Naujoji mados religija – sportbačiai

Sportiniai batai tapo naujosios mūsų laikų kartos išraiškos būdu ir tuo sumaniai naudojasi batų gamintojai, kurdami vis naujus modelius.

Sportiniai batai tapo naujosios mūsų laikų kartos išraiškos būdu ir tuo sumaniai naudojasi batų gamintojai, kurdami vis naujus modelius.
Sportiniai batai tapo naujosios mūsų laikų kartos išraiškos būdu ir tuo sumaniai naudojasi batų gamintojai, kurdami vis naujus modelius.
Dior
Dior
Chanel
Chanel
Jimmy Choo
Jimmy Choo
Jimmy Choo
Jimmy Choo
Le Silla
Le Silla
Adidas Gazelle
Adidas Gazelle
Adidas Stan Smith
Adidas Stan Smith
Converse
Converse
Modeliai iš Prada šios žiemos kolekcijos.
Modeliai iš Prada šios žiemos kolekcijos.
Kedais avinčios manekenės žingsniavo šio rudens bei žiemos Celine podiumu.
Kedais avinčios manekenės žingsniavo šio rudens bei žiemos Celine podiumu.
Kanye Westas avi paties kurtus „Yeezy Boost“ raudonus kedus.
Kanye Westas avi paties kurtus „Yeezy Boost“ raudonus kedus.
Daugiau nuotraukų (12)

lrytas.lt

2015-09-22 08:12, atnaujinta 2017-10-14 14:41

Argi galima vienu metu būti šiurkščiu ir šauniu vaikinu? Tai puikiausiai sugeba JAV muzikos atlikėjas ir prodiuseris Kanye Westas, rašo žurnalas „Stilius plius“.

Per oro uostą atlapotu paltu žengiančiam žymiajam reperiui kelią užtvėrė aistruolis, avintis Nike sportbačiais – ryškiai raudonais „Air Jordan“.

„Ei“, – sušuko garsusis atlikėjas ir parodė į savo batus, kuriuos sukūrė Adidas. „Ei, vaikine, ar savo batus tuojau pat išmestum į šiukšlyną, jei galėtum turėti tokius kaip mano? Išmesk juos!“

„Užsirašyk jo adresą, vaikinas turi avėti tokius kaip mūsų. Ar supranti?“ – pasakė K.Westas, kreipdamasis į savo asmens sargybinį.

K.Westas anksčiau bendradarbiavo su koncernu Nike, bet susipyko dėl pinigų, šlovės, garbės ir kitko. Dabar garsusis reperis nori atsikeršyti.

Bet kokiu atveju oro uoste sutiktam vaikinui K.Westas sutaupė dvi naktis eilėje prie sporto parduotuvės ir 350 dolerių. Tiek kainuoja jo sukurti „Yeezy Boost“.

Tik neaišku, ar vaikinui apskritai būtų pavykę juos įsigyti. Dabar tai vieni svarbiausių mados pasaulio batų, kurių pagaminta tik 9000. Ir dėl to jų reikšmingumo kartelė pakilo dar aukščiau. Ir taip būna visuomet, kai pasirodo K.Westo modelis.

Joks naujas drabužis nesukelia tokio susidomėjimo ir pirkimo karštinės kaip sportiniai batai. Jų savininkų paletė labai plati: rokeriai, tėveliai, maratono bėgikai – visi gali atrasti sau tinkamus.

Tie, kurie nedirba bankuose ar vyriausybinėse institucijose, pastaruoju metu nuo ryto iki vėlaus vakaro avi sportbačius. Tad ankstesnis apibūdinimas – laisvalaikio avalynė – jau neatitinka tikrovės. Dėl patogumo ir lengvumo nešiojami ir užplūdus karščiams.

Batų mados dizaineris 48-erių Michaelas Michalsky gali dienų dienas kalbėti apie sportbačius. Jis vienuolika metų dirbo Adidas vyriausiuoju dizaineriu ir po visą pasaulį išsibarsčiusių koncerno filialų kūrybiniu direktoriumi.

Anuomet bendradarbiaudamas su legendiniu Japonijos dizaineriu Yohji Yamamoto kūrė prekių ženklui Y3.

Sportbačių, kaip vaizdingai pasakė M.Michalsky, likimas panašus į džinsų. Šis drabužis, iš pradžių turėjęs atlikti darbo aprangos funkciją, vėliau įgavo maištingosios antimados statusą, o paskui įsiveržė ir į aukštosios mados pasaulį.

Garsūs mados namai Ferragamo, Gucci, Prada kuria ne tik džinsus, bet ir sportbačius, net mados karaliumi tituluojamas Karlas Lagerfeldas – Chanel.

Kiekvienas reikšmingas jaunimo judėjimas – išimtis pankai – turi tarsi skiriamuoju ženklu tapusius sportbačius. M.Michalsky pažeria pavyzdžių.

Kurtas Cobainas ir netvarkingo – grandžo – stiliaus gerbėjai neįsivaizduojami be Converse Chucks. Adidas Gazelle dėl jų proletariškos futbolo estetikos tapo skiriamuoju britų popmuzikos scenos ženklu, o „Preppy Chic“ stiliaus atstovai iš pradžių pirmenybę teikė teniso bateliams „Stan Smith“.

Hiphopo atlikėjai mielai nešiojo prašmatnius krepšininkų aulinukus, o riedutininkai tikriausiai amžinai avės savuosius Vans.

Vienas lemiamų sportinių batų kultūros istorijos momentų, kaip mano M.Michalsky, buvo vadinamoji „Antroji meilės vasara“ („2nd Summer of Love“) 1988-aisiais Londone ir acid houso – šokių muzikos, griežiamos elektroniniais instrumentais, proveržis.

„Anksčiau einant į diskoteką būdavo išsipuošiama, o tuomet po dešimt valandų šokama. Tokį maratoną buvo galima atlaikyti tik avint tinkamus batus“, – sako M.Michalsky.

Batų dizainerio nuomone, norint kurti ateities madą privalu atsigręžti į praeitį. Tokia nuostata vadovaujasi ir M.Michalsky įpėdiniai Adidas, dažnai užsukantys pasidairyti po koncerno archyvą.

Nuolat palaikant 18 laipsnių temperatūrą ir esant 50 procentų drėgnumui 3,50 metro aukščio lentynose saugomi legendiniai modeliai. Kaip antai „Stan Smith“, kurie kaip labiausiai perkami sportiniai batai net pateko į Guinnesso rekordų knygą.

„Stan Smith“ sportinių batų kultūros istorijos ir rinkodaros požiūriu – tarsi mokymo priemonė.

Prieš ketverius metus jie iškrito iš programos, nes tapo tokie populiarūs, kad jų nuosavybės valdymas nebeturėjo reikšmės.

Bet 2014-aisiais dabartinis kūrybinis koncerno Adidas direktorius Dirkas Schonbergeris ir jo žmonės vėl pagamino „Stan Smith“, paskirus jų modelius nusiuntė garsiems mados kūrėjams ir jie jais apavė Paryžiaus podiumo modelius.

Adidas bendradarbiavimas su tokiais garsiais dizaineriais kaip Rafas Simonsas, Jil Sander, Alexanderis McQueenas ar Neilas Barretas – vienas elementų, padedančių sukurti itin populiarius sportbačius.

Kitas sėkmės ir populiarumo elementas – ryšys su popmuzikos žvaigždėmis. Šie santykiai užsimezgė devintajame dešimtmetyje veikiau atsitiktinai, kai Amerikos hiphopo grupė „Run-D.M.C.“ dainoje „My Adidas“ apdainavo savo mėgstamus batus ir paskui buvo paremta pinigais.

Dabar su Adidas, be K.Westo, bendradarbiauja hiphopo atlikėjas Pharrellas Williamsas, su Nike – popmuzikos dainininkė Ellie Goulding ar sporto žvaigždės Kobe Bryantas, Michaelas Jordanas, Rogeris Federeris.

Meno istoriko ir kultūros istorijos specialisto Wolfgango Ulricho įsitikinimu, sportinių batų, kurie siejami su garsenybėmis, pirkimas paklūsta bemaž religinei logikai.

„Tai tas pat kaip tikintysis priima ostiją, kuri įkūnija Jėzaus Kristaus kūną. Pirkdami tam tikrą batą, perkate savo žvaigždės dalį ir tampate bendrija“, – sako W.Ulrichas.

Mada – socialinių pokyčių atspindys. Tai palietė ir sportbačių dizainą.

„Dar prieš porą metų sportiniai batai buvo prikimšti technologijų ir šiuolaikiškiausių medžiagų – jie tarsi atspindėjo aukštų rezultatų iššūkį“, – sako W.Ulrichas.

Dabar svarbiausi sportbačiams keliami reikalavimai – išskirtinis dizainas ir patogumas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.