mar 6, 2018, 8:43 AM

Mada – tai ne tik basutės, rankinės, bižuterija ir rūbai. Mada – tai laikmečio ideologija, kuriai paklūsta prioritetai, žmonių gyvenimo būdas, automobilių ir interjerų dizainas, restoranų meniu.

Drabužių mados ir interjerų dizaino flirtas – žavus ir nepakartojamas. Kai „aukso“ manija prieš kelerius metus nusėdo mados vergių rūbų spintose, ir interjerai be brangaus metalo spindesio ėmė atrodyti liūdni tarsi ligoninės. „Aukso“ virusas plito greičiau, nei to norėjo patys vartotojai, nes mados tendenciją paskelbė prabangos ištroškęs laikmetis.

Šios tendencijos sukelta liga buvo tokia sunki, jog „Dolce&Gabbana“ restorano „Gold“ įvaizdžio kūrėjams irgi teko paklusti. Tai reiškė, kad ir interjerą reikėjo paversti moderniais aukso rūmais. Virtuvės šefai buvo prigrasinti restorane tiekiamą rizotą papuošti aukso spalvos biodulkėmis, o klientų troškulį numalšindavo tyriausias Alpių vanduo „Lauretana“ su aukso etikete. Butelio dizainą sukūręs automobilių kūrėjas Paolo Pininfarina nė negalvojo, kad ir jam teks nulenkti galvą prieš „aukso“ tendenciją.

Vėliau, prasidėjus sunkmečiui, „Gold“ spindesys buvo užtemdytas baltų polikarbonatų plokštėmis. Šįmet jis – vėl atgimė. Ir suspindėjo dar ryškiau.

„Greige“ – (it. pilkos ir kakavos spalvos mišinys) spalvą dievinantis dizaineris Giorgio Armani, rodos, visiems laikams pamiršo savo mėgstamą subtilią eleganciją, išgarsinusią jo vardą pasaulyje. Tik šiandien, iššūkių laikmečiu, „greige“ atrodytų nuobodžiai. Minimalistinį japoniško stiliaus biurą G.Armani nusprendė paryškinti ne tik saikinga ekologijos tendencija, bet ir konceptualiais aksesuarais. Ant Milano biržos vyrų rašomojo stalo ėmė ir suspindėjo aukso pieštukinės, peleninės, šviestuvai.

Ir gyvenamasis būstas, kuriame šįmet karaliauja miško spalvos bei natūralios medžiagos atrodytų liūdnai, jei G.Armani nebūtų ekologiško interjero pagyvinęs iš drabužių spintos pasiskolinta mados tendencija „vedo, non vedo“ – ( it. matyti, bet nesimatyti). Todėl jo interjerų aksesuarų kolekcijoje šįmet žavi skaidraus pūsto Murano stiklo peleninės, šviestuvai, toršerai, dengti aukso dulkėmis.

Būstui individualumo suteikia ir italas Roberto Cavalli. Laukinių žvėrių kailiais išpuoštus brangius rūmus, karališkas pilis kūrėjas puošia aukso spalvos Murano stiklo šviestuvais su RC monograma. Ypatingas apšvietimas paryškina dėmėtų leopardų ir dryžuotų zebrų, žirafų odos piešinio žavesį ir suteikia jam kerinčios prabangos atspalvį. Egzotiška gamta ir jos fauna dvelkiantys Roberto Cavalli drabužiai dizainerio kolekcijose įgyja ir ideologinę prasmę – šio kūrėjo moterys dievina prabangą be stabdžių, kurią užtikrina krokodilo, pitono odos aksesuarai ir „dėmėti“ drabužiai.

Brangios odos puošia ir interjerų baldus. Jų spalvos kinta priklausomai nuo laikmečio.

„Blumarine“ ir „Blugirl“ kolekcijas kurianti dizainerė Anna Molinari – viena švelniausių, romantiškiausių pasaulio moterų. Būtent dėl šios priežasties ji išsikovojo vietą ne tik Italijos mados rinkoje, bet ir Niujorke, JAV moterims prieš keturis dešimtmečius pasiūliusi gausybę modelių rožinių, melsvų ir violetinių megztukų, papuoštų to paties atspalvio kailio apykakle. Šįmet Anna Molinari kolekcijoje – pastelinės spalvos ir liureksas. Spindesio tendencija geriausiai išryškėja blizgių, pastelinių šilko tvilo, atlaso, satino, pliušo audinių fone. Ji persikraustė ir į baldų, bei interjerų salonus su „Blumarine“ logotipu.

Sidabro, aukso, bronzos atspalviai karaliauja ne tik ant podiumo, bet ir viešbučių interjeruose. Annos Molinari sukurtą miegamojo stilių galima vadinti svaiginančiai saldžiu. Bet jį dievina romantikos ištroškę viso pasaulio įsimylėjėliai.

„Versace“ mados namai niekada neatsisakys trijų medūzos galvos spalvų – geltonos, baltos ir juodos derinio. „Aukso“ tendencijos karaliavimo laikais „Versace“ dekore atsirado auksas. O šią žiemą kolekcijos nušvito ir kitų ryškių spalvų gama. Garsūs viešbučiai, puošę kambarius grindimis ir staliukais su medūzos atvaizdu, šįmet siūlo labiau provokuojančias idėjas.

Interjeras be ironijos atspalvio būtų liūdnas ir neitališkas. „Moschino“ mados namai siūlo svetainės staliuką pagyvinti klauno apykaklę primenančia detale. Jis būstui suteikia žaismingumo ir nuteikia optimistiškai.

Žaisti, tikėti ateitimi, suteikti gyvybės garderobui ir būstui ir paryškinti stilių asmeniškumo detale - toks šįmet buvo Italijos mados ir interjerų kūrėjų uždavinys, o laikmečio filosofijos išraiška tapo būtinybė spindėti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.