Sakoma, kad batai gali daug papasakoti apie savininkę. O kaip galima apibūdinti moterį, kuri spintoje laiko kelias dešimtis porų batų?
Niujorko mados technologijos instituto Mados muziejaus direktorė V.Steele neįžvelgia nieko bloga, nes batai turi socialinę ir psichologinę galią, rašo „Stilius plius“.
Moterys, sukaupusios daugiau nei 100 porų batų, priklauso aukštesnes pajamas turinčių asmenų sluoksniui. Vidutiniškai moteris turi 17 porų batų, bent taip teigia mados ekspertai.
Batų patogumas ar jų paskirtis nėra lemiami veiksniai. Svarbiausia – forma, spalva, dizainerio vardas, kolekcionavimo aistra ir statuso simbolis.
Praėjusio amžiaus dešimtąjį dešimtmetį buvo garbinamos rankinės, o mūsų amžiuje batai tapo tikrais meno kūriniais.
Batų lyderiai – aukštakulniai, moters erotiškumo ir aistringumo simbolis. Aukštakulniai pakeičia moters laikyseną ir eiseną: išsiriečia užpakaliukas, atsikiša krūtinė, įtraukiamas pilvas.
Aukštakulniai pakeičia ne tik moters išvaizdą. Iš moters, išmokusios deramai vaikščioti avint aukštakulniais, sklinda pasitikėjimas savimi, erotiškumas, ji jaučiasi pakylėta.
„Avėti aukštakulnius – įminti tik moteriai suvokiamą paslaptį. Ir tai paverčia ją tarsi gyva skulptūra“, – aiškino garsusis batų dizaineris Manolo Blahnikas.
Pastaruoju metu į akis krinta ir kita ne mažiau įdomi tendencija: batais domisi ne tik moterys, bet ir vyrai, ypač – paaugliai. Batai tampa ne tik dailiosios, bet ir stipriosios lyties statuso simboliu.
Bet gražiausia suknelė nieko verta be žmogaus kūno, kaip ir be batų.