Prabangos šventovėje pučia modernūs vėjai

Trapi aukštosios mados prabanga, labiau tinkanti muziejaus kolekcijoms, nebevilioja XXI amžiaus moters. Tad kurdami rudens ir žiemos aukštosios mados kolekcijas dizaineriai sulaužė nusistovėjusias taisykles, ir Paryžiaus aukštosios mados savaitėje padvelkė modernūs vėjai.

Paryžiaus aukštosios mados savaitėje padvelkė modernūs vėjai.<br>AP
Paryžiaus aukštosios mados savaitėje padvelkė modernūs vėjai.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Deimantė Bulbenkaitė

Jul 19, 2013, 10:24 AM, atnaujinta Mar 2, 2018, 10:12 PM

Privačius salonus su rinktiniais modeliais pakeitė internetinės vaizdo transliacijos, o elegantišką vardinių kvietimų popierių – elektroniniai laiškai. Kaip ir bet kuri socialinių procesų veikiama sritis, mada pamažu keliasi į internetą.

Didėjantis dėvimosios mados (prêt-à-porter) drabužių pardavimas internetinėse parduotuvėse jau nieko nestebina, planšetinis kompiuteris su visa leidinių biblioteka sveria mažiau nei naujas mados žurnalo numeris, tačiau aukštoji mada buvo tarsi nepaliesta šventovė, kuriai negaliojo XXI amžiaus taisyklės.

Vis dėlto šį sezoną žaidimas keičiasi – jaunesnės kartos kūrėjams užėmus įtakingiausius postus legendiniuose mados namuose, pokyčiai matyti ir aukštosios mados kolekcijose.

Dizaineriai ne tik komentavo kūrinius socialiniuose tinkluose, bet ir priartino aukštosios mados meną prie šiandienos realijų – klienčių poreikių, technologinių naujovių.

Aukštosios mados savaitę pradėjęs dizaineris Rafas Simonsas, kuriantis „Christian Dior” mados namams, savo kolekciją paskyrė pasaulio kultūroms.

„Dior” moteris nebėra mitinė paryžietė – mados namų drabužius dėvi Niujorko karjeristė, Keiptauno menininkė, Šanchajaus maištininkė.

Taigi kolekcijoje buvo galima išvysti ne tik geriausių Paryžiaus meistrų darbus, bet ir siuvinėjimų, audinio formavimo būdų, kurie atspindėjo kiekvieno žemyno tradicinį kostiumą.

Ryškios, šiltos spalvos simbolizavo Afrikos gamtą, neįmantrūs siluetai ir spygliuotas audinys – Rytų smulkmeniškumą, o drapiruotos suknelės priminė indišką sarį.

Atrodė, kad R.Simonsas aukštajai madai suteikė net pankiškų bruožų, mat kai kurios perregimos suknelės beveik visiškai apnuogino manekenių kūnus, o netradiciniai spalvų deriniai priminė psichodeliškus piešinius.

Vis dėlto svarbiausiu pristatymo akcentu reikėtų laikyti netradicinį dizainerio sprendimą pagaliau sulaužyti taisyklę nesamdyti juodaodžių modelių.

Revoliucija įvyko ir ant „Valentino” aukštosios mados pakylos.

Šių mados namų dizaineriai Pierpaolo Piccioli ir Maria Grazia Chiuri nusprendė, kad trapi, šiek tiek efemeriška aukštosios mados nuotaika XXI amžiaus klientei nebėra aktuali.

Po atmintin giliai įstrigusių finansinių iššūkių ji nori drabužių, kuriuos galėtų dėvėti, o ne laikyti kaip meno kolekcijos kūrinį.

Skeptikai iškart sukluso – juk tam skirta dėvimoji mada!

Dizaineriai jiems atsakė subtiliai – „Valentino” moteris mados neskirsto, ji ja mėgaujasi.

Ant aukštosios mados podiumo atsiskleidė ir originali materializmo tema – manekenės demonstravo ne tik nėriniais puoštas sukneles, bet ir praktiškus vilnos paltus, kostiumėlius, net dirbti biure tinkančias sukneles.

Vis dėlto pristatymo finalas sužibo tradicine raudona „Valentino” spalva bei smulkiais auksaspalviais siuvinėjimais.

Panašios idėjos vyravo ir „Atelier Versace” kolekcijoje, kurios pristatymo žvaigžde tapo supermodelis Naomi Campbell.

Dizainerė Donatella Versace pasistengė, kad manekenės demonstruotas drabužis stebintų trumpumu ir blizgių siuvinėjimų smulkumu. Tačiau pristatymui įsibėgėjus buvo galima pastebėti, jog D.Versace rudens idėjos – eksperimentai su oda.

Žvelgiant į preciziškai pasiūtus paltus, tarsi pirštinė priglundančias odines kelnes, stebino aukščiausio lygio kirpimas ir apdirbimas.

Pirmosiose eilėse sėdėjusios Holivudo įžymybės po pristatymo teigė, kad didžiąją dalį drabužių norėtų dėvėti dabar.

Pati dizainerė pabrėžė, kad įkvėpimo šaltiniu tapo mados fotografijos klasikų darbai, kur svarbi kiekviena detalė.

Ši idėja vyravo ir kuriant įstabaus grožio bei detalumo vakarines sukneles, kurių siuvinėjimų smulkumas ir tikslumas traukte traukė žvilgsnį, tačiau erotiškas D.Versace braižas leido išvysti ir nuogas merginų kojas, pečius, net pilvą.

Kitas italų mados korifėjus Giorgio Armani savo kolekcija moteris skatino tapti ne aršiomis vilioklėmis, o švelniomis senojo Holivudo deivėmis.

Pagrindiniu pristatymo motyvu tapo šviesi rožinė spalva, nuotraukose beveik susiliejusi su merginų oda.

Iš lengvų, nepriekaištingai krintančių audinių dizaineris formavo ketvirtojo dešimtmečio stiliaus sukneles, lengvai atpažįstamo „Armani” stiliaus kelnių kostiumėlius.

Nors didžioji dalis kūrinių atrodė labiau tinkami pavasario kolekcijai, kūrėjas nepamiršo subtilių kailinių akcentų, keletą suknelių papuošė juodais nėriniais, juos sluoksniavo.

G.Armani meistriškumą šioje kolekcijoje atskleidė išskirtinis dėmesys smulkiausioms detalėms – kiekvienai manekenei buvo padaryta elegantiška susuktų plaukų šukuosena, pritaikyti brangiųjų akmenų vėriniai.

Trapias perregimas sukneles nepriekaištingai papildė šviesaus satino aukštakulniai bateliai bei basutės su plonyčiais dirželiais.

Savo penktąją aukštosios mados kolekciją pristačiusio italo Giambattistos Valli darbai nustebino jaunatviškumu, subtilumu, juose vyravo itin šviesios spalvos.

Pats dizaineris teigė, kad jį įkvėpė porceliano dirbiniai, jų tyras baltumas, todėl pirmosios ant podiumo pademonstruotos suknelės išsiskyrė trumpumu, daugiasluoksniškumu.

Siekdamas apgauti žvilgsnį G.Valli drabužius siuvinėti nusprendė ne ryškia spalva, o šviesiomis detalėmis, kurių grožį įvertinti galima tik palietus audinį arba į jį pažvelgus iš arti.

Kritikų pagyrų sulaukė ir dizainerio sprendimas atsisakyti nuobodžių vakarinių suknelių modelių – jis drąsiai rinkosi kontrastingą ilgį, trumputes sukneles papildė siaurais perregimais pasijoniais.

Prieš keletą sezonų kūrėjas daugiau dėmesio skyrė didelės apimties drabužiams ir raukiniams, o šįsyk buvo įvertintos jo pastangos išryškinti moteriškos figūros grožį.

Aukštosios mados savaitės diskusijų objektu tapo Paryžiaus grando Jeano Paulio Gaultier kolekcija, skirta garsioms komiksų bei filmų apie nusikaltėles herojėms.

Ant podiumo žingsniavo stilingos vagilės, mirtinai pavojingos moterys, stilinga moteris-katė.

Nors didžioji dalis parodytų modelių atrodė jau matyti dramatiškų dizainerio pristatymų metu, šįkart J.P.Gaultier drąsiau naudojo spalvotą odą, daugiau dėmesio skyrė leopardų kailio raštu margintiems audiniams. Kailį imituojančiomis spalvomis buvo ištapytos net modelių šukuosenos.

Vis dėlto šioje kolekcijoje puikus kūrėjo humoro jausmas beveik peržengė kičo liniją, o vizitine kortele tapęs teatrališkumas atrodė kiek chaotiškai.

Ant podiumo demonstruoti ir smokingo tipo kostiumai, ir futuristišku blizgiu audiniu dekoruoti paltai kailinėmis rankovėmis. Kritikai liko nusivylę, tačiau dizaineris publikai nusilenkė su šypsena.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.