Šių dienų mados parduotuvės – lyg teatras

Jeigu jums kažko prisireiks – pavyzdžiui, juodų ilgaaulių, šimtai parduotuvių jums padės išsirinkti tinkamą porą. Apsuksite ratą prekybos centruose, panaršysite internete – prieš akis į vieną eilę rikiuojasi visą juodų batų armija, kurie vieni nuo kitų skiriasi tik kulno aukščiu ir noselės forma. Na, dar šiek tiek kaina – bet ji visur bus panaši, nes jau pradėdami batų paiešką, manau, iš karto pradėjote dairytis į jums priimtiną kainų lygmenį. Taigi, kuriuos pasirinksite?

“Selfridges” atidaryta “Louis Vuitton” parduotuvė kviečia ne tik apsipirkti, bet ir išbandyti pirmąjį pasaulyje besisukantį liftą.
“Selfridges” atidaryta “Louis Vuitton” parduotuvė kviečia ne tik apsipirkti, bet ir išbandyti pirmąjį pasaulyje besisukantį liftą.
Daugiau nuotraukų (1)

Aušra Prasauskaitė („Stilius plius“)

Feb 16, 2015, 7:36 AM, atnaujinta Jan 13, 2018, 2:43 AM

Pasirinksite tuos, kurie pažadės, kad užsidėjusi šiuos batus būsite gražesnė, seksualesnė, atrodysite profesionalesnė ir išskirtinė... O juos pirksite iš tos parduotuvės, kur pardavėja su šypsena tvirtins, kad dar niekada nematė šių batų taip gerai atrodančių ant nė vienos kitos klientės ir apskritai koks puikus jūsų skonis, o kol apsipirkinėsite šiame prekybos centre jums galbūt pasiūlys kartu pasidaryti ir manikiūrą – juk jūs tokia skubanti ir užimta moteris, o ši parduotuvė puikiai supranta jūsų poreikius, supranta, kad pasirūpinti savimi ne visada suspėjate. Pasigražinusi ir apsipirkusi namo neskubėkite – vakare parduotuvėje mini koncertą surengs populiari muzikos grupė. O kol laukiate, gal pavakarieniausite? Restorane kaip tik specialų patiekalų meniu pristatinėja geriausias šalies šefas.

Pakalbėkime apie teatrą – tačiau ne tą, prie kurio esate pratę, o apie tą, kuris vyksta parduotuvėse.

Šiais laikais, kai turite galimybę apsipirkti bet kur – darbe, namuose ar net mieste laukdami į susitikimą vėluojančio draugo, parduotuvėms kaip niekada sudėtinga privilioti jus užsukti į parduotuvę, o po to joje ir ką nors nusipirkti.

Todėl prekybos centrai šiais laikais vadinasi pramogų sostinėmis, butikuose vyksta koncertai ir vakarėliai, o parduotuvės varžosi dėl kiekvieno teigiamą asociaciją turinčio būdvardžio: visi siekia tapti „didžiausiais“, „geriausiais“, „įdomiausias“, „greičiausiais“ ir pan.

Prieš porą dešimtmečių parduotuvės sėkmė slypėjo patogioje vietoje ir plačiame produktų pasirinkime. Dabar šis sąrašas išsiplečia, o sėkmingiausios pasaulio parduotuvės į vieną vietą sujungia ne tik pardavimus, bet ir meną, dizainą, pramogas, šiuolaikines technologijas ir psichologiją.

Kaip įrodo pavyzdžiai, tai užduotis ne tik prabangos prekių parduotuvėms, bet visiems kam tenka konkuruoti dėl klientų dėmesio.

Stileivų pamėgtas „Topshop“ prekės ženklas vasaros kolekcijos pristatymo tiesioginę transliaciją kvietė stebėti patogiai įsitaisius... parduotuvės vitrinoje. Sporto prekėmis prekiaujantys prekių ženklai „Nike“, „Reebook“ ir „Lululemon“ savo klientams siūlo ne tik apsipirkti, bet ir sudalyvauti jų parduotuvėse vykstančiose nemokamose treniruotėse. „Burberry“ remia jaunus muzikantus, todėl nenuostabu, kad jų parduotuvėse visame pasaulyje vyksta koncertai. Karlo Lagerfeldo butike matavimosi kabinoje rasite „iPad“ planšetę, su kuria galite nusifotografuoti, virtualiai išbandyti garsiąją K.Lagerfeldo šukuoseną ir, žinoma, šiomis nuotraukomis iš karto pasidalinti su savo draugais socialiniuose tinkluose. Tuo tarpu prabangioji „Harrods“ parduotuvė Londone į savo kalėdinį išpardavimą susirinkusiems klientams nutiesė raudoną kilimą, o eilėje laukiančius vaišino karštu šokoladu ir „Michelin“ žvaigždutėmis apdovanotų restoranų virėjų gamintais užkandžiais.

Iš Amerikos kilęs „Abercrombie & Fitch“ parduotuvių tinklas bene labiausiai žinomas ne dėl savo mažai kuo išsiskiriančių laisvalaikio stiliaus drabužių, bet dėl savo seksistinio požiūrio į klientus. Žiniasklaida iki šiol prisimena kompanijos vadovo Mike’o Jeffrieso prieš aštuonerius metus pasakytus žodžius: „Kiekvienoje mokykloje yra kieti ir populiarūs moksleiviai, tačiau yra ir ne tokie populiarūs... Atvirai kalbant, mes kuriame kietiems jaunuoliams.“

Galbūt todėl prie įėjimo į šias parduotuves rikiuojasi eilės: visi nori patekti tarp populiariųjų. O būtent taip ir jausitės patekę parduotuvės vidun: prietema ir išskirtinai seksualūs, apsinuoginę pardavėjai šoka, linksminasi – atrodo, kad patekote ne į parduotuvę, o į išskirtinį vakarėlį.

Jų sėkmės paslaptis? Psichologija: visi norime pasijausti ypatingai svarbiais klientais.

Tokių ir panašių pavyzdžių žinau ir esu mačiusi daugybę, tad galėčiau vardinti ilgai ir nepabostų, nes kiekviena iš sėkmingiausių pasaulio parduotuvių randa vis kitų būdų nustebinti savo klientus. Pramogos galbūt užsimiršta, tačiau geros emocijos atmintyje įstringa ilgam. Būtent todėl pardavėjai tikisi, kad klientai sugrįš ten, kur jie žino, kad yra laukiami.

Tarptautinė prekybos centrų grupė, vienijanti 30 šalių, kas dvejus metus renka geriausią pasaulyje prekybos centrą. Jau trečią kartą iš eilės šį titulą laimi Didžiojoje Britanijoje esantis „Selfridges“ prekybos centras.

Lietuvaičiams jis turi būti neblogai pažįstamas: ne tik iš kelionių, bet ir iš TV serialo Ponas Selfridžas, pasakojančio šios parduotuvės įkūrėjo istoriją. Prieš daugiau nei šimtą metų atidaryta parduotuvė savo lankytojus pasitiko šūkiu „Kiekvienas yra laukiamas“. Šis prekybos centras save visuomet pozicionavo kaip prabangų prekybos centrą, tačiau kaip ir anksčiau, taip ir dabar jie pasirūpina, kad kiekvienas čia užsukęs galėtų bent kokią smulkmeną įsigyti ir neišeitų tuščiomis.

Pramogų klientams čia apstu ir jos vienos už kitas įspūdingesnės. Vien paskutiniais metais „Selfridges“ stebino daugybę kartų. Praėjusią vasarą jie atidarė didžiausią pasaulyje džinsų skyrių (2400 kv.m.), kuriame džinsų kainos svyruoja nuo 50 iki 50 tūkstančių litų. Rudenį garsenybės ir žurnalistai rinkosi į „Louis Vuitton“ namus – trijų aukštų parduotuvę pardutuvėje, kurioje buvo įrengtas pirmasis pasaulyje stiklinis besisukantis liftas. Reklama veikia: teko sutikti žmonių, kurie į parduotuvę specialiai ėjo pamatyti ir išbandyti šio išskirtinio lifto.

Žiemą šurmuliuojančio Londono centre įsikūrusi parduotuvė kvietė užsukti į Tylos kambarį ir pailsėti nuo didmiesčio keliamo streso bei kvietė klientus virtualiu būdu pasivaikščioti po gerokai daugiau nei vieną milijardą litų kainuojančią jachtą. Panorus ją čia pat buvo galima ir įsigyti.

Pavasarį „Selfridges“ atidarė didžiausią Europoje patalpoje esančią riedlenčių aikštelę bei siūlė susikurti savo kvepalus.

Tai – tik keletas didžiausių ir įdomiausių įvykių iš pastarųjų metų geriausioje pasaulio parduotuvėje. Tačiau konkurentai lipa ant kulnų, tad jie, kaip ir visi kiti, negalėti sustoti nė trumpam atsipūsti.

Visai neseniai pagrindinis „Selfridges“ konkurentas Londone „Harrods“ atvėrė didžiausią pasaulyje batų skyrių. „Selfridges“ atsakas? Paskelbė investuojantys daugiau kaip milijardą litų į didžiausio pasaulyje aksesuarų skyriaus atidarymą. Varžybos tęsiasi.

Tačiau ne tik pramogos žavi klientus, bet ir patys artistai. Visiems parduotuvės darbuotojams nuolat primenama, kad jų darbas – stebinti ir linksminti klientus. Visi parduotuvės darbuotojai – su plačiomis šypsenomis, o klientas jiems kartu ir karalius, ir naujas geriausias draugas, ir stiliaus patarėjas.

Su tarptautiniais klientais pardavėjai sveikinsis tos šalies kalba ir pasiteiraus apie šios šalies šventes – artėjant Ramadanui ar Kinijos Naujiesiems metams visi darbuotojai supažindinami su tų kultūrų tradicijomis ir skatinami apie tai kalbėti su pirkėjais.

Tokio neformalaus bendravimo metu pardavėja išsiaiškins, kad klientė dairosi suknelės vakarėliui, o tuomet jai pasiūlys dar ir naują rankinę bei batelių porą. 1:0 parduotuvės naudai.

Asmeninis bendravimas ir rekomendacijos – tai su kuo sunkiai gali konkuruoti internetinės parduotuvės. Būtent asmeniškumas ir išskirtinumas yra ateities parduotuvių sėkmės paslaptis. Tai ir naujosios technologijos: prie jų vis labiau priprantantys klientai ieškos kažko naujo, ypatingo, ir norės tai pamatyti čia ir dabar.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką reiškia kandidato R. Žemaitaičio pasitraukimas iš Seimo?