Italų dizaineriai į madą grąžina moteriškumą

Specialiai „Stiliui”, Milanas

Italijos dizainerių moto - moterys turi atrodyti moteriškai.<br>AP nuotr.
Italijos dizainerių moto - moterys turi atrodyti moteriškai.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Vilmantė Ališauskaitė

Nov 16, 2013, 3:49 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 8:16 AM

Mados istorija palaimins tuos, kurie šiais metais nors akies krašteliu nužvelgė Milane pristatytas 2014 metų pavasario ir vasaros kolekcijas. Tokio kvapą gniaužiančio moteriškumo garbinimo jau seniai neteko regėti. Itališkas grožis ir moters šlovinimas sulaukė savo aukso amžiaus.

Pastaruoju metu, kai italų dizaineriai turtuoliams siuvo „prabangos be stabdžių” etiketę, kinų siuvėjai tyliai ir labai pigiai – o tai reiškia ir neskoningai – aprengė visą likusią Italijos dalį. Išlavintos akies neapgausi – elegantiškai dar rengiasi tik mamos ir močiutės.

Malonumus dievinančiai Italijai primestas XXI amžiaus „perpetuum mobile” (amžinojo variklio) pagaliau užgavo italių ambicijas. Juk imta netekti savo kultūros dalies. Todėl italai vėl nutarė niekur neskubėdami mėgautis gyvenimu, o moterys – vėl tapti moteriškos.

Ateinančių metų pavasarį ir vasarą moteriškumui išaukštinti sukurta tiek daug, kad iškyla dvejonė, ar bus atlaikytas toks iššūkis. Viskas taip trapu, peršviečiama, efemeriška.

Vaivorykštės spalvų, marginimo raštų, siuvinėjimo, nėrinių ir gėlių gausą dizaineriai tapatino su itališka virtuve, duokle Italijos saulei, jūrai, vynui.

Avalynė. Moters pėdas dizaineriai visokeriopai apraizgė satino juostelėmis („Alberta Ferretti”), odos diržais su sagtimis („Versace”), apdėliojo žalsvai melsvo turkio kutais („DSquared2”), užkėlė ant platformos („Luisa Beccaria”), apvyniojo iki kelių nesuskaičiuojamais odos rėželiais („Roberto Cavalli”) ar tiesiog po kulnu pakišo graikišką koloną („Dolce & Gabbana”).

Nėra abejonių – moters čiurna kitą šiltąjį sezoną taps grožėjimosi objektu.

Tipažas. Koks jis? Ar ir vėl mada palanki tik jaunai moteriai? Tik ne Italijoje. Pavasariu mėgausis savimi pasitikinti, švytinti įvairaus amžiaus moteris. Savo moterišką prigimtį ji vertina kaip didelę dovaną.

Įkvėpimas. Sukurti grožio persunktas kolekcijas dizainerius įkvėpė visiškai skirtingi kūrybiniai šaltiniai: Miuccią Pradą – Diego Riveiros ir kitų Meksikos menininkų darbai, „DSquared2” dizainerius Deaną ir Daną Catenus – amerikietė plaukikė, aktorė Esther Williams bei amerikiečių turistai, kurie apsistodavo Akapulke XX a. šeštąjį dešimtmetį.

„Idėjų sėmiausi iš tipiškų sportui skirtų drabužių”, – sakė „Gucci” mados namų kūrybos vadovė Frida Giannini.

„Fendi” mados namams atstovaujantis Karlas Lagerfeldas kolekciją kūrė susižavėjęs interneto galimybėmis, judėjimo idėja, galimybe pažvelgti į ateitį.

O duetui „Dolce & Gabbana” įkvėpimo šaltiniu tapo gimtoji Sicilija ir neišsemiamas Graikijos idėjų lobis. Tai, prie ko prisiliečia šis duetas, tampa pasaka ar kinu, tik būtinai itališku.

Siluetas, forma. Jų tokia įvairovė, kad lengviau bus paminėti, jog nebematysime itin seksualių, kūną aptempiančių drabužių. Absoliuti judesių nevaržanti laisvė, plazdančios ar tiesios suknelės arba dar neseniai populiarus šeštojo dešimtmečio smėlio laikrodžio siluetas.

Audiniai ir medžiagos. Tarp ploniausio šilko, satino, šifono, organzos, lazeriu išpjaustytų nėrinių, gofruotų audinių, kristalais ir akmenimis nusagstytų medžiagų, krokodilų odos ir medvilnės madingiausias 2014 metų pavasarį ir vasarą taps kailis. Nors kailis šiltuoju metų laiku jau seniai nebe naujiena – ši tendencija prasidėjo prieš kelerius metus, o drąsuolė M.Prada gėlėmis išmargino vasarai skirtus puskailinius.

Kito pavasario „Fendi” lazeriu išpjaustyti margaspalviai kailiniai gaminiai primins mikroschemą, „Roberto Cavalli” purus lapių kailis priglus prie suknelės šilko. Kerinčio grožio „Gabriele Colangelo” kailinės liemenės nublanks prieš kailinių rankinių, apyrankių, žiedų ir sijonų gausą.

Spalva. Gausioje spalvų pasiūloje gyvenimo džiaugsmu dvelkia nauja švelni levandų spalva. Pusiausvyrą intensyvioms juodai, mėlynai, oranžinei, mangų, ryškiai raudonai, geltonos saulės, alyvinei, šokolado, omarų („Gucci”) spalvoms sudarys „Blugirl” mados namų paletė – balta, sidabro, platinos, ledo, šviesiai rožinė.

Marginimai. Žmogaus vaizduotės ribas pralenkiantys marginimų raštai, žydinčių migdolų fonas, subtilus baltų ir rausvų gėlių žydėjimas, senovės Graikijos griuvėsių motyvai, grafiški piešiniai, suknelės ir kostiumai, tarsi austi iš gryno aukso. Kaip antai žirafų kailio ir drugelių kaimynystė tame pačiame „Angelo Marina” aprangos komplekte.

Tačiau madingiausiu galima pavadinti „mirga marga” motyvą, įkūnytą „Emilio Pucci”, „Missoni”, „Etro” kolekcijose.

Aksesuarai. „Roberto Cavalli” kutai kuteliai, auksinės „Dolce & Gabbana” monetos nuo mažiausių iki lėkštutės dydžio, diržai-puošmenos, masyvūs akmenų ir kristalų papuošalai, akiniai, primenantys katės akių formą, tik papildys ansamblį, bet netaps pagrindiniu aprangos akcentu.

Šukuosenos. Aukštai sukelti masyvūs kuodai, plaukų juostos ir lankeliai („Paola Frani”), atgal atmesti ir veltu viršugalviu „DSquared2” modeliai, lyg antikinių statulų garbanos, perjuostos įspūdingais „Dolce & Gabbana” lankeliais. Prie viso to dera makiažas, primenantis ką tik švariai nupraustą, gaivų veidą („Roberto Cavalli”). Toks subtilus šukuosenos ir makiažo derinys tik labiau paryškins aprangos grožį.

Lengva nuspėti, kad tarp kimono kirpimo marškinių, trapecijos formos švarkų ir paltų, įspūdingų formų skrybėlių suknelė taps absoliučiu ateinančio pavasario koziriu. Pavyzdžiui, „Roberto Cavalli” tunika, „Giorgio Armani” šilkverpio kokoną primenanti suknia ar „Etro” – tarsi milžiniška drapiruota skara.

Nenuostabu, kad daugybė italų dizainerių apnuogino vieną intymiausių moters drabužių – liemenėlę („Fausto Puglisi”, „Moschino”, „N21”, „Versace”, „Pucci”, „Gucci”), paversdami ją pikantiškiausia ateinančio sezono mados tendencija. Aršiausia mados revoliucionierė M.Prada ją užsegė tiesiog ant suknelių ir paltų.

Jei aplinkybės ar nuotaika neleidžia vilkėti suknios, o drąsos stoka – liemenėlės, imkite vyrišką kostiumą ir sunaikinkite jame bet kokį vyriškumo pėdsaką („Salvatore Ferragamo”, „Giorgio Armani”, „Trussardi”). Tuomet jis taps dar vienu jūsų žavesio ginklu „Spirito cosi italiano” – persmelktu itališka dvasia.

Žavėjo ir lietuvė

* Mados namų „Dsquared2” kolekcijos visuomet būna persmelktos skoningos erotikos. Dizainerių brolių D. ir D.Catenų idėją puikiai perteikė lietuvė manekenė Agnė Končiūtė (17 m.).

* Ji demonstravo ne vieną drabužį, tačiau labiausiai visus sužavėjo audringo dangaus mėlio paplūdimio kostiumėlis. Nors jis ne iš dviejų dalių – liemenėlės ir bikinio, o vientisas, tačiau vis tiek atrodė gaiviai ir seksualiai. Kostiumėlis paryškino liauną Agnės figūrą – grakštų liemenį, ilgas kojas.

* Kolekcija buvo palydėta ilgai netylančiais aplodismentais.

Mados pasaulyje – nauji adresai ir vardai

* Naujausia Milano mados tendencija tapo pakitęs matavimo vienetas. Matuojama nebe drabužių centimetrais, o marmuru spindinčių prabangių parduotuvių kvadratiniais metrais.

* Garsiausi mados namai Milano moterų mados savaitės metu nepaliaujamai varžėsi: nuo 450 kvadratinių metrų „Ferragamo” naujai renovuotos parduotuvės Montenapoleonės gatvėje iki 280 kvadratinių metrų Irako architektės Zahos Hadid sukurtu interjeru „Stuart Weitzman” ne mažiau garsioje Šv.Andriejaus (Sant Andrea) gatvėje. Žinomo avalynės prekės ženklo šventėje sužibėjo manekenė Kate Moss – ji perkirpo prabangios parduotuvės atidarymo juostą.

* Atnaujinti ir iki spindesio išblizginti net du nauji „Prada” salonai, skirti vyrams, toje pačioje Montenapoleonės gatvėje ir Vittorio Emanuele II galerijoje.

Skambant Frederico Sanchezo muzikai, dizainerė Miuccia Prada kartu su vyru Patrizio Bertelli pasitiko 2000 kviestinių svečių.

* Naują stiliaus ir mados kalyklą toje pačioje gatvėje „Fendi” įkūrė XVI amžiaus Didžiuosiuose Carcassolos rūmuose (Casa Carcassola-Grandi).

* Praėjusią mados savaitę pirmąkart debiutavo daug mados ženklų, tokių kaip „Tod’s”, „Fay”, „Costume National” ir talentingoji Stella Jean. Visi jie negailėjo įspūdingų sumų, kad jų pasirodymuose netruktų prabangos.

* Koks rezultatas? Įvyko mados savaitė, kuri turi galių konkuruoti su Paryžiaus mados savaitės magija ir žavesiu. Tai buvo ypač pastebima festivalio „White” įkūrėjo Massimiliano Bizzi pasirinktos Romos dizainerės Ludovicos Amati kolekcijoje, pristatytoje Sforcų pilyje. Plazdančios suknelės harmoningai tiko prie vienų gražiausių miesto istorinių paminklų. Juk jaunieji talentai yra mados ateitis.

* „Atrasti ir puoselėti talentą yra „Kering” holdingo ir jo valdomų prekės ženklų prioritetas”, – sakė 77 metų prancūzų magnatas ir vienas įtakingiausių žmonių šiuolaikinio meno pasaulyje François Pinault.

Tai antra pagal dydį pasaulyje prabangos prekių grupė PPR, pasiūliusi 23 stažuotes jauniems kūrėjams savo valdomų aštuonių prekės ženklų įmonėse: „Gucci”, „Bottega Veneta”, „Brioni”, „Sergio Rossi”, „Boucheron”, „Girard-Perre Gaux”, „Jeanrichard” ir „Pomellato”.

„Mane ypač sudomino naujos jaunų dizainerių idėjos. Miestas buvo perpildytas užsieniečių: kolegų iš Azijos, Amerikos, Vokietijos ir Rusijos. Aplodismentai Nacionaliniams mados rūmams, kurie puikiai suorganizavo šią mados savaitę”, – sakė Federico Giglio, šešių parduotuvių savininkas iš Palermo. – Paryžiuje mada daugiau teatrališka, gražesnės vitrinos, bet Milanas išlieka mados sostine, kurioje daromas verslas.”

* Mados savaitė, skirta 2014 metų pavasario ir vasaros sezonui, pateikė 132 kolekcijas, 74 mados šou.

* „Esu maloniai nustebintas teigiamų vertinimų, kurių sulaukiu net iš žmonių, kurie nesusiję su mados pasauliu”, – sakė Italijos nacionalinių mados rūmų prezidentas Mario Boselli.

Visai neseniai paskyręs naują mados rūmų valdančiųjų direktorių tarybą, M.Boselli intriguojamai pateikė administratoriaus kandidatūrą.

„Anonsuosime, bet nekomentuosime. Tai paaiškės spalio 16 dieną”, – sakė jis.

Nors jau dabar žinoma, kad ja taps Jane Reeve – Oksfordo universiteto absolventė, užsienio kalbų ir anglų literatūros specialistė, šiuo metu atstovaujanti žiniasklaidos bei reklamos bendrovei „J.Walter Thompson Italia”.

Šis paskyrimas yra strateginio plano, kaip atgaivinti susidomėjimą Italijos mados industrija ir užsitikrinti mados sostinės pozicijas, dalis.

* Organizatoriai mados savaitės baigiamąjį pokylį surengė tikrame Milano brangakmenyje – Karališkuosiuose rūmuose (Palazzo Reale).

Miesto meras Giuliano Pisapia ir mados prezidentas M.Boselli sukvietė žiniasklaidos atstovus, pirkėjus, mados, kultūros ir verslo asmenybes kartu atšvęsti į Paryžių iškeliaujančio mados įvykio.

* Putojančio „Franciacorta” vyno purslai ir geriausi degtinės „Grey Goose” kokteiliai liejosi į taures Kariatidžių menėje (La Sala delle Cariatidi), kuri dar neseniai buvo virtusi podiumu jauniems pradedantiems dizaineriams.

Svečiams buvo suteikta galimybė pirmiesiems apsilankyti parodoje „Pollock e gli Irascibili. La scuola di New York”, kuri vienija daugiau kaip 60 šedevrų, atkeliavusių iš Niujorko Whitney meno muziejaus. Tai susirinkusiems tapo dar viena galimybe atšvęsti meno ir mados sąjungą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.