N.Mandela įkvėpė sparčiai populiarėjančius drabužių kūrėjus

Sėkmingu prekės ženklu gali tapti daug kas: raidės, spalvų gama, figūros ar skaičiai. Tačiau ar gali ką nors sužavėti marškinėlius ar megztinį puošiantis skaičių derinys, reiškiantis kalinio numerį? Prieš dvejus metus Pietų Afrikos Respublikoje pristatytas naujas prekės ženklas įrodė, kad taip. Ypač jei šį numerį ant pilkos kalinio uniformos net 27 metus nešiojo pats Nelsonas Mandela.

Daugiau nuotraukų (1)

Nida Degutienė ("Stilius plius)

2013-10-21 18:28, atnaujinta 2018-02-20 23:32

Numeris 46664 (reikia tarti four-double six-six-four) dažnam yra tiesiog skaičius. PAR šį ypatingą ženklą žino kiekvienas. Tai skaičius, dešimtims milijonų juodaodžių reiškiantis sunkiai iškovotą laisvę. Tačiau 46664 šiandien simbolizuoja ne vien pergalę prieš apartheidą, bet ir saviraiškos laisvę. O mada ir stilius - bene stipriausia saviraiškos forma.

Kai 2011 metų pavasarį Pietų Afrikos Respublikos dizaineriai ėmėsi kurti jaunatvišką drabužių kolekciją, pažymėtą garsiojo kalinio numeriu, verslo sėkmė buvo tarsi užprogramuota: svajonė unikalius Afrikos mados akcentus perkelti į plačiai vyraujantį pasaulį stilių išsipildė su kaupu. Debiutavusi kasmetinėje PAR mados savaitėje, linksmus ryškiaspalvius drabužius pristačiusi kompanija negalėjo atsiginti norinčiųjų prekiauti jų gaminiais. PAR gyventojai tiesiog ėjo iš proto dėl kiekvieno naujai pasirodžiusio kolekcijos gaminio. Niekam nekilo abejonių, kad šis prekės ženklas netrukus taps globalus. Dar tais pačiais metais 46664 numeriu ir istoriniais taikaus sugyvenimo šūkiais papuošti drabužiai ilgai neužsigulėjo Botsvanos, Namibijos, Svazilando ir Angolos parduotuvėse, o netrukus jais ėmė puoštis ir amerikiečiai, kanadiečiai, brazilai, portugalai, vokiečiai...

PAR menininkus Madiba (taip N.Mandelą vadina vietos žmonės) įkvepia kurti jau ne vieną dešimtmetį. Muzikantai jam skiria dainas, dailininkai kuria paveikslus, spinduliuojančius dėkingumu už iškovotą laisvę, o naujasis 46664 prekės ženklas - drabužių dizainerių duoklė mylimam politikui. Pakrikštytas "vieninteliu sąžiningu Pietų Afrikos Respublikos prekės ženklu", 46664 tapo tvirčiausiu tiltu tarp N.Mandelos ideologijos ir vietos jaunimo. Kasmet gyvosios tautos legendos gimtadienis ar kita svarbi sukaktis tampa proga pristatyti naują laisvalaikio drabužių liniją, kurioje atsispindi kaskart kita Madibos aistra.

Pirmaisiais - 2011 metais vietos dizainerių komanda, vadovaujama Chris Vogelpoel ir Barbaros Tosalli, atidavė duoklę N.Mandelos garbinamam boksui. Ryškių spalvų laisvalaikio drabužių kolekcija, kurios detalės pasiekė kiekvieno PAR gyventojo širdį, buvo tarsi tikras nokdaunas mados pasaulyje. Šūkis "Viskas mūsų rankose" ("It's in our hands"), kuris seniai tapo viena labiausiai cituojamų N.Mandelos frazių, raginančių pradėti keisti pasaulį nuo savęs, atsirado pačiose netikėčiausiose drabužių vietose - po trumparankovių palaidinių apykakle ar ant sportinių batelių raištelių. Specialiai suburta kūrėjų komanda su Craigu Naive'u priešakyje kūrė vien marškinėlius: simboliniai ir dažnai provokuojantys užrašai išreiškė kertines buvusio Pietų Afrikos Respublikos prezidento moralines vertybes.

2012 metų kolekcijoje vyravo platūs vyriški marškiniai, išmarginti afrikietiškais raštais ir motyvais -- tokie, kokius ypač mėgo vilkėti N.Mandela, kai 1994 metais pradėjo eiti šalies prezidento pareigas. Žiemos kolekcijoje 46664 dizaineriai pristatė madingų spalvų megztinius su minkštais gobtuvais, užsegamus plačiu užtrauktuku. Rusvai žalsvos spalvos ir džinsinės kelnės buvo papuoštos netikėtų spalvų kniedėmis, neįprastų formų kišenėmis ir kontrastuojančio atspalvio juosmens pamušalais???. Didžiausiu atradimu tapo gėlėti vyriški marškiniai, atspindintys autentišką Afrikos regiono kultūrinę ir estetinę saviraišką. Tikra šaltojo sezono sensacija tapo susagstomi ryškiai geltoni ir violetiniai vyriški megztiniai su meniškomis didelių sagų kilpomis.

2012--2013 metų pavasario ir vasaros moteriškų drabužių tonai -- jausmingi ir melancholiški, tarsi įkvėpti sultingų braškių, žalių vynuogių ir auksinių obuolių spalvų paletės. Lengvi apdarai tinkami dėvėti tiek dieną, tiek pasipuošti per vakarėlį. Afrikos safarių įkvėpti raštai laisvai krintančių moteriškų drabužių linijoje sušvelninti geidulingomis linijomis, o juos derinti siūloma su siaurais džinsais ir masyviais papuošalais.

Kol talentingi dizaineriai Johanesburge baigia dėlioti paskutines 2013--2014 metų pavasario ir vasaros kolekcijos detales (vasara Pietų Afrikos Respublikoje prasideda gruodį ir trunka iki kovo), mados kritikai ir ištikimi pirkėjai laukia naujienų apie naujus menininkų sumanymus. Niekas neabejoja, kad naujausioje linijoje būtinai išliks egzotiški gėlių ornamentai, kurie šiemet itin ryškiai suspindėjo ant Niujorko podiumų, ir patogūs sportiniai bateliai, nuo pat pirmos dienos užkariavę jaunų žmonių širdis.

Pasaulį žavintis naujasis prekės ženklas, pažymėtas PAR lyderio kalinio numeriu, turi ir dar vieną prasmę: dalis lėšų už parduotus gaminius yra skiriama N.Mandelos fondui, prisidedančiam prie kovos su didžiausia XXI amžiaus rykšte - AIDS. "Žingsnis po žingsnio mes galime pakeisti ne tik savo bendruomenę, bet ir visą pasaulį. Reikia visai nedaug: dėvint 46664 lengva prisidėti prie gerų darbų!" - įsitikinės Achamtas Dangoras, vienas kompanijos vadovų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.