Rudenį ir žiemą į madą sugrįžta moteriškumas

Metas liautis žvalgytis į ateitį. Tai ne tik vienas pagrindinių šio rudens sezono šūkių, bet ir subtilus garsių mados kūrėjų pasiūlymas atsigręžti į praeitį – į moteriškumo aukso amžių.

„Christian Dior”.<br>AP ir „Reuters” nuotr.
„Christian Dior”.<br>AP ir „Reuters” nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Deimantė Bulbenkaitė

Aug 28, 2013, 12:59 AM, atnaujinta Mar 1, 2018, 5:17 PM

Geriausių rudens sezono kolekcijų iš Paryžiaus ir Milano apžvalgose dažnai minimas Alfredo Hitchcocko vardas, rašo dienraščio  „Lietuvos rytas“ priedas „Stilius“.

Praėjusio amžiaus vidurio britų režisieriaus darbai šį rudenį ir žiemą vėl iškils į dienos šviesą. Tiesa, ne kino juostose, o madingos moters garderobe, mat šių dienų drabužių kūrėjai susižavėjo įstabiais filmų kostiumais, elegantiškomis aktorėmis ir klasikiniu moteriškumu.

Grace Kelly, Ingrid Bergman – tai tik kelios Holivudo žvaigždės, kurios talentingojo filmų meistro dėka vadinamos XX amžiaus stiliaus dievaitėmis.

Jų dėvėti klasikinio kirpimo kostiumėliai, moterišką figūrą pabrėžiančios vakarinės suknelės ir nepriekaištingai parinkti aksesuarai praėjusio amžiaus šeštąjį dešimtmetį pavertė elegancijos aukso amžiumi, kuris padėjo pamiršti pokario nepriteklių ir paragino moteris labiau rūpintis išvaizda.

Nuslūgus keletą pastarųjų metų vyravusiai minimalizmo bangai šeštuoju dešimtmečiu susidomėjo ir garsūs mados kūrėjai, savaip interpretavę A.Hitchcocko filmų herojų įvaizdį.

Jų kolekcijose per didelius vyriško kirpimo drabužius pakeitė apdarai pabrėžtu liemeniu ir švelniai platėjantis kelius siekiantis sijonas. Kur ne kur galima išvysti ir valiūkiškai atidengtus pečius, asimetrišką iškirptę.

Puikius kostiumėlius ir romantiškas sukneles papildė klasikiniai aukštakulniai smailėjančiomis noselėmis, prabangios odos rankinės, elegantiškos pirštinės.

Vieną geriausių sezono kolekcijų sukūrusi mados namų „Gucci“ kūrybos direktorė Frida Giannini daug dėmesio skyrė apvaliai pečių linijai ir pabrėžtiems klubams – per pristatymą manekenės demonstravo griežtos, tačiau moteriškos figūros linkius atkartojančios konstrukcijos paltus ir kostiumėlius.

Dizainerė pritaikė ir klasikinį „houndstooth“ raštą (dar vadinamą žąsies kojelėmis), kai kuriuos kostiumėlius ar pieštuko formos sijonus siuvo iš metalizuotos odos.

Milane pagyrų sulaukė ir „Bottega Veneta“ kolekcija.

Nors kai kurios kokteilinės suknelės žėrėjo ryškia raudona ir garstyčių geltona spalvomis, dizaineris Tomas Maieris sukūrė ir nemažai juodų suknelių bei paltų.

Itin puikiai atrodė prie klasikinių drabužių priderintos nedidelės rankinės, juodos odos pirštinės.

Panašų įvaizdį savo modeliams taikė ir mados namai „Prada“, kurių kolekcijoje išlaikytas šeštojo dešimtmečio siluetas, tačiau modernumo suteikė sluoksniavimas, nebaigtumo efektas.

Paryžiuje šeštojo dešimtmečio idėjas ant podiumo užkėlė „Christian Dior“ dizaineris Rafas Simonsas.

Jo modeliuotos suknelės ir kostiumėliai atrodė tarsi atnaujintos paties Christiano Dioro kurtų drabužių versijos.

Subtiliai pailgintas liemuo, „new look“ (pabrėžtas liemuo ir platėjantis sijonas) įvaizdžio proporcijas primenantys sijonai ir ryškiai raudonos modelių lūpos sukūrė istorinę pristatymo nuotaiką.

Panašių idėjų buvo galima pastebėti ir „Nina Ricci“ kolekcijoje, skirtoje lemtingai moteriai, ir „Lanvin“. Pastarąją sukūręs Alberas Elbazas į šeštojo dešimtmečio siluetą pažiūrėjo netikėtai – pasitelkęs minimalizmą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.