Vilniečio anūkas A.Joffe uždega mados pasaulį laisvės idėjomis

Mados pasaulyje puikiai žinomo prekės ženklo „Comme des Garçons“ vadovas Adrianas Joffe (60 m.) vaikščiodamas Vilniaus gatvėmis jaučiasi lyg namie. Nieko keista – savitu stiliumi išsiskiriančių mados namų vadovo gyslomis teka ir lietuviškas kraujas.

Nuo mažų dienų A.Joffe svajojo apie mokytojo profesiją, domėjosi Rytų kultūra, tačiau pasuko į mados pasaulį.
Nuo mažų dienų A.Joffe svajojo apie mokytojo profesiją, domėjosi Rytų kultūra, tačiau pasuko į mados pasaulį.
Daugiau nuotraukų (1)

Monika Svėrytė

Apr 3, 2014, 8:10 AM, atnaujinta Feb 14, 2018, 10:19 PM

Vaikystę A.Joffe praleido Pietų Afrikoje, būdamas aštuonerių su tėvais ir vyresne seserimi persikraustė į Angliją, o dabar gyvena tarp Prancūzijos, Japonijos ir JAV. Kurį pasaulio kraštą A.Joffe laiko savo namais? Ieškodamas atsakymo į šį klausimą jis tik gūžčioja pečiais – esą visur galima rasti sentimentų. „Nesijaučiu prisirišęs prie vienos šalies, galbūt tai dėl žydiško kraujo“, – „Lietuvos ryto“ žurnalui „Stilius“ juokauja jis.

Verslininko motinos tėvai gimė Lenkijoje, tėvo – Lietuvoje. „Mano senelis gyveno Vilniuje, buvo farmacininkas. Mažai jį teatsimenu – mirė, kai buvau mažas. Gaila, kad nebeturiu giminių Lietuvoje, jie rusų okupacijos metais išsilakstė po užsienį“, – prisimena pašnekovas.

Nepaisant to, A.Joffe puoselėja šiltus prisiminimus apie Lietuvą. Darbo reikalais viešėdamas Vilniuje jis aplankė sinagogą, kurioje ypač mėgo lankytis jo senelis. „Vilnius – labai gražus miestas. Svečiavausi čia vos tris dienas, tačiau vaikščiodamas gatvėmis jaučiausi lyg kažkuriuose iš savo namų“, – prisipažįsta jis.

Beveik prieš tris dešimtmečius į „Comme des Garçons“ veiklą įsitraukęs verslininkas nuolat pabrėžia: mados pasaulyje svarbiausia nesivadovauti jokiomis sukurtomis taisyklėmis, verčiau susigalvoti savas. „Comme des Garçons“ siekia išlaisvinti kiekvieno individualų vidinį pasaulį, pajusti laisvę ir atitrūkti nuo standartinių idėjų.

Ir visai nesvarbu, ar per spalvingus, originalius, netikėtų formų ir detalių kupinus drabužius, ar per neįprastus kvepalus – visa tai neretai žavi meniškas, eksperimentuoti ir išsiskirti nebijančias asmenybes.

Jis visuomet stengiasi mąstyti kūrybiškai, o kūrybiškumas, pasak jo, neturi ribų. Esą mada, grafinis dizainas, net architektūra ar parfumerija glaudžiai susiję.

Panašiai yra sakiusi ir mados namų „Comme des Garçons“ įkūrėja, dizainerė ir Adriano žmona Rei Kawakubo. Ji tiki – drabužiai, kuriuos kuria „Comme des Garçons“, nėra skirti vilioti, nes žmogus turi spinduliuoti patrauklumą iš vidaus. Tuščiavidurė vilionė jai siejasi su paviršutiniškumu.

Nuo 1994 metų „Comme des Garçons“ ėmėsi ir parfumerijos. Tačiau neįprasti aromatai – ne kiekvieno nosiai. Ar galite identifikuoti rašalo, garažo, o gal net aukso, molekulės kvapą? „Comme des Garçons“ gali. Būtent tokiais neįprastais aromatais dvelkia mados namų kurti kvepalai. „Kurti kvepalus nusprendėme tik su sąlyga, kad padarysime ką nors nauja“, – yra sakęs A.Joffe.

Tačiau kaip pavyksta rasti pusiausvyrą tarp komercijos bei meno ir išlikti nepriklausomam?

„Tai labai kompleksiška. Man svarbiausia kūryba, verslas – antroje vietoje. Kitaip šio proceso neįsivaizduoju. Kita vertus, nevykdydama verslo, jokio kompanija neišsilaikytų. Turi būti pusiausvyra. Ji – sėkmės pagrindas“, – sako jis.

A.Joffe įsitikinęs – žmonės, kurie organizuoja mados savaites, tarptautinės bendrovės ir audimo fabrikai – visi jie diktuoja stilių, kuris bus madingas tam tikrą sezoną. Kita vertus, bandydamas prisitaikyti praloši. Reikia kurti, nuolat ieškoti ko nors naujo, įdomaus.

Į mados pasaulį jis įsitraukė visai netikėtai. Nuo mažų dienų A.Joffe svajojo apie mokytojo profesiją, domėjosi Rytų kultūra, studijuodamas magistrantūroje Londone norėjo iš arčiau pažinti Tibetą. Tačiau tuomet į valdžią atėjusios dabar jau šviesaus atminimo Margaret Thatcher sprendimu Londone esantis fakultetas netikėtai buvo uždarytas – vaikinui teko sukti galvą, ką veikti toliau.

„Prieš tai kurį laiką gyvenau Japonijoje ir laikui bėgant supratau, kaip pasiilgau šios šalies. Svarsčiau: gal tęsti studijas Kalifornijoje, o gal keliauti po Indiją, tačiau galiausiai nusprendžiau grįžti į Japoniją“, – prisimena A.Joffe.

Išvykęs į Japoniją A.Joffe nusprendė padėti seseriai, kuri kūrė megztinius. Po truputį jis vis labiau įsitraukė į sesers pasufleruotą veiklą: gavo licenciją, tapo jos drabužių platintoju, pradėjo plėtoti verslą.

Netrukus su vienu bičiuliu aptiko tuomet dar mažai kam žinomus mados namus „Comme des Garçons“. „Susitikimas buvo lemtingas. Po penkerių metų, 1987 metais, prisijungiau prie kompanijos ir tapau komercijos vadovu Paryžiuje. Man taip patiko, kad nuo to laiko nebegaliu dirbti niekam kitam“, – juokiasi jis.

Tuomet jis susipažino ir su R.Kawakubo – ji tapo ne tik kolege, bet ir žmona. Darbas juos suartino, o ne priešingai, kaip neretai nutinka kartu dirbančioms ir gyvenančioms poroms.

„Su Rei dirbame skirtingus darbus: ji atsakinga už dizainą, aš – už verslą. Tačiau namuose esame šeima, mėgstame keliauti, pažinti naujas vietas“, – sako jis.

A.Joffe vertina nuoširdumą, laisvę ir nepriklausomybę, taip pat žinias ir išminties nestokojančias asmenybes. Jis žavisi Tibeto dvasiniu lyderiu Dalai Lama, Pietų Afrikos Respublikos didvyriu Nelsonu Mandela, Mianmaro opozicijos politike Aung San Suu Kyi, aktore Angelina Jolie. „Mane įkvepia žmonės, kuriems svarbu saviraiška, kurie geba dirbti labdaringai, nebijo pasiaukoti dėl kitų“, – sako jis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.