Klaidos, kirpėjams kainuojančios klientus

Kokybės neatitinkanti paslaugų kaina, ar prastai parinkta grožio salono vieta? O gal pernelyg plepi kirpėja ir nyki, radijo programas retransliuojanti muzika? Apklausus pusketvirto šimto klientų Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje įsikūrusiuose grožio salonuose paaiškėjo, kas greičiausiai nubaido kirpėjų klientus ir kas svarbiausia žmogui, svarstančiam, kuriam profesionalui patikėti savo plaukus.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 28, 2014, 1:31 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 11:13 AM

Ramybė, skoninga aplinka ir audio fonas

Stereotipas, kad kirpykloje galite išgirsti naujausias apkalbas, o auksaburniai kirpėjai uždirba ne mažiau už auksarankius, gerokai pasenęs. Kaip parodė apklausa, tarp dažniausiai salonuose suerzinančių dalykų klientai mini plepalus – tiek pačių kirpėjų, tiek garsiai diskutuojančių kitų klientų. Neskoningai įrengti salonai suerzina tik kas ketvirtą lankytoją, netvarkingai atrodantys salono darbuotojai – 40 proc. apklaustųjų, o dviem trečdaliams respondentų užkliūva Lietuvos grožio salonų švara.

Kas trečias grožio salono lankytojas susinervins, jeigu atliekamas grožio procedūras lydės prastai parinkta muzika. Diskžokėjas, radijo laidų vedėjas Modestas Švoba-Rembo, reguliariai kuriantis muzikinius rinkinius keliems Lietuvos grožio salonams, žodžių į vatą nevynioja: „Esi tas, ko klausaisi, ir jeigu grožio salonas savo klientus verčia klausytis radijo stoties, grojančios pop estrados šlagerius, tai vargu ar tokia vieta turi savo veidą. Užėjęs pagalvočiau, kad patekau ne ten, kur norėjau“. Diskžokėjas pasakoja, kad kurti muzikinius rinkinius salonams buvo įdomus iššūkis, kuris nepabosta iki šiol: muzika turi būti kiek neutralesnė, nenuvažiuojanti į pernelyg klubinius variantus, tinkama ir fonui, ir ramiam klausymuisi, neerzinanti net gan skirtingo muzikinio skonio žmonių.

Ieško kokybės, bet atleidžia klaidas

Aplinka, salono vaizdas, kirpėjo asmeninės savybės – svarbios, bet toli gražu ne pačios svarbiausios aplinkybės, nulemiančios kirpėjo klientų srautą ir lojalumą. Absoliuti dauguma apklaustųjų (93 proc.) pareiškė, kad renkantis kirpėją vienas iš svarbiausių kriterijų yra jo profesionalumas ir darbo kokybė. Galima būtų spėti, kad į kokybę orientuoti klientai yra pakankamai išrankūs ir kritiški jų galvas tvarkantiems meistrams, tačiau apklausos rezultatai rodo ką kita: net 70 proc. respondentų į klausimą „Ar esate atlaidus savo kirpėjo klaidoms?“ atsakė maksimaliai atlaidžiai, pasirinkdami atsakymą „Kirpėjai – irgi žmonės, todėl normalu, kad kartais suklysta“.

Net jei kirpėjas sugadintų kliento plaukus (tarkime, po cheminių procedūrų ar nekokybiško dažymo), tik kas trečias klientas atsisakytų jo paslaugų ir ieškotųsi kito meistro. Dar mažiau grožio salonų lankytojų teigė reikalavę grąžinti pinigus po nekokybiškai atliktų paslaugų (1 proc.) ar ištaisyti broką – perdažyti, pataisyti kirpimą, atlikti plaukus atkuriančią procedūrą ir pan. (17 proc.). Klientų pasitikėjimą savo kirpėju liudija ir tai, kad net 72 proc. apklaustųjų tvirtino besistengiantys laikytis plaukų priežiūros rekomendacijų, kurias išgirsta iš savo kirpėjo, o 39 proc. stengiasi naudoti savo kirpėjo rekomenduotas plaukų priežiūros priemones.

„Kiekvienas kirpėjas turėtų nepamiršti, kad jo darbas nesibaigia klientui pakilus iš kėdės. Paaiškinkite žmogui, kaip tinkamai prižiūrėti plaukus, parekomenduokite individualiai jam tinkančias formavimo ir priežiūros priemones, galų gale, patarkite, kaip kuo ilgiau išsaugoti puikų jūsų sukurtą rezultatą – pavyzdžiui, palaikant dažytą spalvą kondicionieriais su pigmentais, arba kaskart po galvos trinkimo apdorojant plaukus glotninančiomis, spindesio suteikiančiomis priemonėmis, – pataria Kaune esančio grožio salono „Andre Team“ kūrybos vadovas Andrius Mašauskas. – Paskatinus žmogų puoselėti plaukus, ir pačiam kirpėjui kitą kartą bus lengviau sukurti dar geresnį rezultatą. Štai jums ir visapusiška nauda, ir visada sugrįžtantis klientas!“

Kokybiškos priemonės ir „nustebink mane!“ efektas

Kirpėjas, manantis, kad verta taupyti naudojamų plaukų priežiūros ir formavimo produktų sąskaita, stipriai klysta: kaip parodė apklausa, daugiau kaip pusei klientų (53 proc.) labai svarbu, kokias priemones – dažus, plaukų priežiūros ir formavimo produktus – naudoja jų kirpėjas.

„Kirpėjui net labai verta investuoti laiko ir pastangų prieš pasirenkant, su kokiais produktais jis dirbs – ne tik dėl geresnio darbo rezultato, bet ir iš pagarbos juo pasitikinčiam klientui, – pasakoja stilistas, Klaipėdoje esančio salono „Proffi“ vadovas Anatolijus Pajanok. – Papasakokite klientui, kad jo plaukus dažote tausojančiais dažais be kancerogeninių medžiagų, paaiškinkite, kodėl renkatės vieną ar kitą produktą, atskleiskite jo privalumus – ir patys maloniai nustebsite pamatę, kaip tai žmonėms svarbu“.

Kaip parodė ši apklausa, lietuviai nėra labai lojalūs kirpyklų klientai: jau daug metų pas tą patį kirpėją lankėsi tik kas trečias (34 proc.) apklausos dalyvis. Tarp dažniausių priežasčių, paskatinančių ieškoti kito meistro, buvo minimas ir kainos-kokybės santykio neatitikimas, ir meistro klaidos, ir noras išbandyti ką nors naujo. Tačiau dažniausia priežastis, paskatinanti klientą dairytis kito kirpėjo, vis dėlto yra meistro netobulėjimas ir nesugebėjimas pasiūlyti naujovių: dėl šios priežasties kirpėjus keičia beveik 40 proc. klientų.

O tai reiškia, kad net ir labiausiai įgudusiam meistrui nevalia užsistovėti vietoje, privalu investuoti į save tendencijų seminaruose, domėtis naujausiais mados vėjais. Galų gale, kaip rodo ši apklausa, jei beeksperimentuodamas kirpėjas ir nesugebės įtikti išrankiam klientui, tikimybė, kad dėl „nepataikytos“ spalvos ar kirpimo žmogus nebesugrįš, nėra didelė – po tokios klaidos kirpėją keičia tik kas dvidešimtas klientas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.