„Mados infekcija“ (I): dizaineriai pranašavo modernų minimalizmą

Pirmąją tarptautinio mados festivalio „Mados infekcija“ dieną buvo galima išvysti net 8 kolekcijas, kurias pristatė dizaineriai iš Lietuvos ir užsienio šalių. 17-jį kartą vykęs mados renginys neapleido jau įprasta tapusios erdvės – sostinėje esančio Šiuolaikinio meno centro (ŠMC).

T.Bauro ir J.Stacevičiaus nuotr.<br>I-oji „Mados infekcijos“ diena.
T.Bauro ir J.Stacevičiaus nuotr.<br>I-oji „Mados infekcijos“ diena.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2015-03-27 20:29, atnaujinta 2018-01-08 02:51

„Mados infekcijoje“ prožektorių šviesos dažniausiai nukrypsta į naujai atrastus talentus, tačiau savo kūrybos čia nevengia pristatyti ir lietuviškosios mados žvaigždės. Penktadienį buvo galima išvysti mados mylėtojams gerai pažįstamų dizainerių Lauros Dailidėnienės, Linos Gudanavičiūtės ir Sandros Straukaitės kolekcijas.

Festivalio organizatoriai ne be reikalo iškėlė klausimą: „X ir Y: ar mes kalbame ta pačia kalba?“. Ko gero, kolekcijos kalba pačios už save – technologijų laikais dviejų kartų dizaineriams rūpi tas pats. Tiek vieni, tiek kiti kurdami kolekcijas yra linkę ieškoti naujų idėjų, kirpimų, audinių pateikomo būdų bei kalbėti apie pasaulines problemas.

Lina Gudanavičiūtė

Jau šeštąjį kartą „Mados infekcijoje“ dalyvaujanti dizainerė Lina Gudanavičiūtė penktadienio vakarą savo naujausią kolekciją pristatė pirmoji. Žiūrovams dizainerė suteikė vaizduotės laisvę, mat kolekcijai ji skyrė pavadinimą „Shape“, nors lietuviškai jį būti galima interpretuoti tiesiog „Šiaip“.

Ant podiumo buvo galima išvysti gana universalią, kolekciją, kuri puikiai tiktų ne tik ateinančiai vasarai, bet ir žiemai. Ją sudarė paltukai, švarkeliai, įvairaus ilgio sijonai. Ir nors kolekcijoje vyravo tamsiai mėlyna spalva, modeliai – pakankamai moteriški. Kolekcija pasižymėjo universalumu ir patogumu. 

Ugnė Martinaitytė  

Antrus metus „Mados infekcijoje“ dalyvaujanti jauna kūrėja Ugnė Martinaitytė pristatė kolekciją pavadinimu „OHMY“. Visai neseniai ji sukūrė savo mados ženklą tokiu pat pavadinimu.  

Kaip ir mados ženklą, taip ir naujausią kolekciją inspiravo heroiškumo sąvoka, kontrastingi subkultūrų įvaizdžiai, socialiniai ir kultūriniai skirtumai. U.Martinaitytės kolekcija – taip pat minimalistinė, estetiška. Joje persipynė gatvės, klasikinis ir sportinis stiliai.  

Pasak Ugnės, ant podiumo ji pristatė savo herojų – linksmą ir sarkastišką. O išskirtiniais kolekcijos bruožais tapo pritaikomumas kasdieniam nešiojimui, tvirtumas, patogumas ir inovatyvumas. Tiesa, tiek pats pristatymas, tiek modeliai puikiai atspindėjo jauno šiuolaikinio blogiuko įvaizdį.

 Monika Pranckaitytė

Skandinaviškos mados ypatybes perkandusi Monika Pranckaitytė savo naujausiose kolekcijoje žaidė grafiniais simboliais. Kolekcija, pavadinimu „F8“ dizainerės rankose tapo pirminiu kūnu, kuris ryžosi eksperimentams su savimi. Tad, kaip teigė dizainerė, kuriant ją buvo ieškoma netobulumo pirminiame moters kūne, savanoriško jo žalojimo bei gijimo proceso apraiškų. 

Sportinio minimalizmo kolekcijoje dominavo sidabro, žalia, geltona i mėlyna spalvos.

 Laura Dailidėnienė („Daili“)

Vieną žinomiausių šalies dizainerių Laurą Dailidėnienę prieš daugelį metų labiausiai išgarsino jos garsusis origamio lankstinys -pelėdos simbolis, atsidūręs ant daugelio jos kuriamų drabužių ir aksesuarų. Įvairiuose pasaulio mados renginiuose savo kolekcijas pristatanti dizainerė pirmąją „Mados infekcijos“ dieną gerbėjams padovanojo ateinančiam rudeniui ir žiemai skirtą kolekciją „Aves“.  

Šios kolekcijos drabužiai moteris turėtų apgaubti šiluma ir švelnumu, mat kolekciją įkvėpė paukščio plunksnos. Šie motyvai pasikartoja ne viename kolekcijos modelyje. L.Dailidėnienė nepamiršo ir visų pamiltos pelėdos. Kolekcijos raktiniai žodžiai – šilta, lengva, aštru, monumentalu, netikėta, švaru. Tokį įspūdį sukūrė puikiai kolekcijos tematik atitinkantys audiniai, tokie kaip įvairiausio tipo vilna, šilkas, pūkais kimšti audiniai ar trikotažas. Tad modeliai puikiai tinkantys tiek gatvės stiliui, tiek laisvalaikiui. 

Kolekcijoje dominavusią juodą spalvą kiek pagyvino melsvi paltai. Prie modelių dizainerė derino sportišką auksų blizgančia avalynę.

Ana Romanova ir Dovilė Cibulskaitė [ Pure? ] Dizainerių Anos Romanovos ir Dovilės Cibulskaitės tandemas „Mados Infekcijoje“ savo kūrinius pristatė jau antrajį kartą. Merginos pasislėpė po savo kuriamo ženklo [ Pure? ] vardu.  

Penktadienį jos pristatė kolekciją pavadinimu „Pure? 02“, kurios idėja dar įmantresnė nei pats pavadinimas – Šiaurės vakarų jūrų keliu 400 metų vykdytos ekspedicijos.  

Ir nors kolekcija įkvėpta niūrių ir nesėkmingų ekspedicijų istorijų, dizainerės norėjo atkreipti dėmesį į klimato atšilimo, tyro vandens stokos problemas. Kita vertus, kolekcijoje atsispindėjo ir naujausių technologijų įtaka pasauliui.  

„Pure?02" tiek moterims, tiek vyrams skirtoje kolekcijoje buvo panaudoti išmanūs sportiniai audiniai. Universalios paskirties drabužiai pasiūti minimalistiniu stiliumi, tad į akį labiausiai krito audinių faktūrų įvairovė ir linksmos bei žaismingos spalvos.

Santa Aulmane (Latvija)

  Jaunoji dizainerė Santa Aulmane šiemet tapo pirmą kartą Latvijoje organizuoto konkurso „injekcija“ laureate. Ant „Mados infekcijos“ podium Vilniuje ji pristatė savo vaikystės prisiminimų įkvėptą kolekciją.  

„Neišpakuota“ – magiškų ar net uždraustų vaikystės momentų inspiruota kolekcija, mat dizainerę labiausiai įkvėpė jausmas, kai „vaikas negali gauti žaislo iš dėžutės“. Tad kolekcija pasiūta iš spindinčių ir švelnių „mergaitiškų“ audinių, modeliai dekoruoti ryškiais užrašais ir iliustracijomis. Ši dizainerė savo pristatyme taip pat neapsiėjo be blizgučių.

Marina Butenko (Rusija) Talentingoji jaunoji kūrėja iš Rusijos galimybę savo kolekciją parodyti „Mados infekcijoje“ iškovoje dar praėjusių metų pabaigoje. Jos pristatytus kūrinius vienija magiškas pavadinimas „7“, simbolizuojantis septynias mirtinas ydas. Būtent toks terminas naudojamas religijoje.  

Pasak pačios Marinos, septynias mirtinas nuodėmes, septynias mirtinas ydas – godumą, apsirijimą, geismą, išdidumą, pyktį, pavydą ir tinginystę – reikėtų keisti į septynius nedidelius prasižengimus. Ji mano, kad septynios nuodėmės nėra mirtinos, ir net neturėtų būti vadinamos nuodėmėmis. Tai yra charakterio trūkumai, kuriuos nuo senovės laikų turėjo išgalvoti herojai ir piktadariai. Jaunoji dizainerė įsitikinusi, nuodėmės, kaip ir daugelis kitų veiksnių, padaro mus žmonėmis.  

Tad pagrindine kolekcijos idėja – „naujo“ žmogaus charakterio, kuriam atleistinos net nuodėmės, sukūrimas.  

Sandra Straukaitė   „Mados infekcijos“ senbūvė Sandra Straukaitė visada stebina, tad vieni jos kūryba labai mėgsta, o kiti jos nesupranta ir kritikuoja. Per eilę metų vienu jos skiriamųjų bruožų tapo drabužių modeliai, neturintys dydžio. Tačiau jos drabužiai visada unikalūs ir išskirtiniai, nepataikaujantys masėms.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.