Universali kabančių sodų kalba – naujoje A-Twins kolekcijoje

Dar 2002 metais susikūrusi komanda A-TWINS pripažinimo sulaukė 2010-siais, laimėję prestižinį pasaulinį konkursą Alternative Hair Show. Šiandien jie – kaunietis Andrius Mašauskas ir klaipėdietis Anatolijus Pajanok – pripažinti ir vertinami plaukų stilistikos profesionalai, grožio salonų savininkai ir kūrybiniai vadovai, seminarų lektoriai ir kūrybinių kolekcijų autoriai.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2014-09-19 20:05, atnaujinta 2018-01-30 08:32

Naujausią savo darbą – lietuviškojo tradicinio meno įkvėptą kolekciją „Sodai“ – meistrai pademonstruos jau rugsėjo 25 dieną, urbanistinės mados ir stilistinių idėjų šou „Exit To The City“ scenoje.

Apie „Sodus“ konkrečiai ir kūrybą apskritai – pokalbis su kūrybinės komandos įkvėpėjais ir idėjų generatoriais Andriumi ir Anatolijumi.

-Žvelgiant į jus iš šono atrodo, kad viskas, ko imatės, pavyksta lengvai ir sklandžiai. O kaip yra iš tiesų, su kokiais iššūkiais susiduriate savo veikloje?

Anatolijus: „Didžiausias iššūkis man atrodo darbas su savimi. Mintis apie buvimą komforto zonoje galite iš karto išmesti – arba esi žingsniu priekyje, arba tavęs nėra iš viso.

Andrius: „Nėra paprasta įveikti vietinių kolegų skepticizmą. Čia norom nenorom prisimeni patarlę „savam krašte pranašu nebūsi“. Galbūt dėl to kaltas ir kūrėjų prigimtinis individualizmas, nesugebėjimas veikti išvien. Puikiai žinome, ką reiškia įveikti psichologinį pasipriešinimą – nenorą pripažinti, kad tas, šalia tavęs diena iš dienos dirbantis, gali turėti žinių, kurios pravers ir tau. Kirpėjai, stilistai sunkiai priima kritiką, nedrįsta pripažinti, kad kitas sugeba daugiau nei jis pats. O man atrodo, kad nusiėmę tokius blokus, jungdamiesi ir mokydamiesi laimėtume visi. Būtent šitos minties įkvėpti ryžomės organizuoti stilistinių idėjų šou „Exit To the City“ – renginį, kuriame norime suvienyti kūrybingus, galingą potencialo užtaisą savyje turinčius žmones į komandas, ir parodyti jų darbus Lietuvai. Kita nemaža problema: Lietuvoje vis dar gajus mentalitetas, kad esi reikalingas ir nuostabus tol, kol savo kūrybą dovanoji – tarsi ji būtų nieko verta. Mūsų tikslas – pakeisti šį požiūrį.“

-Visus laurus jau nuskynėte – laimėti prestižiniai apdovanojimai Lietuvoje ir pasaulyje, tad kas varo jus į priekį, iš kur tas poreikis investuoti savo laiką ir energiją į kūrybinius procesus?

Andrius: „Na, visų pirma tai stovėjimas vietoje mums apskritai svetimas. Nesame nuo žemės atitrūkę kūrėjai: dirbame su klientais, administruojame grožio salonus, todėl puikiai žinome, kad privalome ne tik krutinti kitus, bet ir patys nuolat lipti iš komforto zonos ribų. Štai kodėl po kiekvieno renginio, seminaro, fotosesijos griežčiausi kritikai sau esame mes patys, juk puikiai žinome, kad kokybė susideda iš smulkmenų. O pabėgti nuo kūrybos apskritai neįmanoma: ne tik dėl to, kad stilisto darbas jos kupinas, bet ir dėl visų tų idėjų, žinių, kūrybinių minčių, kurias sugėręs iš pasaulio, vėliau privalai ištransliuoti, antraip jos susprogdins tave iš vidaus“.

Anatolijus: „Mūsų kūryba yra dvilypė: kelis kartus per metus pristatome sezonines kolekcijas, skirtas plačiajai publikai ir kolegoms plaukų stilistams. O štai universalias idėjas realizuojame konceptualiais meniniais bendrojo įvaizdžio darbais, kurie turi išliekamąją vertę: ar prieš penkerius metus, ar šiandien mūsų sukurta Šv. Liucija išlieka aktuali ir vertinga – ne veltui su šiuo modeliu laimėjome vieną prestižiškiausių pasaulio konkursų ir kiekvieno tobulėjančio plaukų stilisto svajonę – Alternative Hair Show Londone.

-Taigi, „Sodai“, kuriuos pristatysite jau netrukus Lofte, yra būtent tokia – konceptualioji kolekcija? Kas tapo jos įkvėpimu?

Andrius: „Viena pirmųjų mūsų inspiracijų buvo japoniškieji origamiai. Tačiau kuo labiau į juos gilinomės, tuo aiškiau supratome, kad origamių filosofinė prasmė ir pamatinis principas labai artimas tam, ką turime mes, savo tradiciniame lietuviškame pavelde – kabantiems sodams. Prisiminkite, kad mūsų šiaudiniai sodai buvo kabinami vestuvių metu, ir ne atsitiktinai. Dvi piramidės (dar vienas universalus pasaulinis simbolis!) su bendru pagrindu, simbolizuojančios gyvenimo medį. Kur apatinė piramidė – tai moteris, žemė maitintoja, o viršutinė – tai vyras, kosmosas. Jų susijungimas – tai ir yra gyvenimo simbolis. Priešpriešinių dalykų jungtis ir harmonizavimas. Po premjeros Lofto scenoje, šią „Sodų“ kolekciją vešime parodyti alternatyviame renginyje „NOISE“ Londone. Neabejoju, kad lietuviško paveldo interpretacijos bus aktualios ir puikiai suprantamos užsienio publikai – nes kabančiųjų sodų kalba yra universali kalba“. Anatolijus: „Mums ši kolekcija – dar ir dabarties simbolis. Nes svarbiausia yra tai, ką darai šiuo metu. Šiam universaliam simboliui suteikėme šiuolaikiškos energijos, perfiltravome per save ir pateikėme savą sodų interpretaciją. Tam, kad idėja virstų kūnu, į pagalbą pasitelkėme skulptorių Danielių Sodeiką. Todėl žiūrovų laukia daug tiksliai apskaičiuotų geometrinių formų, skulptūrinių momentų.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.